Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 1885 ggr
rosen77
0

något medium här?

Hej!undrar om någon här kan se om jag kommer träffa  någon bra karl  i framtiden?

[Hellas]
0

Det är du själv som väljer vilken väg du ska gå samt vilka möten som blir permantenta.
Spådomar handlar bara om vägledning och det finns inga absoluta sanningar då det, till syvene sist, är du själv som väljer.

Lycka till med dina val i livet

Merlin-pappa
0

Säg inte det ….. Till viss del är det nog "förutbestämt" ….

Jag kan bara ta mina vänner, eller exfru som exempel ….

Några av dem, var nog ingen slump …..

[asamaria]
0

Tja det beror ju på vad du gör med ditt liv. Vilken väg du väljer. Vi möter oilka människor på vår väg för att vi ska lära oss olika saker. Om det är en bra eller dålig människa det beror ju på vad du vill ha ut av det hela. Precisera frågan lite mer så kanske jag kan svara.

Kram Åsa

Tara
0

Håller med Hellas, vi vet hellre inte om något är förutbestämt. Livet är ett mysterium och ingen kan nog säga med säkerhet att det är si eller så. Du kommer med all säkerhet att träffa någon som passar dig. Farligt att leva sitt liv efter en spådom för  tänk vad mycket man kan missa efter vägen.Flört

Lycka till!

Manolita
0

Är det någon som kan se hur kärleken ser ut för min del?

tarotlasse
0

Vill ni har reda på framtiden så finns det ingen som kan tala om vad som händer i framtiden.

Ett medium kan defenitivt inte göra det för ett medium jobba med andekontakter inget annat.

Däremot så tittar siare mediala vägledare tarotläggare osv på

Dom troligaste vägarna man kan välja i framtiden.

Men det är alltid du själv som tar beslutet inte spådommen .

Berättar jag för ngn att den kommer träffa en man inom det närmaste halvåret där det finns möjlighter till en kärleks relation och personen väljer att sitta hemma i sitt kök och vänta på den här mannen ja då är inte risken så stor att detta sker.

Jag kan lämna ett exempel jag lade tarotkort för en kvinna för några år sedan och där jag kunde se att hon skulle träffa en man  jag kunde berätta hur han såg ut och vad han jobbade med och även att dom skulle träffas på krogen.

Hon kontaktar mig 6 månader senare är jätte besviken för hon träffar en man med detta utsende och med detta yrke jag sa plus att dom träffades på krogen dom hade haft jätte trevligt denna kväll.

Men det hände inget mer för denna man gjorde inga närmande eller ngt för att fortsätta kontakten.

Så hon var besviken på mig över att jag hade så fel.

Men så frågade jag henne om hon hade gjort några försök till vidare kontakt och det hade hon inte.

Så det räcker inte med att personen dyker upp man måste även ta egna intativ för att det ska bli ngt.

Korten ger bara en vägledning på vad man kan göra korten gör inte jobbet åt dig.

Lasse

Mads
0

# 6 Fast en medial person kan väl även "se" framtiden ibland eller är jag helt ute och cyklar? Kanske inte med alla och på beställning men visst går det ?

Jo, vad gäller spådomar så är det ju vägledning och tips och råd på vad som kan komma att hända beroende på vad man gör av det hela. Jag har fått höra från flera håll att jag skulle träffa en man, ja enligt spådomarna redan. Men jag är ensamstående mamma och har valt att sitta hemma många utav mina barnfria kvällar och umgås med goa vänner. Så nej, han har inte ringt på dörren och gör det nog inte heller förrän jag tar mig ut och träffar honom.

Man kan påverka sitt liv mer än vad man många gånger tror och vad gäller kärlek så tror jag att det finns en alldeles speciell någon för de flesta om inte alla.

Amor Vincit Omnia

Merlin-pappa
0

#6#

Mycket intressant Lasse! Jag tillhör de okunniga, men suger i mig kunskapen ….

Lasse, får jag fråga en sak??

(Jag tar risken och gör det …)

Vad tror du jag kommer att jobba med i närmaste framtiden?

