Intuitionsövningar
Alla är vi olika och tycker olika om alla övningar, vilken/vilka övningar tycker du om bäst? och vilka tycker du är svårast/tråkigast? Ni som gått helgkurser och/eller utvecklingscirklar har nog provat på att öva med färgband, bilder, psykometri m.m. Berätta gärna vilka övningar som du tycker är bäst och sämst.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Psykometri gillar jag att hålla på med.
Jag tycker också om att kanalisera åt människor som jag överhuvudtaget inte vet vilka de är. Eller som jag varit med om några gånger: Det sitter en person bakom ett drapperi eller jag får ha en ögonbindel på mig och kanalisera. Då behöver man inte bli störd av personens miner mm.
Men alla övningar har sitt att ge. Övning ger ju färdighet och att bara öva på ett par olika grejer skulle bli långtråkigt.

#1 Kanaliseringsövningar är nog det dom flesta gillar bäst, man behöver många olika övningar för att det ska kännas roligt och det finns ju massor av övningar, jag räknade igår hur många olika intuitionsövningar vi har i kursen/cirkeln, då är inte kanalisering inräknat och det är 12 olika som vi har jobbat med och 7 till som ska påbörjas.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag vet inte ens exakt vad det finns för övningar, men tycker de flesta är roliga & utmanande.
Amor Vincit Omnia
Färgbanden är ju en spännande sak då det verkar helt otroligt att man skall kunna utläsa något från detta! Bra övning för någon som behöver förstå att man kan se bortom……
Symboler/bilder var ju likt en kontrovers - skulle man påverkas av det man såg på bilden rent konkret eller skulle man klara att säga det man fick till sig ändå? Det gick bra trots att jag trodde bilden skulle ta överhanden men inte då. Man såg bortom……
Kanalisering - länkning - lite annorlunda för mig som inte verkat inom detta och gjort det på detta sättet. Men fungerar så fint och ser fram emot att öva mera på detta. Fast jag tror då, att om man övar på färgband/symboler så släpper man sina hämningar och kan lättare ta till sig och kanalisera riktig bra om man nu har lite svårigheter med det vill säga.

Jag har inte haft förmånen att vara med så många olika övningar, så jag tar tacksamt emot allt som kommer! Men det jag varit med om, kanaliseringar gillar jag nog bäst. Sen finns säkert massor av allt möjligt jag inte känner till. Varför inte bara ta allt i turordning så man kan prova åtminstone en gång? Och gruppmeditationerna, det tog bara slut, dom gillade jag.
Kramar
millam
Roligaste intuitionsövningen är "bläckfisken" tycker jag men det är en övning man inte kan utföra på distans.
"Serpentinen" är också en kul och väldigt bra övning.
Psykometri är ju kalasbra övningar som man aldrig kan göra för mycket.
Jag har tyvärr ingen att öva med/på så att jag får träna själv med det jag kan men jag måste erkänna att det känns inte roligt, annars är jag intresserad av att lära mej allt som går att lära.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag vet inte om övningen har något speciellt namn. men gruppen tar varsin numrerad lapp, typ biobiljett, som man sedan viker ihop och lägger tillbaks. Sedan så tar man en av lapparna och försöker läsa av den som lagt dit den. Det gäller dock att komma ihåg sitt nr ifall man skulle dra sin egen biljett. 
#8 Jodå det finns ett namn, den övningen kallas "Ticket reading"
Thanks Hellas 
Jag tycker färger är blä, när det är sådana övningar bryr jag mig inte ett jota i färgen, utan gör en avläsning. Men om någon hållit i bandet tex blir det annat. Annars är första tanke typ serpentin bra övning, men den färg man ska välja blir helt efter humör. All typ av av kännings övningar typ ticket reading, är kanon när man inte kan använda sin egen tanke. Personligt föremål är även en mycket bra övning.
#11 Haha, du vet vad jag sagt Sven, de övningar vi minst gillar är de vi verkligen ska anstränga oss i att träna på så hädanefter är det färg för dig och "hemliga lådor" för min del 
Psykometri har jag provat ett par ggr och det är kul + bra träning.. Läsa av bilder kan va svårare, för det finns så mkt man kan läsa av från en bild beroende på vad det är för bild osv.. Så känner jag iaf..
#12 Hemliga lådor har jag aldrig prövat, men jag tror att den övningen skulle gå bra. Men röd är röd, grön är grön, blå är blå, osv. Frågan kommer vad får du för känsla med färgen, ??? blå. 
#14 Du har ett lustigt inlägg du
vad menar du? Lådorna har ju samma färg men innehållet skiljer sig.
Så detta med röd,grön blå. hur tänker du?
#15 Jag menar färg tolkning tex av band. Ett rött band är inget mer än ett rött band.
Men om man tolkar någon tolkar jag inte bandet utan personen, färgen för mig har ingen betydelse.
Det där med hemliga lådor låter kul, är det olika personer som lägger dit saker?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ticket reading och flower reading hör till mina stor favoriter! =)
#18 Är det inte konstigt vad det kan ändras, om ett tag gillar man något annat.
Serpentinen var den första övningen jag gjorde och den var och är rolig. Händer att jag använder den fortfarande. Sen färgbanden är roliga men sen att läsa av färger tycker jag är svårt.
Hemliga lådan är också rolig när man tar en sak i lådan och ska läsa av vems den tillhör.
En övning som jag gjorde på en kurs, var att det var fem lådor har jag för mig med fotografier i. Sen skulle man välja en låda och säga om det var en man eller en kvinna på fotot.

