Makens drömmar
För ca 30 år sedan så slutade min man som grävmaskinist i ett kalkbrott. Där hade han jobbat 16 år utan anmärkningar, slutade p.g.a. flyttning. Han har haft anställningar efter det . NU de senaste åren (pensionär) har han börjat drömma om detta jobb. Han drömmer att han är i jobbet och blir avskedad. Han mår dåligt när han vaknar. Vad kan detta betyda? Kanske en gång i veckan drömmer han detta.

Nu kan inte jag tyda symboler och drömmar.. det är choklad som är duktig på det 
Men du kan få min spontana känsla av varför han drömmer detta…
Han ser tillbaka på sitt liv, han drömmer om detta ställe då han antingen saknar det, eller har något oavslutat där eller för att det var en aktiv tid i hans liv… en ungdomlig tid. Nu när han har blivit pensionär så kan han ju undermedvetet reflektera över sitt liv, vad han gjort, inte gjort, vad som var en lycklig tid eller olycklig….
Jag tror att detta var en lycklig tid i hans liv och nu är den tiden förbi… och han sörjer den…
men som sagt…det är bara vad jag tror o ja kan INTE dröm/symboltolka
# 1 Jag tycker att det är en bra tolkning…alla kan tolka drömmar…
Han kanske känner att han inte behövs längre? Att han blir avskedad kan betyda att han avslutar något i sitt liv, vilket ju framgår tydligt. Och att det kommer något nytt…det finns ju en hel del att göra nu när han är ledig,,,
Kanske det finns något som kommer upp till ytan, något som styr hans liv nu och behöver uppdagas? Är det något med hans ben? skelett? eller vad tänker han på i samband med kalk?
U R us
Han kanske ska vara rädd om sina ben eller liknande?
U R us
Han "saknar" detta specifka arbete. Då han jobbade där kändes det säkert tråkigt o mera intetsägande. Ångesten han upplever i drömmen är resultat av rädsla. Han känner obehag för just ovisheten på kalkbrottet eller att inte ha den kontrollen han annars tror sig behärska. För på ngt sätt käns det som han känner stor saknad. Saken är att han förmodligen aldrig släppt det.
Mvh Egge

#2 tack 

Tack skall Ni ha. Det är nog så att han saknade sitt jobb då, eftersom det var hans dåvarande fru som ville flytta. Det blev en sorg, som han inte bearbetade då utan gick bara vidare. Nu har han tid att reflektera.
Ninni