Jag har sen en tid tillbaka blivit arbetslös, och gör mitt bästa att finna en inkomst ….

Ska bli kul att se hur ditt svar blir …..

Om du nu kommer att ha rätt blir jag imponerad ….

Ursäkta att jag är fräck och frågar?!

Hoppas att du inte tar illa upp nu Lasse ….

Mads
0

# 8 Frågan är väl oftast fri här men de som arbetar med sin mediala förmåga kanske inte alltid har varken lust eller tid att jobba gratis här Flört

Jag upplever dig som en mycket klok och handlingskraftig man så ett jobb borde inte vara en omöjligthet Glad

Sen kan jag ju också låta bli att svara på inlägg som är menade för någon annan, kom lite insikt här Obestämd

Amor Vincit Omnia

MedlemNizze
0

Spådomar är människans rädsla att tro på, eftersom man vill ha en egen vilja och handling här i livet. Sen att man kan gå till ett medium och kunna prata med sin döda släkting.. Det är helt  okej, eftersom det är inne nu och accepterat.

Acceptansen gentemot spådomar lär ta många år till.

Men spådomar kan tolkas på olika sätt..

Vissa tror att det är Satan själv som tagit över vid tron på spådomar.

Vissa tror att vi väljer och vrakar i livet, som om det inte fanns en förutbestämd väg.

När jag pratar om att spå, så menar jag att läsa av linjerna i händerna. Vissa sitter med en kortlek, vilket känns lite slumpartat i min "verklighet". Men alla dessa streck i händerna, som säger såå mycket om vad som komma skall. Men visst ändrar sig dom strecken också med åren, dock finns det ett mönster som innebär att du är du och ett par händelser kommer du inte förbi. Hur gärna du än vill.

Mvh Nizzen

sven-g
0

#10 Spelar ingen roll om man spår i hand eller sand eller kaffesump eller i tarot kort eller något annat. Det är tolkningen det hänger på. Men jag är inte för att se framtiden, vill välja mina val själv.

MedlemNizze
0

#11 Okej, så är det säkert. Jag har inte så lätt för spelkort eller kaffesump så därför är jag lite off till det, men givetvis öppen för att vissa människor säkert är jätteduktiga på det. Känns slumpartat, men det är ju bara i min värld (läs mitt huvud) eftersom jag inte kan se "händelserna" i det.

Däremot i händerna står det mycket. Men då tycker kanske KaffeSumpSpåMannen att strecken i händerna är rena kinesiskan Skrattande

Det blir säkert roligare att inte veta något. Men många vill veta så mycket, om morgondagen. Men sen vill dom inte tro på det.

Konstig ekvation

Choklad
0

Jag tror på spådomar: symboler och att spå i händer, i kaffesump osv..häftigt att kunna se i framtiden, vilket jag tror är fullt möjligt…man kan också drömma om sin närmsta framtid, då handlar det ofta om en två-årsperiod framåt…jag tror att man kan se händelser som berör en i molnen, i allt som det nu kan ses symboler i.

Men man ska nog inte se sig "blind" på sin framtid, ofta är det så att den visas för att man ska ha en chans att ändra en jobbig och onödig verklighet….även det blir en nyttig läxa, att lära sig att hantera sitt liv på rätt sätt…

Nizze..jag har fått en prick i mitten på min livsväg.i min vänstra hand. Jag undrar om du vill säga mig vad den kan betyda? Har haft den i några år nu…

U R us

sven-g
0

#13 Visst kan du tro på spådomar, men det är inte så bra om man inte ser alternativen. För ca 25 år sedan, var jag på en danstillställning. Jag träffade några tjejer och vi började snacka, jag körde bil så jag var nykter. Tjejerna var intreserade av andlighet så det blev ämnet för kvällen. En av tjejerna frågade kan du se om jag kommer att träffa någon kille i framtiden. Jag kände efter och fick till mig en plats och ett utseende. Det blev bara elände med det förhållandet. Hade jag varit tyst och tigit med det jag fick fram, kan tänkas hon gort ett annat val. Det var sista gången som jag siat, och så får det bli.SkämsGråter

AndersNilsson
0

#14 Är du nykter bara när du kör bil?

sven-g
0

#15 På dans ja, aldrig dansat nykter

Merlin-pappa
0

Vilka kloka ord ni kommer med allihop!!!