#19 visst är det så!
# 16 Ahhh ja ja det borde jag ju ha förstått första gången du skrev det, tack för din förklaring
*17 Då jag gjorde de så la vi vars en personlig sak i en låda och sen fick en och en ta en sak är ifrån och läsa av saken
Symboler tycker jag är kul. Lite "tråkigt" tycker jag det är med färgbanden..
Psykometri är också kul. Serpentinen är så där..
Bläckfisken är också kul.
Jag var på en kurs där vi tog varsin "sak" ute i naturen, höll i den en stund och lade ifrån oss i en korg med lock. Sedan tog vi varsin (inte vår egen
) ur korgen och läste av. Helt otroligt vad det gick bra. Vi var över tjugo personer och vissa av oss kunde tom. peka ut vilken person stenen, lövet, näverbiten, tillhörde.
Jag har inte varit på någon kurs , men symboler är roligt…
U R us
#25 Det är samma övning som ticket reading, om man tar kottar eller stenar blommor eller papperslappar spelar ingen roll.
#27 Då har jag ett namn på vad vi höll på med!
jag gillade de flesta övningarna som vi i min grupp fick göra. gick en personlig o andlig utvecklings kurs i höstas.
vi tränade på tyg band, vi kände på taro-kort, vi tog med oss varsin sak o läste av, vi kanaliserade. det var fantastiskt roligt och så otroligt givande. det är ofattbart vad mycket information vi kan få genom dessa övningar. jag tror jag tyckte taro-korten var roligast just då, men så här i efterhand,,, så tycker jag att allt var lika roligt.
för att inte tala om rädslan som i alla fall jag hade, för att göra bort mig. det var en oerhörd rikedom att konfronteras med den. den är jag annars ganska så skicklig på att gömma undan, t,om för mig själv.
känns som omjag har vuxit flera meter sen dess.
personligen tycker jag det är lättare att blunda o känna av saker, än vad det är att titta. hur bär jag mig åt för att komma över detta hinder? finns det någon som har lite tips o råd;)
en annan sak som jag har funderat mycket på är att jag har mycket lättare för att utföra psykometri med okända människor, än vad jag har med vänner o bekanta.
#29 Jag tycker också att det är mycket lättare med människor som jag inte känner och vet något om. Det är nog så att med vänner och bekanta så har man förutfattade meninga och (o)logiska förklaringar inne i huvudet som gör att det är svårare.
ja, det ligger mycket i vad du säger. men roligt är det 
Absolut!