Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 1731 ggr
Trisha
1

Himlen på Jorden

Har inte läst den helt klart, men hittills tycker jag James van Praghs bok Himlen på Jorden är en av de bästa mediala instruktionsböckerna jag läst. Inga konstiga delar som man inte riktigt kan ta till sig, bra förklarat och verkar sannerligen som om han vet vad han pratar om.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Happyspirit
0

Jag har precis läst den boken och jag tyckte jättemycket om den. Så jag rekommenderar den varmt också.Skrattande

Nuit
0

Låter som en bok jag behöver läsa Flört. Jag har en svårt att leva här och nu, även om jag försöker så gott jag kan. Ett steg i taget..

Ina123
0

Jag har precis börjat läsa den Glad

Elisabeth-J
0

Tack för tipset! Den ska jag läsa Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Marina2
0

Ja den är bra.

Madson
0

Den måste jag läsa, tack för tipset!Flört

[Chakra]
0

Tack för tipset!

Nu har jag beställt den!Glad

hinzidi
0

Den her har jeg lest også, men ikke helt ferdig, den ligger på nattbordet :) Leser alltid flere böker samtidig, ettersom hva jeg önsker å ta til meg der og da. James's förste bok er også bra, jeg fant mye nyttig der også, husker jeg :)

hinzidi
0

ah! jeg så på boken på nattbordet, og det er den nye boka hans Ghost among us, jeg snakker om, he he. Himlen på jorden er nyttig, slik Trisha beskriver ja! kan inte säga meg mer enig! :)

Trisha
0

Så skönt när det är info man tycker känns så rätt. Inget om att alla andar är 33 år och det finns si eller så många dimensioner eller annat som man bara suckar åt…  Jordnära andeinfo - yippee!

Iliam
0

Har varit i kontakt med James. Härlig person!! Han har fått ta mycket skit från andra länder som inte tyker om hans sätt att arbeta på, men som han sa till mig vill jag också säga till andra!!

Du är den du är, du är unik och arbetar på ditt sätt, låt inget störa dig. Så länge du står för den du är så har du också andevärldens stöd!!

Bölade i dagar för det var så fint sagt!!

Han kommer ut med en ny bok innom kort!!

Har inte läs boken men kommer absolut att göra det!!

Tack Tricha!!

hinzidi
0

oh, vad roligt att du har haft personlig kontakt med honom, Iliam :) Jag önskar meg det samma- en gong i livet :)

ang ny bok, Ghosts among us er ju rett ny. Er det enda en ny bok som kommer, så tett etter?

Trisha
0

#11 Vad härligt sagt, Iliam!! Håller med dig - ingen annan ska ha NÅGRA SOM HELST ÅSIKTER om någon annans sätt att arbeta.

Har också hört mycket skit om honom - men inte träffat honom. Såg honom hos dr Phil och jag ääääälskade det jag såg! Vilken härlig grundad man!

Visst - han jobbar inte precis som alla andra - men jág är så övertygad om att han inte lyckats dupera så många tusentals människor, aldrig i livet. Alla är inte idioter… Han är också med o medproducerar Ghostwhisperer, han har mycket strängar på lyran, den mannen.

Kanske är allt skitsnack som vanligt - surt sa räven…..

Mycket avundsjuka i den här branschen.

[Chakra]
0

I dagarna kommer boken "Himlen på jorden" som jag beställt.

I eftermiddag kom en vän hem till mig och hon hade med sig en bok hon lånat av mig i somras.Gissa vilken?SkämsSkrattande

Nu har jag alldeles för många böcker för att kunna hålla isär vilken som är vilken.
Men jag är väl inte ensam med att göra dumheter!

Mads
0

Åh vilket Boktips ! Jag tycker han är helt underbar, ska leta upp denna bok omgående. Tack & kram

Amor Vincit Omnia

Fonrims
0

Jag har också precis fått hem boken och har börjat läsa lite smått. Den verkar jättebra, köpte den pga denna tråd. :)

maiya
0

Har läst den boken,tycker att den är kanonbra.

millam
0

Kan också rekommendera båda hans böcker! Lättlästa, lätt att ta till sig, och han vet vad han talar om!

