Viktigt Meddelande!
Hej!
Detta är ett viktigt meddelande där Ni ombeds att gå inomhus och stänga alla fönster och ventilationer och koncentrera Er på vad jag har att skriva!
Vi har ju varit inne på lite spådomar i andra trådar och nu vill jag dela med mig av min erfarenhet utav att se i händerna om människan framför dig är medial eller det är en skojare!
När du träffar en som har gåvan, så ta vänligt denne person i handen och hälsa. Varpå du kan säga att du tycker att personen har mjuka händer eller något annat som tar uppmärksamheten ifrån vad du har i kikaren.
Du ska nämligen försöka se i båda händernas insida om personen i fråga har en gåva sedan födseln eller har tränat sig till att kunna vara medial. Det kan synas på två olika ställen i handflatan. Nu är det säkert många som tittar i sina händer efter att ha läst fortsättningen på mitt viktiga meddelande. Titta och njut eller bli förbluffade av att gåvan bara är ett önsketänkande när ni ser i era egna händer eller i andras.
Var sitter då dessa magiska strecken?
-Jo.. linjen går under lillfingret och går i en böjd linje ner mot andra sidan i motsatt sida från där tummen sitter. Linjen är böjd inåt, alltså in mot centrum av handflatan, dock inte ända in till mittpartiet. Det kan också visa sig som ett kryss mellan de två linjerna som går parallellt med varandra i vågräta linjer längs handen. Linjerna kallas huvud- och hjärtlinjen. Krysset ska vidröra båda linjerna men inte passera dessa båda linjerna.
Kolla, se, titta och undersök. Lycka Till
Kram till Er alla och Nu kan Ni återgå till att öppna fönstren igen 
I höger hand passerar den horisontella linjen den vertikala, men inte i vänster. Är jag halvmedial då?

Det finns fler olika teorier om linjer, kryss m.m. som ska göra att man ska kunna se om någon är medial, om allt stämmer vet jag inte 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
jag har jätte skrynkliga händer. En som tittade på mina händer sa att de betydde att jag levt många liv. Hon ville inte spå mig för hon sa att jag var bättre än henne pga mina händer
(hon var hobby medium och jobbar inte med det som yrke)
#1 Är du högerhänt så finns dina medfödda anlag som Tecken i högran och det som händer i livet sker i vänstran. Alltså likadant fast tvärtom om du är vänsterhänt.
Har du tur så är du vänsterhänt för då har du tränat upp din förmåga (eftersom du såg strecket i högran) Har du lite otur så är du född med mediala förmågor men inte lyckats (hittills) att få kläm på det (om du nu är högerhänt) Men skam den som ger sig 
#2 Helgradera med kryss o streck är ändå alltid säkrast
Haru kollat i din labbe Elisabeth? Jag är mäkta nyfiken att få se i dom arbetarhänderna hihihi
#3 Skrynkliga händer, levt många liv och bättre än henne? Tur hon bara körde det som hobby för det har jag la aldrig hört tidigare. Men mycket ska man ju höra innan öronen trillar av, så vem vet, det är kanske sant det hon sade
<-- (har heller inga öron, måste ha hört mycket) 
Om man har många tunna kryss mellan hjärt och huvudlinjen va betyder de då?
jag har det krysset i båda mina händer..om jag nu fattat rätt….
ser ut som ett snett M med lite fantasi…men på min vänstra hand så finns det en prick som jag inte vet hur den kom dit, har haft den i några år nu. den är nära mitten på krysset…
U R us
#6 Vad bra att du skrev ett snett M. Fattade inte hur jag skulle titta innan. Det har jag också. I den vänstar handen är det sneda strecket mycket tydligare och djupare och bildar ett H istället.
Jag har också rätt mycket streck i mina händer, strecken är djupare i den vänstra. Trodde det berodde på åldern
Häftigt detta…om man tar och sätter ihop händerna så möts strecken och fortsätter in i handen bredvid
U R us

