Nattugglor är smartare
Tillhör du kategorin "nattugglor" - föredrar du att gå till sängs sent och stiga upp sent? I så fall kommer här goda nyheter: I stället för att stillatigande acceptera tillmälen som "lat" och "sjusovare" kan du stoltsera med att du tillhör den smartare gruppen av befolkningen
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
hmm, om man är uppe länge, ca 01- halv 2 och går upp tidigt, ca halv 8-8. vad räknas man då 

#1 Då är man nattuggla tycker jag 
Elisabeth
Hoo..hooo..
Goda nyheter för en riktig nattuggla. Jag brukar säga jag blev fel inställd från början!
#0 Inte bra om T.O ser detta för jag tycker det är bortkastat att man kliver upp 14.30 på dagarna, då är ju dagen snart slut.
Vilket jag försöker att påpeka (tjata om) ofta. Men den lugna människa hon är får man bara ett mystiskt leende likt Mona Lisa´s tillbaka. Nu kan hon ju sova länge med gott samvete - hon är smart hon. 
Tatsu

#4 Hahaha undrar vilken frekvens du blev inställd på då 
Elisabeth
Precis vad jag behövde för att slippa det konstiga dåliga samvetet jag brukar få för att jag är uppe sent ^.^

#5 Hon är lik min äldsta son då, han har varit nattuggla sen han var bebis och har fortfarande inte ändrat det, sover på dagarna och är vaken på nätterna. Han gör sina försök och det går bra ett tag men snart är han där igen. Dom kommer nog från en annan planet 
Elisabeth

#7 Dåligt samvete ska du inte ha, släng bort det! 
Elisabeth
#8 redan gjort 

#10 Härligt! 
Elisabeth

det var juh det jag visste hela tiden
Jag ÄR smart 
Vd trevligt… då är jag ganska smart då… fast andra kallar mig lat ;-)
NU fick jag reda på att jag är smart,det skulle jag velat veta tidigare!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
04.57 nu!! Och än är jag inte i säng
Niiiice
Och alla nätter ser likadana ut… aldrig sova innan sex ..
ALLTSÅ! Klockslaget 6 
Kjam

inte här heller… vi kanske e lika smarta då? 
#16 Ja det börjar kännas som att du snart är ikapp mig med din smarthet.. hihi

#17 öhh…va? har ja missat nåt nu??? *kanske inte e så smart som jag tror???*
#18 Du är smartare än du kan ana, tror jag 

#19 tack
men va har jag gjort som är så smart så du rodnar?
nu känner jag mej ju dummare än nånsin…?
Nej men se..nu kommer lilla solen fram här.. jamen då måste denna varulven lägga sig och sova tills mörkret faller på igen.
Man vill ju fortsätta vara smart lixom 
Kram på Er nattinattinatti
Är det någon som naffsar er vid halsen när ni sover så är det bara jag som vill ha mig ett BETT!!!
Grrrrr (hoppas jag inte förstörde någons nattsömn)
(Gränsen mellan att vara smart eller idiot är väldigt liten sägs det)
Hur ska Vi tolka det?
Natti Kram
#20 Det är hemligstämplat! Sen den gubben som är röd det är ju solbränna!!!

Kjam
= solbränna!! va va ?? var inte Det smart?

Nähä 

#21 hahahahaha…du e juh helfestlig du
ja fattar…. nana gott katten eller var det hunden?
Min tolkning: man kan väl inte vara ensam smart i en värld full av idioter…eller 
natti natti sov gott o vakna torrt 
oh,vad bra att änteligen vid snart 60års ålder få veta att man är smart.
Det är bara att gratulera er nattugglor… 

Undrar hur länge alla nattugglor sover denna fina och soliga dag 
Elisabeth
Jag la mig vid två igår, och jag gick up halv tio ^.^p
Somnade kl 9 efter en natts arbete. Upp kl 12 igen. Alltså. En helt vanlig dag. *gäsp*

Nu vaknade jag…har fått "sovmorgon" 
annars går jag upp vid halv 2…
Vad skönt att höra nåt positivt angående ens nattuggleri, annars brukar man ju mest få skämmas.
Och då kanske jag inte är så dum heller då? 
Hm…Jag somnade nog runt 04, och klev upp vid 10….*S
Lade mig 06.30 o vaknade 18.00!!! Med halsont o lite feber… Men nu e jag på "hugget" igen 
Jisses va härligt att man äntligen får respons för sin nattuggleri…..Har ju fått höra till leda om att man var så morgontrött….men inte så konstigt när man alltid varit uppe till två tiden eller mer…
Min normala tid är i säng vid 02,00 ungefär, sen ligga o läsa till minst 03,00 - 04,00…..upp igen vid ca 10,00….och vovven håller samma tider….han är en riktig morgonsovare….men det sista jag gör är ju att släppa ut honom på natten…och det första att gå ut en tur när jag vaknar innan frukosten….
Bra jobbat det där med hunden, var rädd om den inställningen. Aldeles för många ser först till sina egna behov sedan till djurens.
Så gör människor som har kommit långt med sig själv och är medveten.

*Gillar*
Jag gick och lade mej kl 4 och klev upp kl 6 men det hör inte till vanligheterna . normalt lägger jag mej vid ett tiden och kliver upp kl sex.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#34,
..ja, självklart att vovven går före allt annat…han är ju min bäbis nu när mina barn har flyttat ur boet….
Han är med överallt, har väldigt svårt för att lämna honom ensam ens en timme….och det är ju så skönt eftersom jag är sjukpensionär, då behöver han inte vara ensam annat än när jag måste till sjukan eller så….
Och nu så har vi även skaffat oss en motorcykel med sidovagn, min särbo o jag….så då behöver vi inte längre hundvakt när vi åker iväg på våra cyklar…nu är ju hedersfamiljemedlemen med oxå….och han älskar det….
Eija
Här är det en cabtur, han njuter som sjutton av det med….
Vill påpeka att han har sele som sitter fast i säkerhetsbältet, så det är lungt, det är lika i sidovagnen….så han kan inte ramla ur eller så…
Nu blev det lite ur spår av denna tråd, men jag kunde bara inte låta bli med att sätta in bilden….om det blev fel, så är det helt ok att ta bort detta inslag isåfall….
Men detta är ju en förnimmelse till att sommarn är i faggorna…..
Kram
Ha ha ha roligt tråd - här är en nattuggla till:-)
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
#38 Thanksssss !!