Min fråga om framtiden var av filosofisk art. Närmast en fundering om tiden som fenomen. Jag är nog inne på Choklads linje, då jag vid sällsynta tillfällen får en glimt om framtiden.

En av de mest märkliga saker jag har varit med om, var när jag såg allt som i en film. Jag såg en hel filmsekvens, samma dag som jag fyllde 18 år. (På stenåldern)

När jag senare var med om det jag såg tidigare, så fick jag idén om att ändra händelsernas framtida förlopp. Det gick inte alls. Tanken försvann lika fort som jag fick den.

När jag hade senare varit med om det jag såg som en filmsekvens, så kunde jag bara konstatera att det inte gick att "ändra i tidens manus" …

Fan vet hur allt hänger ihop …. Men jag fick mig en funderare på tiden som fenomen ….

TACK  #8# Mads för dina vänliga ord …. Klok, jag?? Jag uppfattar mig inte så … men TACK i a f ….

Sen har du ju helt rätt i det att inte få något gratis … det var inte min mening …

Frågan var mest av filosofisk art ….

KRAM på er alla ….

Merlin-pappa
0

Vilka kloka ord ni kommer med allihop!!!

Min fråga om framtiden var av filosofisk art. Närmast en fundering om tiden som fenomen. Jag är nog inne på Choklads linje, då jag vid sällsynta tillfällen får en glimt om framtiden.

En av de mest märkliga saker jag har varit med om, var när jag såg allt som i en film. Jag såg en hel filmsekvens, samma dag som jag fyllde 18 år. (På stenåldern)

När jag senare var med om det jag såg tidigare, så fick jag idén om att ändra händelsernas framtida förlopp. Det gick inte alls. Tanken försvann lika fort som jag fick den.

När jag hade senare varit med om det jag såg som en filmsekvens, så kunde jag bara konstatera att det inte gick att "ändra i tidens manus" …

Fan vet hur allt hänger ihop …. Men jag fick mig en funderare på tiden som fenomen ….

TACK  #8# Mads för dina vänliga ord …. Klok, jag?? Jag uppfattar mig inte så … men TACK i a f ….

Sen har du ju helt rätt i det att inte få något gratis … det var inte min mening …

Frågan var mest av filosofisk art ….

KRAM på er alla ….

Merlin-pappa
0

Ber om ursäkt för två likadana meddelanden.

Datorn har fått spader!

tarotlasse
0

#7 Du frågar om man är medial kan man se in i framtiden.

Ingen varken ett medium eller en medial siare tarotläggare kan tala om vad som sker i framtiden eftersom du kan påverka framtiden själv.

Jag kan som siare medial eller tarot läggare tala om vad som sker i framtiden och du som klient kan besluta att du inte vill detta och göra tvärtom och då blir resultatet som du bestämmer inte vad spådommen sa.

Därför kan man bara ge en vägledning på hur någon kan göra i framtiden men man kan alldrig säga vad som sker.

Vid ett tillfälle var det ett medium som blev väldigt upprörd över att jag sa så här för hon kunde banne mig se vad som hände i framtiden för det kunde hon ge mig garantier på.

Vilket jag sa ok  till spå mig och jag lovar att jag kommer göra allt för att det inte ska uppfyllas och göra precis tvärtemot vad du säger och hon blev helt tyst och prata inte mer med mig resten av kvällen och hon spådde mig alldrig heller.

Jag blev spådd för några år sedan av en  vän som berättade att jag skulle gå på en fest nästgående helg vilket stämde.

Han berättade att två kvinnor skulle uppvakta mig denna kväll och kvinnan klädd i rött skulle kunna leda till en fin kärleks relation ngt som skulle bli mycket lyckat.