Vad intressant! vart har du lärt dig det här, MedlemNizze?
#5 Tunna kryss har jag också men kan inte riktigt ta på vad det betyder. Det är såå svårt att förstå allt. Rena kinesiskan ju
Men jag tränar på det. Kan det vara så att vi är på G till att få det stooora krysset snart? Ska spinna vidare på din fråga och utforska det.
#6 Då kan du vara glad. Då är du både född med anlagen att vara medial samt att du inte har tappat den förmågan under alla livets fallgropar. För visst blir vi lärda till att inte tro på sådant? Jag har då aldrig varit med om en lektion i skolan då ämnet har tagits upp. Men jag säger som Merlins-Pappa säger.. det var ju under bronsåldern vi gick i skolan
. Eleverna får kanske mer lärdom av det övernaturliga idag. Någon som vet?
#7 hehe Du menar att huden blir slapp så strecken blir djupare 
#8 Exakt!! Du ser att det var tänkt att dina anlag och ditt levande liv skulle se rätt lika ut. Dock sker det lite under färdens gång och förändringarna syns.
#9 Jag vet faktiskt inte riktigt. Minns att jag hade en bok och tog till mig allt i texterna om spådomens hemligheter samt hade en redovisning i skolan (under bronsåldern
) om detta ämne. Det var kul att se alla i klassrummet sitta och vinkla och se i varandras händer. Att jämföra varandras streck och sitta som stumma och analysera sina egna händer. Jag har aldrig varit för att hålla föredrag, så det var ett bra sätt att slippa ögonkontakten 
Dom var sååå inne i sina egna händer.
Jag minns att jag önskade mig en bok vid namn "Sibyllas Hemligheter" en gång i tiden, men den var alldeles för dyr då. Googlade precis nu mellan mina meningar men hittade bara en utgående annons att någon som sålt boken.
# 10 Jag har en sådan "bok", men den är mera som ett häfte, kan vara från 50 talet ungefär..står en del i den som gör mig både arg och lite tveksam..och den är mycket intressant…den är bara liten, så jag undrar om den är en äkta "Sibylla" finns ju varianter ..eller?
Wow..tänk om jag har fått ärva min moders synskhet? hon kunde prata med "spökena"( hon såg dem jätteofta precis som oss vanliga levande) och spå..ibland blev hon kallad för häxa…och jag ville inte vara med..huu ..men nu är jag inte rädd längre..inte för andarna iallafall..
U R us
#10 Jag har en bok i bokhyllan som heter "Sibyllans Hemligheter"
~ mayolica ~
#11 Vad heter det häftet? Varför gör texterna dig arg och tveksam? Jag ser en röd tjock bok som Bibeln i storlek med röda pärmar. Jag var inte så gammal när jag önskade mig den. Men minns att den hade en mörkröd färg och så stod det Sibyllas Hemligheter på framsidan.
Ja man ska kanske vara glad att man inte ser dom däringa spökena. Då hade dom kanske kommit och hämtat en och låst in en för gott