Britt-Marie
0

Tack för tipset. Den boken skall jag försöka att hitta.

[Chakra]
0

#19 Britt-Marie, jag har två böcker så du kan få den ena av migGlad

Läs #14Skäms

[Jeremina]
0

Han är såå duktig och intressant den mannen…Glad

Britt-Marie
0

Tack så hjärtligt. Du har fått PM av mig.

Britt-Marie

JILE
0

FlörtFinns den översatt till svenska också?

madeilene87
0

den måste jag försöka få tag på :) gillar hans sätt att arbeta. han verkar vara så jordnära och verkligen kunna det han gör.

[outgrundlig]
0

Tack för tipset TrishaFlört

Britt-Marie
0

Chakra, Tusen tack. Jag har börjat läsa den.

JILE
0

Dum fråga kanske ,men är den på engelska?

// Jile

[kvasthilda1972]
0

Bolen är underbar! man kan läsa den flera gånger och ändå komma på något nytt som man inte tänkt på.

Jag gillar verkligen James van pragh han verkan så ödmjuk och rolig samtidigt.

melia
0

antecknar! den ska jag läsa absolut Glad

Kerstina-61
0

"27" Jile, den jag har är på svenska.Ingen dum fråga!

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Hukanson]
0

Fattar att boken är väldigt bra . Men för oss som inte har tid att läsa den - skulle ni som har läst den vilja berätta vad som är så bra , med just den boken ?

Har sett James Prah på teven och finner honom effektiv och hederlig . Är det svårt , att som han , vara så andligt klarseende och snabb i uppfattningen ?

JILE
0

Flört#30 Tack så mycket, ja vad bra då ska jag nog läsa den för James är ju duktig.

Kram Jile

tarotlasse
0

Jag läste boken för flera år sedan och tyckte det var en riktigt bra bok.

Men har inga färska minnen men får säga att Han flummade inte i väg som många  gör i sina böcker gör.

Utan han håller sig till verkligheten och hur det verkligen fungerar och på hans egna upplevelser.

Han ger också tips på hur man startar cirklar och på hur man kan utveckla sin mediala sida.

Vissa kriteserar boken för den har en hel del religösa asspekter men inget som stör tycker jag.

Kanske skulle jag läsa om den.

Lasse

Zasa
0

http://www.vanpraagh.com/index.php?p=Store

… är det denna person och (engelsk) titel "HEAVEN AND EARTH: Making The Psychic Connection" ?

För att inte vara med så ofta så har jag inte sett en bok här med bättre omdöme! Hm … det blir nog ett litet inköp

Glad

Men ni skämtar … 58kr ??!!
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=1086&art=1288262

tarotlasse
0

Jag har ju också sett honom på Tv och gillar honom men är ändå lite kritisk till hans sätt att arbeta eftersom han ställer väldigt mycket frågor.

Men oftast så ställer han ju frågan som så är din pappa död vilket alltid stämmer.

Så han kunde lika gärna göra påståendet att jag har dina pappa med mig.

Tyvärr så har även pressen och Amerikansk tv kriteserat honom väldigt hårt för att han frågar sig fram.

Han blev också avslöjad som en bluff när ett annat tv bolag med dold Kamera följde en inspelning.

Dom filmade honom innan inspelningen när det var vimmel med publiken och där dom bjöd på juice och snittar.

Då gick han runt och ställde frågor som han sedan använde under inspelningen.

Så där blev han rejält sågad och blev utpekad som en bluff.

Men jag kan inte se honom som en bluff för det syns att han har kontakt hela han lyser ju när han jobbar och man kan se i hans blick att han har kontakten med andevärlden så ngn bluff är han inte dessutom så är han väldigt ödmjuk och verkligen medkännande med sin publik.

Vilket jag saknat när jag sett en del andra av dessa Amerikanska  tv medium.

Lasse