Festen kom och mycket riktigt 2 kvinnor uppvaktade mig en av dom var klädd i rött.

men det vara bara som så att jag blev väldigt förtjust i kvinnan som var klädd i svart så jag valde henne och det fungerade inte länge.

Hade jag gjort valet som jag blev rådd till så kunde det kanske blivit en fin kärleks relation men korten styr inte över mina känslor.

Ett Medium  därremot sysslar inte med spådommar andevärlden brukar bara ge vägledning och rådgivning om aktuella saker och inte om det som sker i framtiden.

Men som medium kan du jobba dels som medium och dels som tarotläggare eller som medial vägledare men man gör skillnad på dom olika arbets sätten.

För det är helt olika sätt att arbeta på.

#8 ja visst kan du vara fräck och fråga men kan säga så här jag jobbar som medium tarotläggare och healer på heltid och när jag är här inne så är jag ledig.

När jag är ledig då stänger jag ner för att slippa känna av och läsa av andra mäniskor eller gå runt och ha kontakt med andevärlden.

Ngt som är väldigt viktigt när man jobbar medialt för skulle du vara öppen hela tiden ja då kör man slut på sig själv och till slut så blir man rubbad.

Så väldigt viktigt att ha diciplin och bara vara öppen när man jobbar om man vill må bra.

Hälsningar Lasse

MedlemNizze
0

#13 En prick på mitten av livslinjen i din vänstra hand betyder att du är högerhänt. Förändringarna sker i den motsvarande handen (vänster för högerhänta och tvärtom). I den högra handen för högerhänta och vice versa, visar strecken dina medfödda anlag.

Men att säga vad en prick betyder utan att se hela handen med all dess streckkoder är icke lätt. Dock kan jag ge dig lite av vad livslinjen visar..

SMÄRRE AVBROTT på LINJEN -- Förändringar i Målsättningen

MÅNGA SMÅ UPPÅTRIKTADE LINJER -- God Hälsa

MÅNGA SMÅ NEDÅTRIKTADE LINJER -- Vacklande Hälsa, PengaProblem

#14-16 hehe Skrattande

#17 "fyllde 18år på stenåldern" HEHE Skrattande

#20 Du skulle gett Mediumet en chans.. Det hade kanske blivit Ni två Kyss    (Mediumet och Du)

#20 Kan det ha varit som så att du valde damen i svart bara för att du blivit spådd till att den "röda damen" hade gett dig en fin kärleksrelation. Eftersom dina känslor går före kort och det visste säkert spådamen, så sade hon det om den "röda" för hon visste att då valde du den "svarta". Hade spådamen däremot sagt att den svarta hade gett dig en fin kärleksrelation så hade du valt den röda. Spådamen visste att du skulle träffa dessa två och att ditt val blev tvärtemot hennes romantiskt ingjutna spådom. Kanske sa spådamen så för att du inte var redo att gå in i ett nytt förhållande där och då. Så hon hjälpte dig på traven att välja rätt, och fel.

Kram på Eder

Mads
0

# 20 Jag håller inte helt med dig Lasse, jag tror att vissa saker helt enkelt är vårt öde och det undankommer vi inte hur mycket vi nu än skulle anstränga oss. Och varför göra tvärtemot en spådom bara för att visa nån att de har fel när man förlorar möjligheten till eventuell lycka på kuppen ?

Amor Vincit Omnia

Merlin-pappa
0

Hej allihop!

#20# Kul att skriva till dig Lasse, du verkar vara en vänlig och sund man. För att inte säga kunnig! Kul det … Jag gör som du Lasse, gör mina egna, ibland dumma, val och går min egen väg, oavsett om någon medial person "spår" annat - d v s den egna fria viljan!

Jag har funderat lite på detta med fjärde dimensionen d v s tiden, då jag har varit med om en del. Därför mina frågor … Så är det kul att starta en diskussion om det hela …

Allt detta som vi skriver om är verkligen spännande och tankevärt!!!

Ni är duktiga ni alla, med många kloka tankar ….

