Ett hus...
Är det någon som kan läsa av detta huset, om det finns "aktivitet"

Får en känsla av att en man fastnat i en maskin av något slag och att en kvinna försöker hjälpa honom..
#1 kan du se vad det är för maskin?

Nej , kan inte säga med säkerhet vilken maskin det rör sig om, det jag ser liknar en järnarm typ sån man hakar i traktorsskopa och ett järnrör runt halsen som trycker ihop mannen.
Låter mindre kul
Ska se om man kan ta reda på vilka som bott i huset innan. Det lilla jag vet är att de har varit tobaksodlare i alla fall.
*puttar*

Känner inga onda energier. Att huset ser lite spöklikt ut kan nog bero på behov av renovering. Men av bilden, nej, inget som man behöver vara rädd för.
#6 Vad jag vet ska taket läggas om nästa år. Huset blev målat för ca 2 år sedan, solen bleker framsidan skitmycket. Gardiner och persienner är ner dragna för solen bränner både gardiner och blommor rätt bra hela dagarna.
Undrar bara för det händer en hel del i det här huset, inget ont.
det jag känner när jag ser fotot är att den otroliga kärlek som omger huset. Jag blev alldeles varm i hela kroppen, en pirrande känsla i magen som om jag vore nyförälskad 
Nu är jag inte alls erfaren av detta, men skriver i alla fall det jag känner
#8 Låter underbart 
#9 I vilket av fönstren?
#10 Fönstret till vänster om dörren, som är mörkt. Ansiktet syns upp till höger.
Fast jag misstänker att det bara är en synvilla, eller en ande, det är ingen "riktig" människa, tror jag inte. 
Jag ser en man i arbetskläder som går uppför trappan och tar av sig skorna, och i den gamla delen har det varit hästar, hö och redskap, som grepar och liknande. Känns som om det står någon liten person i dörren där i öppningen och kikar ut. Sadlar och liknande.
U R us
#8 Jag håller med dig och tror också att denna unga kvinna som jag kan se, är inblandad på nåt sätt…
Jag tror jag också kan se flickan i fönstret. Vad jag hört så har det odlat tobak de som haft huset för många många år sedan så jag tror de torka tobaken i längan, det är 2 boxar i den idagsläget. Huset är byggt runt 1912.

Ser ngt i fönstret längst till vänster.Som en figur som står och håller i ett räcke av ngt slag,staket?.Nästan som om hon står på en balkong(konstigt..)..Finns det vatten hav i närheten??
#11 i det fönstret ser jag två människor 
#15 Vi har ca 7 km till havet.

#17..Känns som fiskebåtar i trä,fiskare,nät,hamn,sandstrand.Har ngn i husets historia varit fiskare eller haft något med fisk,(kanske försäljning) att göra tro??
#18 det vet jag inte, det enda jag vet är att de varit tobaksodlare. De som sålde huset fick ärva det av hans moster för de hade inga barn själva. Men det är ju inte omöjligt i och med det är så nära till havet att de haft båt nere i den lilla hamnen som finns där.
i den äldre byggnaden ser jag för min inre syn en gammal kvinna. på minner mig lite om krösa maja i emil. men hon känns stark o handlings kraftig och hon ingger en känsla av respekt. många var rädda för henne, men sökte ändå hennes hjälp. natur trogen och höll på med örter av olika slag.
ensam varg och utstött på något vis
Jag ser tre manliga andar. En äldre och två yngre.