Men kan ändå inte låta bli att tänka mig hur din moder levde med den gåvan att kunna se och prata med dom. Att kunna filtrera vad som är och vad som egentligen inte är, eller ska vara. Bara det måste ju vara en gåva i sig. Vart hon aldrig rädd, eller det var en självklarhet för henne? Nu blev jag sugen på Choklad
Måste du ha ett sådant nick? hihi
#12 Är den röd? Tjock? oohhh jag vill ha
Kostar skjortan eller?
De har nog funnits där hela tiden, me inte synts pga min spänstiga hud
Har aldrig funderat så mycket på strecken mer än i unga år.
Sibyllans! japp! Inte Sibyllas för då pratar vi kioskmat, korv o mos 
#13 Jag är jämt sugen på choklad…så jag tänkte att det kunde passa..
Min mor var aldrig rädd för andarna, hon såg mycket konstigt, hon såg både väsen och andar..hon kunde se in i framtiden, och visste när en ny bebis skulle födas och vilket kön det skulle bli. Helt naturligt. Vissa saker hon visste sa hon inget om, men man kunde se på henne när hon var bekymrad. Frågade man så vägrade hon svara..hon berättade en hel del för mig när jag var liten, och när jag skulle sova så pratade hon om väsen hon sett när hon var liten för min storasyster .De trodde att jag sov
.gissa om jag kunde sova? Jag behövde inte se på skräckfilm..men det var ju inget farligt hon berättade om egentligen ju..bara det att ibland kunde andarna komma och hälsa på precis som en vanlig människa..( nej hon var inte galen) och hon tog ingen medicin heller..saknar henne nu bara för det
Det lilla häftet heter; Sibyllans spådomsbok..och det står om konsten att spå i kort, i kaffesump och i händer. hur man ställer horskop m.fl. spådomskonster.den är daterad från 1953…ska ta och se om jag kan läsa den igen, har blivit arg innan, vet ej varför…jag kanske inte var redo än?
U R us
#0 Du låter dig försörjas genom bidrag från skattebetalarna, förmodar jag.
#15 Känns som att dom där strecken säger mer än vi vet. Eller ska veta. Men varför finns dom där och varför är vi inte helt släta ifall vi nu inte ska rota i framtiden? Dom är inte där för inget.. Tror jag.
#17 Din Moder är nog och tittar till Dig då och då. Hon visste vad som komma skulle. Därmed också att hon kan följa sina barn fast ifrån en annan sida. Det där häftet lät också intressant
#18 Jag har 2st arbeten just nu (dock ledig idag) och har inte varit hemma för sjukdom dom senaste 10 åren. Har innehaft a-kassa under ett par månader mellan ett avslutande vick och en påbörjande studie. Så Carina.. du får jobba lite mer med din mediala förmåga!
Lycka Till
Nizze..tur att du är ledig just idag..jag tror att du har gett mig en ny insikt om saker och ting! Tack ska du ha!
U R us
ChokladKvinnan!! Det är ju det människor är till för.. att ge och ta av varandra, att utbyta tankar och se nya dörrar öppnas. DU har gett MIG insikt och en känsla/tanke i hur du upplevde/er saker och ting
Och om din moders gåva.

