Orber eller inte?
Trodde aldrig att jag skulle göra detta, nämligen att fråga om det är Orber eller inte på bifogade bilder.
Det är min väninna som var på bröllop i helgen. Sent på kvällen när festen började sluta och folk började gå ut och lufta sig så gjorde även min väninna detta. Det fanns en man därute som rastade sin hund. Plötsligt började hunden bete sig jättekonstigt och skällde på något som inte fanns. Min väninna tog då ett kort på det ställe som hunden skällde åt.
Hon tog också ett kort rakt ut i mörkret längre bort från där hunden skällde, det är andra fotot.
Jag har lagt på en maskering på mannens ansikte och beskurit bilderna, ingenting annat.
Vad tror ni som kan detta?
Vad är en orb?
En orb är ett slags ljusfenomen som kan uppträda på foto. Enligt min mening är de flesta av Orber damm eller fuktpartiklar, men ibland så ser de annorlunda ut. Det kan vara andekontakt när en orb visar sig, men det är inte säkert. Jag är inte tillräckligt kunnig om hur det förhåller sig, därför lägger jag ut bilderna här.
Jag vet att här finns kunnigt folk 
# 4 - Du har nog rätt. Ingen som är intresserad härinne, så jag försöker på nya sajten. Jag glömde ju att den fanns 
#0 Varför har mannen ett skynke över huvudet?
Eller är det orben?
#6 Han ville inte vara med på bild, men han heter Torben 
Jag har aldrig sett något sådant på mina fotografier, men jag är inte direkt medial heller. Jag tror absolut att det är en andekontakt och tycker det är bra att någon kan se dem. Det känns tryggt att det finns andar som finns omkring oss.