Vänligen, Stefan

MedlemNizze
0

#23 Jag är kanske lättroad, men jag skrattar fortfarande åt ditt "fyllde 18år på stenåldern"     

EnergiKnölarna ska gnos! VI kan inte fastna i en tanke. Alla Ni medlemmar skapar tankeverksamhet.. antingen om du är en motståndare till Orber eller en troende guide. Eller en naturvetare eller rent av ett medium. Alla bidrar med sitt och jag tror att jag läser alla textrader här inne.. nja slarvar ibland.. men det ger mig en ny syn på allt. Dörrar ska öppnas!  Skriiiiv meeeeeer   Skrattande

AnnaEva
0

#0 Du måste göra något åt din andedräkt.

Choklad
0

# 14 Ja det har du rätt i..min mor som var mycket medial. spådde en gång en av mina syskons vänner…allt var bara på skoj, men…korten spådde om död och vem som skulle dö. Eftersom ingen tog detta på allvar så var det ju inget att oroa sig för. Men..det som visade sig i korten slog in. Sedan spådde min mor aldrig mer i kort, hon blev mycket chockad av detta.

Man har ju ett ansvar när man siar för någon, men det är inte alltid så lät att veta hur den man siar för ska ta hand om spådomen, jag menar..mottagaren har ju ett eget ansvar i detta.

Kan säga att jag har lite svårt för att se i korten just för att jag förknippar dem med denaa händelse, ibland kan jag höra min moders varnande ord…men jag vill ändå försöka…

U R us

tarotlasse
0

Inte alls så att jag gjorde tvärtom vid det tillfället var en väldigt god vän som la kort på mig den gången som gett mig många bra råd innan.

Det var helt enkelt så att jag föll för denna kvinna i svart så jag litade mer på mitt hjärta en att jag följde spådommen.

Men det visade sig att det inte höll med den svarta damen troligtvis hade det ju fungerta med kvinnan i rött men dom känslorna hade jag inte den för den kvinnan.

Det är inte så att jag inte följer dom råd jag får vid en rådgivning men mitt eget sinne är med och bestämmer också.

Det jag vid det tillfället ville visa var att allt som en siare säger behöver inte ske i framtiden för att vi har en egen vilja vilket den siaren inte förstod fören jag sa att jag skulle göra tvärtom allt hon sa.

Först då förstod hon att man bara fick se en spådom som en rådgivning och inget man behöver följa.

# 22

Jo visst håller jag med dig att vissa saker kommer vi inte undan hur vi en gör och ngt jag också har varit med om där jag vid ett tillfälle spådde en dam att hon skulle träffa en gift man  med utländsk bakgrund hon blev fruktansvärt arg och sa att hon alldrig skulle inleda ett förhållande med en gift man och  absolut inte  med ngn  utländning.

Men så blev det till slut  hon träffade en Dansk man som var gift och efter ett par år gifte dom sig.

Så visst finns det händelser som jag tror är förutbestämda men långt i från allt för vi är födda med en egen vilja.

Så därför man alldrig kan säga att vi kan se vad som sker i framtiden för vi kan ta andra beslut en vad spådommen visar.

Kan vara så enkelt som att man ser ett nytt jobb för en person  men söker inte personen jobb så är möjligheten väldigt liten att personen får detta jobb.

Eller som en person som ville skola om sig för att personen var så trött på sitt Jobb.

Jag fick hela tiden upp en vårdande roll för denna person och sa att personen skulle passa med att jobba inom vården.

Personen sa att visst skulle det vara intresant men kunde inte tänka sig att gå ner så pass i lön.

Så där också en vägledning från korten där personen ville göra ngt annat en vad spådommen sa.

Korten kan ge en väldigt bra vägledning men långt ifrån att den visar exakt vad som händer i framtiden.

Lasse

MedlemNizze
0

#27 Jag funderar Lasse… jag funderar.. intressanta storys.. tack så mycket

Merlin-pappa
0

Mycket tänkvärka tankar i denna tråd!!!!

Tackar!, Stefan