Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1082 ggr
Elisabeth-J
0

Valborgsmässoafton

Ikväll tänds eldarna för att bränna det gamla och ge plats för det nya, det är nu gränserna mellan levande och döda är som tunnast enligt sägnen.

Traditionen grundar sig på den Heliga Valborgs kult, mot häxtro och onda andar, som uppstod speciellt efter hennes död.

Hur ska ni fira Valborg ikväll?

Robins klass ska gå fackeltåg från skolan till badplatsen där dom tänder elden, även fler kan gå med i fackeltåget så jag kommer gå med barnen :) Sen sjunger dom några sånger och vi fikar, därefter blir det en lugn kväll hemma, har tänkt göra tacos som Robin har önskat och kanske blir det någon film att se.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

sweethoney
0

Här är det så torrt i skog och mark så det råder totalt eldningsförbud.

Min Valborg ska också firas med barnen, vi ska åka till min mosters sommarställe i Halland. Vi ska titta på det valborgsfirandet de har där med fyrverkerier och sedan blir det god mat. Avslappnat, lugnt och skönt.

Ha en fin helg allihop!

Kram

Amor vincit omnia

tommytoe
0

Tror inte det är eldningsförbud här, inte hört något i alla fall. Men jag har inte bestämt mig om jag ska titta på bålet ikväll eller inte.

wolfie
0

Här är eldningsförbud uppe vid centrum iaf,de brukar ha en jättebrasa,men i år får de ej ha det..

Ska först fira bonusdotterns 17 årsdag,sen hem o grilla,det kommer några vänner,blir lugnt,i morgon ska min ena lilla syster firas på hennes 25 årsdag,fast hon fyller på söndag..

Ha en trevlig dag o kväll alla!

Hoppfull
0

Här är det eldningsförbud överallt! vi är bjudna på fest så vi firar väl och sjunger lite själva istället, grilla kött ska vi göra med så vi har slängt rådjurssadel i marinad.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig Valborg!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mysan59
0

Jag tänker inte göra ett dugg! Om det inte är eldningsförbud här, så kanske vi eldar upp lite skit på baksidan bara…

Sen tittar på TV eller nåt. Har ju inga barn kvar hemma, dessutom bor dom 25 mil bort…

Men jag önskar er alla en trevlig Varlborg! Glad

Britt-Marie
0

Tror inte det är eldningsförbud här.

Vi har nära till vår brasa som tänds på i kväll. Så är vädret så här fint som det börjar på att bli nu. Så kommer vi nog gå och titta på den ikväll och se på fyrverkeriet.

Lite gott skall vi väl äta med till kvällen.

Eija
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här blir det bara lilla lugna hemma med mina voffsingar….är ju själv ikväll så…..ähhh….det var ett tag sen som man var på en tocken där valborgsbrasa o kika….så jag överlever detta i år med….hi,hi,hi….

Får se nu hur min nya lilla vovve reagerar mot smällare o fyrverkerier, för det kommer nog att både synas o höras här hemma med, för det är inte så långt bort….

Ja, det är sant…….nu har jag en ny liten kille igen….hämta honom igår efter att vi såg hur bra det gick mellan min Frisco och Milo som han heter…en CairnTerrier är han och han fyller 2 år på julafton…

Bybo
0

Jag har alltid älskat denna tradition som Valborg :-) Jag riktigt känner historiens vingslag (  bla..skrämma rovdjur, häxor å annant ont, innan boskapen släpps lös) och fira Våren och fruktamsheten!!

I kväll, ska jag tyvärr fira i en grannby då ungarna ska vara där…ja, ni vet, ungar och smällare*S ( ja, sorry, jag e både djurvän å smällarvän)

botakt
0

Vi kanske ska gå på en brasa men vet inte riktigt. Tror det inte är  eldförbud då dom eldar på en grusplan Skrattande Men om vi inte går så blir det lite mys hemma

[Hellas]
0

Jag kommer inte göra någonting alls, på något vis står jag just nu mellan två världar.
Barnen är för stora för att vilja fira med familjen men för små för att vilja fira med familjen.
Det sistnämnda syftar på att de säkert återkommer när de själva bildat familj.

Jane-Lyzell
0

Trevlig Valborg allihopa - här ska vi ner till byn och elda:-)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mabia
0

Här hos mig i Sundsvall blir det en lugn valborg. Sitter med min gipsade fot i högläge efter en stor op i Gbg för en vecka sedan, har sådan värk både i fot och höft(där de tog ben att bygga upp min fot med).

Har en underbar man som tar hand om mig, så en god middag får man säkert vad det lider…..med solen strålar utanför och smärtstillande i kroppen så ska väl denna dag gå också! :)

Ha en trevlig valborg alla här på ÖN.

Kram, Mabia

TantAlma
0

*Jag firar som sagt med en förkyldning och min dotter med dubbelsidig öron inflammation, maken med sviterna efter ischas..

Trevlig valborg…

Alma

Tatsu
0

#13 Det lät inget vidare, krya på er hela familjen.

Vi ska strax åka till lilla Kälen där det blir en mindre brasa och hembakat fikabröd i hembygdsgården. Lotterier och korv lär det väl också vara.Fyrverkerier vet jag inte om det blir men de brukar ordna lite sådant också.

Vi har en hund som är så fruktansvärt rädd för smällare att han blir riktigt sjuk, det enda som hjälper är när husse spelar dragspel vilket han brukar få göra i timmar när det smattrar som värst ute.
Nu ska vi åka i väg ett tag så det blir T.O som får dra några melodier på dragspelet. Men hon skulle nog spela musik på CD´n istället och då blir det nog ganska hård och högljudd musik när inte mam´s and pap´s  är hemma. Vi får hoppas att det går bra ändå.

Trevlig Valborg och helg allesammans.

Mysan59
0

#13 Ojdå, det lät inte roligt, hoppas ni kryar på er snart!

Elisabeth-J
0

Här hördes inga smällare eller raketer Glad Barnen gick ner på isen och smällde sina små smällare och raketer men det var inget som märktes så jag är glad för alla hundar här ikväll Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Britt-Marie
0

Det blev en lugn hemma kväll här. Vi åt lite gott grillat på kvällskvisten, det blev ju så fint väder. Sedan blev vi slöa och blev sittande och titta på Robert Wells. Gick ut på gården här sedan och tittade på fyrverkeriet och snart skall det bli sängen.

Eija, vilken fin liten vovve som du sänt bild på. Det blev en liten vovve igen. GRATTIS och lycka till med honom..