hmmm…. jag har de där linjerna i båda händerna, kraftigare i vänster o ja e högerhänt…. o har som #8 att linjerna möts om ja sätter ihop händerna….
Och det innebär då??? e lite trög idag….
Om man har amputerat då, hur funkar det då 

Dock gäller det inte mig men jag har tummarna i armhålan då det gäller den s.k händiga "gåvan"

Nu har jag stirrat och glott i mina händer en lååång stund, och inte blir jag klokare för det…….. 
Är det det där lilla strecket under lillfingret som är det jag letar efter? För det har jag på både vänster och höger, dubbla små streck som går från kanten på handflatan och en liten bit in, i en svag båge mot mitten av handflatan.
Hm, vore kul att få sina händer lästa igen….. fick det en gång för en massa år sen när jag var hos en "spådam" i Eastbourne. Hon läste i handen, lade tarot och spådde i runor.
/Sweethoney
Amor vincit omnia
MedlemsNizze ja de e lite skumt med dom dära tunna sträcken på ena handen har jag två kryss som ligger ovanpå varandra och kant i kant med linjerna. på andra handen är de flera små tunna kryss som ligger brevid varandra fast kant i kant. Blev mye nyfiken nu =)
#23 Att linjerna möts när du sätter samman händerna är ju bara ett bevis på att du lever som det var "tänkt". Jag måste också tillägga att jag fortfarande är i lärdomsfasen. Men att bedömma av din beskrivning på att du har dina linjer i vänster hand (medial-linjerna), så har du ju tränat upp förmågan under ditt levande liv. Så långt är jag säker. Men småkryss under stora kryss eller streck som bildar bokstäver.. där behöver jag mer tid och fler folks händer att analysera.
#24 jadu.. jag orkar inte titta nu, men har vi inte streck/linjer under fötterna också? Kanske står saker under 45.orna också
Hur menar du med tummarna i armhålan? Jag har hört tummar i händer, men aldrig i armhålan. Positivt eller? Gåva som Gåva.. allt som givs ska tas emot med glädje. Så också en örfil om man är den förtjänad.
#25 Nej det ska vara en böjd heldragen linje från lilla vickevire till "kullen" på sidan där inte tummen sitter. Ska se om jag kan PhotoShopsa en bild en vacker dag på hur jag menar.
#26 Ett stort kryss som når de horisontala linjerna, men ej går över dom, ska tyda på medial förmåga, så det bådar väl gott. Men småkryssen.. ingen aning… Än!
Hihi fräckt ja de bådar ju gott! du får undersöka saken vidare.
#27 Lät konstigt när jag läste igenom det med örfil.
Jag är absolut inte för våld, men jag menade mest att man bör ta emot ett straff om man är förtjänt av det. Dock ska inga örfilar utges oavsett vad som är begånget.
Jag ändrar örfilen till ett fängelsestraff så ingen misstolkar budskapet.
Tack
Jag fattar aldrig nånting av mina streck…Dom är så jädrans många, så det är svårt att sålla… 
#30 Ja, och inte nog med det. För man bör inte gå in och läsa av endast ETT streck för det hör ihop med andra streck. Om strecket finns så kan det betyda att det är si eller så, men det är kanske inte just nu för ett annat litet streck markerar på att det dröjer något år. Ja, hujedamig, varför valde jag inte SpanskaKursen istället 
#31 Jaha, du går på en kurs? Ojojoj, ja spanskakursen hade nog varit lättare ja. ![]()
Synd att min skrivare/skanner inte funkar, för då kunde jag ha skannat in mina avtryck och skickat till dig. 
Jag har försökt titta i böcker och tyda mina linjer i händerna, men mina linjer följer inte dom "vanliga" linjerna, så att säga…
Men det var bra det där om höger resp. vänster hand, för det har jag heller aldrig fattat.
#32 japp.. men det är en "inre" kurs så att säga
På tal om linjer.. jag minns vad min bilskollärare sa en gång i tiden
"Du måste hålla koll på dom HELDRAGNA STRECKADE LINJERNA" hm

Ha ha då är jag inte medial jag har inget kors och Linjen under lillfingret går ända upp till pek fingret och på vänstra handflatan så delar sig linjen som en pil.
Så då måste det vara ngt helt annat en andevärlden jag sett ända sedan jag var barn *S*
Hur ser man i vilken hand om man använder både höger och vänster hand som jag gör.
Kan inte säga att jag är vänster hänt inte heller höger hänt för vissa saker gör jag med höger hand andra gör jag med vänster hand.
Lasse
#34 Du måste vara ett special-"fall" ! Hade varit skoj att kollat i dina händer också
#20 Jag är synsk, så jag förutspår att du snart kommer att låta dig försörjas av bidrag från skattebetalarna.
Det blir hårt och hårdare. Du bör redan nu försöka att spara undan pengar för kommande behov. Det är lämpligt att du investerar i skogs- och åkermark.
Ett eget potatisland kan vara bra för dig. Potatis är en passande kost. I värsta fall kan du äta den rå.

