Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: foton
Läst 1394 ggr
Mandah
0

Vad är det på bilden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tog 2 likadana bilder på samma ställe, men det var bara första bilden jag tog som den blev en rund ljus cirkel på..
Vad är det för något?
Ser ni något mera på bilden?

linhof
0

det kan vara en reflektion från blixten som speglar sej i fönstret… är ett vanligt fenomen. Med det är det inte sagt att det inte är något där Glad jag kan inte se något….

Mandah
0

Jo, men jag har ju en likadan bild, men där är det inga ljusa saker på, och blixten är med i fönstret också. :P

linhof
0

ja vet…men det räcker att man flyttar sej en millimeter så är ljuset annorlunda..

Men jag säger inte att det INTE är nåt där… jag kan bara inte se…

Hur kändes det när du tog kortet? kändes det som om det var nån där?…då är det förmodligen så att det är det du fångat på bild…

Choklad
0

Jag ser en liten busig ängelFlört

U R us

[marion69]
0

choklad- Jag ser den också Flört

Denna kommentar har tagits bort.
[Hellas]
0

Jag vet inte vilken av ljusfläckarna du menar men den stora i fönstret är blixten förstås.
Sedan finns det blänk i nederkant av fönstret om man förstorar upp bilden ser man ganska tydligt att det är ett föremål, antingen en metallbit eller kanske ett pappersark, någonting är det i vilket fall som helst som ochså fångar upp blixten.
Detta i fönstret kastar sedan skenet in i bordet så att det bildas en ljus avspegling.

Det skulle vara kul att se den andra bilden också förstås med tidtagning om det går *S*.

Skämt å sido, inget konstigt med detta och om ljuset inte finns med på den andra bilden så handlar det om vinkel.

Prova med att ta foto på en tavla med glas.
Om man tar flera foton i vad man tror är samma vinkel så kan jag nästan garantera att eventuella reflexer ändå kommer att skilja sig en smula.

Mandah
0

Jag har en till bild någonstans som är tagen dagen innan, fast i en annan vinkel och blixten är inte med i fönstret, på samma ställe så är det en sån cirkel.
Kan lägga upp den här när jag tömt kamerar igen. ^^,

Mandah
0
Lilj-an
0

I bägge bilderna syns orben uppe i vänstra hörnet..

Och i bägge orberna ser jag samma kvinna , lång och smal hon sitter lutande mot ryggstödet i en stol…

Jag får känslan av att hon vill bli behandlad som en primadonna…

// Ann

[Hellas]
0

#12 Är det det genomskinliga du tänker på som på bild 2 visar sig väldigt lite ovanför tavlan?

Jag är ganska säker på att det är lite smuts du har på linsen eftersom du har samma grej på bild 1 fast då ses den ur en annan vinkel men om man tänker sig en liten knappt synlig för ögat, fettfläck på kameraögat så sitter det på samma ställe vilket det verkar göra.

Kanske jag har fel, man kan ju bara gissa:)

Orber som jag sett är mer kompakta och inte genomskinliga.
Riktigt små kan visa sig som små små lysande vita prickar men så har de som en aura omkring sig, dessutom flyter de omkring och flyttar sig.
De riktigt små kan nästan liknas med en liten Cell som har ett lite tjockare ytterhölje, heter det membran, jag minns inte riktigtSkäms.

Nu kan man säkert se dem på olika sätt så det jag beskriver är enbart så som jag själv upplever dem.

Det finns en bild härinne som sägs visa en riktig orb, jag ska leta fram länken åt dig, jag har den som bokmärke.

Kram Hellas

[Hellas]
0
Mandah
0

#14 Jo det är mycket möjligt, för är inte Orber lite mer ''klara'' eller vad man ska säga, men det är lite lustigt att det bara fastnade på 2 av alla kort jag tog ^^, :)

Detta är Orber på denna bild va?
Tagen på en kyrkogård.

Mandah
0
[Hellas]
0

Jag ser fortfarande inga Orber och när du visade bild 2 blir jag väldigt säker på att du har en liten fettfläck eller annat som inte ögat ser på kameralinsen.
Anledningen till att den inte alltid syns handlar om hur ljuset bryts…..tror jag.

Ett tips till dig är att du hör med de inne på Spökbilder istället, du kanske får de svar som du vill ha då.

Kram och Lycka till

Flabbergasted
0

Hrm, de aningen ljusare cirklar som syns på fotona i inlägg 1 och 16 är dammpartiklar på kameralinsen. Jag kan garantera er, just i dessa fall är det inget övernaturligt med dessa foton över huvud taget.

mvh

-Robert