Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 946 ggr
Cheetah
0

Min katt

I natt drömde jag om våran förra katt, han dog i slutet av förra året. Salem hette han. Vi hade haft honom i många år och jag saknar honom fortfarande.

Jag har drömt om honom förut, och det har varit bra drömmar. Ungefär som om han sa hejdå. Men den här drömmen var väldigt annorlunda.

Jag ska försöka förklara den så tydligt som möjligt.

Jag satt i mitt rum och hörde en bil utanför. Det var pappas kompisar som kom tillbaka med hans ljusblåa volvo. Dom parkerade inte nere på gården, utan uppe i skogen. Från mitt fönster ser man träd och en liten kulle där skogen fortsätter, där uppe på kullen parkerade dom, så jag såg dom genom mitt fönster. Jag kollar upp och ser bilen och dom. I framsätet sitter Jon, Conny och Lotten, låt mig tillägga att dessa tre personer har gjort mycket problem i min familjs och mina vänners liv.

Sedan ser jag Salem, och han jamar mot dom tre i bilen, sen ser han mig och fräser. Så alltså, han är snäll mot de tre personerna som aldrig gjort något för han och som har skadat oss, och mot mig, som funnits där hela hans liv är han arg mot. Och jag får en känsla av Jurtjyrkogården, alltså att han kommit tillbaka som en zombie eller något. Att det inte är han egentligen.

Men jag blir ändå glad, han är ju tillbaka! Jag springer till pappa som är på gården och berättar. Nästa gång vi ser Salem är han på altanen, och beter sig fortfarande illa, mot båda oss.

Sen vaknar jag.

Jag förstår inte alls den här drömmen. Jag brukar kunna tyda mina drömmar ganska bra, men inte den här.

Någon som kan hjälpa mig förstå vad den kan betyda?

Tack på förhand.

Choklad
0

Det första jag tänkte på när jag läste ditt inlägg var "Zoombie" det förekom inte i drömmen, men du förknippade katten med en sådan.

En zoombie är ju en levande död, så något som är dött nu ligger ännu kvar i dina tankar. Kan det vara så? Kanske din katt helt enkelt kom tillbaka till dig i drömmen, för att säga att du ska glömma det som hänt mellan er, att det annars kommer att ligga kvar och göra dig illa istället för att du ska gå vidare och må bra.

Annars blir du också som en zoombie. Katten symboliserar ditt inre inuitiva jag och det är just det som katten visar på när han fräser, han är du och du vänder dig mot dig och och det gör att du mår dåligt.

Det verkar som om du kan acceptera folk som gör dig illa, bara de finns hos dig? du vill hellre ha vänner som är snälla, men du står ut med de elaka …

Dina vänner gömmer sig och de finns i ditt inre och det de gör eller har gjort gör dig illa.

Drömmen säger att du ska ta hand om din inre zoombie.

Mvh Laila

U R us

Cheetah
0

Förlåt att jag inte svarat, har inte varit inne på några dagar.

Tack så mycket för din tydning. Det kan nog stämma det du skriver.

Jag ska försöka lista ut hur jag ska göra med allt.

Tack så mycket!