Oops då är jag visst medial utan att veta om det 
Hittade ett kryss precis där du nämnde men har aldrig sett det förut…
Jag har en svag linje som går från under lillfingret och snett inåt handen och passerar två linjer som gör att det blir två kors…
Ja, inte vet jag om det är så det ska se ut, som sagt, tycker det är svårt att få nån ordning på alla linjer. 
27 -Puuh vad skönt att du inte är för aga, måste medge att jag blev orolig för det är inte så ofta som fullvuxna män erbjuder örfilar
Hade du tillhört det täckta könet så kanske jag hade kunnat överväga det, man ska ju testa det mesta anser jag…
Angående mina armhålor så var det en s.k. omskrivning på tummen mitt i handen d.v.s. totalt kaos gällande händighet..
P.s vad har du och arbetsmarknadsministern, 36:an haft för skoj för er.. Hon verkar het på dig
#39 Ja, man får vara försiktig med att utdela örfilar. Har förvisso träffat ett täckt kön en gång i tiden som blev sexuellt attraherad av just örfilar. Svårt att tillfredsställa ett sånt begär kände jag så det dog ut. Men vi får inte glömma att det finns.. Dom som "gillar" örfilar Och blir sexuellt upphetsade av det. Jag hade iallafall svårt att förstå mig på den läggningen men visst.. är man två om det och båda tycker det är ok så ska jag ju inte komma in och avbryta "akten".
#39 (ja, jag skriver fortfarande till dig) Det går att träna till att bli händig (tror jag). Finns många "fina" program för att skapa nytt hem, laga bil eller laga mat 
ahh du menar CarinaNson 36an där lite längre upp. Ja, jag drömde faktiskt om henne inatt. Jag drömde att hon hade en jobbig uppväxt. Såg en förälder som svek henne när hon var liten. Hon var det svarta fåret i familjen, men hon blev samtidigt hårdhudad av behandlingen. Hon blev med tiden vass i sitt sätt att tänka och döma andra individer. Hon fick aldrig beröm efter att hon gjort något bra, tvärtom, var det felen man lyfte fram. Mest då av modern. Men så var det förr i tiden. Modern var sträng och barsk och man glömde att morot/beröm måste ingå i ens uppväxt. Alla i familjen hade sina platser och måsten och man glömde den lilla dottern, som säkert var äldst i syskonskaran. Hon förväntades göra mer än den späda kroppen orkade med. Till sist rasade ju fasaden när inte det som fanns på insidan av den späda flickan orkade mer!
Så efter att jag vaknat fick jag en sådan känsla av att vilja krama om henne, för hon har nog aldrig under sina 40år fått någon kram. Jo, möjligtvis av någon av sina män under livets gång. Men dom varma omfamnande kramarna blev svagare och svagare med tiden för att till slut helt utebli. Och! nu är hon het på mig!! och jag kan inte ersätta hennes förlorade år, jag är ledsen.. Nej hon får fortsätta ta på sig sina skolfrökenbrillor och döma folk efter vad hon tror och njuta av att se andra ledsna av hennes uttalande, som egentligen inte kommer ifrån henne själv. Utan allt är den stränga moderns fel under hennes uppväxt. Den dagen hon inser det och kan börja vara normal och tänka positivt och behandla andra som hon själv vill bli behandlad… den dagen kommer till att bli hennes första dag på sitt nya och mer kärleksfulla liv.

# 40 Du är ju riktigt bra
så kände jag också.
40 - Game, set, match…

Har ni inte någon skiss eller foto på dessa linjer, jag ser på H och M och X krokiga och raka linjer huller om buller. Om jag spänner handen bakåt ser jag ett K också. Snart har jag hela alfabetet i min hand det enda jag kollat förut i min hand är livslinjen och hur många barn man får.
Kanske vi kan fota handflatan och någon kan avläsa???
Tack Free-spirit
Jag återkommer i nästa vecka med vad jag kan läsa i händerna.
Du får ett PM då, eftersom det kan vara rätt privata saker.
Ha det bra sålänge
Kram

Ok 

Medlemsnizze,…finns det alltså kurser i att läsa i händerna? Vem och vart går man dem?
#46# Du säger du ska Pm,a om vad du ser i händerna…Spår du framtid då? Är det samma som när man läser av med Tarotkort, alltså att man läser av en person intuitivt?
Frågar därför att jag inte träffat någon som läser i händer merän en gammal Zigenarkvinna för många år sedan och hon hade så rätt med allt hon sa.
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jag var hos en spåkvinna i Köpenhamn förra året som spådde i händerna.
Hon var klockren i det hon berättade för mig och trots att enligt denna tråds tolkning om man är medial så skulle jag inte vara medial.
Men enligt denna kvinna så var jag väldigt medial och dessutom en väldigt bra healer.
När jag berättade att jag jobbade heltid som medium så bara hon skrattade.
Plus det andra hon berättade om mitt privat liv var ruggigt bra och hon var inte zigenare.
Så återigen bevisar det att man kan inte gå efter mallar som ngn skrivit ner utan man måste lite på sin egen intuition oavsett om det gäller tarot kort eller när det gäller att spå i händer elelr ngn annan metod.
Att använda sig av ngt som ngn har skrivit ner fungerar alldrig på ett riktigt bra sätt.
Utan man måste gå efter sin egen inre röst inte vad ngn annan har sagt.
Lasse

Lasse skrev: "Utan man måste gå efter sin egen inre röst inte vad ngn annan har sagt."
Det är så sant som det är sagt det! 
#48 Först måste jag säga att jag är nybörjare på detta och har läst om streck och intresserat mig av att tolka och analysera själv. Har läst av 3 via internet änsålänge och en var mycket skeptisk till en början. 75% stämde blev resultatet så visst har jag en fjärdedel kvar att "lära in". Mycket står i händerna om hur du är som människa, om du har lätt eller svårt för/med/inför vissa saker. Hur du är "lagd" som person m.m m.m .. det går också att läsa av vad som komma skall, dock inte vilket datum, bara att det komma skall. Det finns säkert dom som i Lasses fall kan säga "att nästa helg så kommer.." men det kan inte jag.. än!
Ju mindre jag vet om människan jag ska se i händerna på ju bättre går det har jag märkt. Jag lägger också en halvstjärna med en vanlig kortlek som avslutning. Då är det mycket om framtid det handlar om.
Fingrarnas placering och längd är också en del i att se hur en person är och fungerar. Tålmodig, stressad eller slarvig är bara några få exempel av vad dom visar.
#49 Dom streck jag skrev om innan angående medial eller inte om dom fanns eller inte, kan ju vara att jag missat något eftersom jag fortfarande är i nybörjarstadiet. Betvivlar inte din mediala kunskap.
#50 Inre röst är alltid bäst. Men vill man få igång den om den varit tyst ett tag så tycker jag spådom är en bra igångkick. Men vissa avfärdar det med att det är onda andar som vill göra sig hörda.
Kram

Vad man en använder sig av för redskap när man spår så är det alltid den inre rösten och intuitionen man ska gå efter.
Man kan inte läsa in för att spå det är att använda sig av en helt annans person intuition och det behöver inte alls betyda samma sak för dig.
Under våra kurser så lär vi ut att tolka saker med sin intuition ovsett om det gäller kort eller ngt annat.
Våra elever får tolka sand, stenar ,molnen på himlen eller bara tolka käderna som personen har på sig du kan sia och tolka i allt möjligt.
Har du från början lärt dig att tolka med din intuition så spelar det ingen roll av vad du läser händer kort eller en sten för det fungerar lika bra vilket som.
Så hoppa över dessa färdiga grunbetydelser för dom kommer bara ställa till det för dig i framtiden.
Och visst är det så ju mindre du vet om en person dessto lättare är det.
har du kunskap och känner personen du ska tolka är det så lätt att det logiska tänkandet går in.
Lasse
Undrar om ett intresse för olika symbolers betydels hindrar det logiska tänkandet? Jag menar de gamla uråldriga betydlserna som funnits i olika stammar osv…jag tycker det är väldigt intressant att veta…
U R us
Bra ide med kort på händerna… jag har också ett tydligt snett skrivstils M i båda mina händer.
ska fota dom sen… men just nu är min kamera på vift

Redskap ja,,,det är så sant! Man använder olika redskap för att läsa det man får upp intuitivt. Vi har på kurser jag gått för Jens Thorsell läst av äggvita i glas, i sand, i kort, bilder, men allt går väl ut på att det vi ser, är det kanske någon av våra guider som visar oss och vår egen intuitiva förmåga kanske?
Skulle vara roligt att lära detta med att läsa i händerna…
#49# precis som du berättar.Lasse så vat det för mig också.Klockrent!!! Nästan kusligt bra ;-)
Men som du skriver oxå att det spelar ingen roll vad vi har för verktyg….
Detta med att det är lättare ju mindre vi vet…Ja, så är det ju!! Jag har haft seanser med människor jag känner och inte känner. Mycket lättare med de okända…då tänker man inte alls. Ingen logik att brottas med! :-)
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
#52 Menade onda andar i spådom
#53 Tack för tipsen