Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1053 ggr
Elisabeth-J
0

Magiska ögonblick

Har du någon gång varit med om möten med människor du aldrig träffat tidigare där ögonen möts, allt stannar upp och ni tittar i varandras ögon en stund? Dessa ögonblick kan kännas starkt men man vet inte av vilken anledning och tankarna brukar rusa för fullt. Jag har mött många såna ögonblick, en del har jag fått svar på då jag senare träffat personerna i helt andra sammanhang men många frågetecken kvarstår. Däremot tror jag att det kan handla om möten med själar i samma själsgrupp, själar känner igen varandra i ögonen :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tatsu
0

#0 Är det inte då det är kärlek vid första ögonkastet.Då tid och rum står stilla och det bara finns ni två i hela världen.

Nej detta har jag aldrig upplevt varken kärlek vid första ögonkastet eller mött någon själsfrände.

Elisabeth-J
0

#1 Ja det händer ju det också, men det handlar om andra såna möten där det inte är kärlek alla gånger Glad Hoppas att du får uppleva ett sånt möte för det är magiskt ibland Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lillajex
0

Jag har en vän som det började så med för läänge sedan i de ljuva tonåren.  Första gången vi träffades var det som att man träffade någon man kände igen och saknat tiden stannade och tusen tankar och difusa minnen flög förbi ..

Vi är själar på en vandring här för att lära varandra och oss själva något fast vi inte nått fram än. Vi har konstaterat att vi levt ett liv tidigare i varandras närhet genom gemensamma minnen men inte riktigt hur eller som vad.  Underligt, spännande och konstigt men härligt samtidigt.

millam
0

Jag tror att det kan vara som Elisabet säger. Jag har haft såna tillfällen, mänga gånger, men är dålig på att komma ihåg ansikten och namn, så det förklarar säkert en del, men inte alla  gångerna.

Sånt tillfälle var faktiskt i en dröm, en sån som jag kallar för speciell dröm, jag blev presenterad till en äldre kvinna i drömmen, vi skakade hand, och känslan var så överväldigande..vi har definitit mötts tidigare i livet före detta.

kramar

MedlemNizze
0

Jag har varit med om det några gånger.

Senast blev det lite roligt…

Det blev en sådan där killkram av det efteråt.. killkram mellan två killar där vi inte kände varandra men dock pratat några ord med varandra innan själva kramen.

Jag tror att han kände det lika konstigt som mig efteråt och jag skrattar åt det fortfarande när jag tänker på det.

En sådan där halvfumlig kram mitt på stan mellan två killar. Det är nog en rätt ovanlig syn tror jag.

BirgittaViola
0

Angående MAGISKA ÖGONBLICK så vill jag berätta att för 10 år sedan skrev jag en låt som heter MAGISKA ÖGONBLICK. Den skrev jag till min far som fyllde 70 år. Jag och mina 4 syskon sjöng in den på CD och han fick denna CD och omslaget var en bild på oss barn. Nu fyller han alltså 80 år den 22 maj och jag har funderat på vad man kan ge på denna stor dag.

Själv är han en gammal musiker så det får nog bli nåt i musikens Tecken. Två av mina barnbarn ska sjunga och dansa för honom, det är i alla fall bestämt. Så jag hoppas att vi kan ge honom många MAGISKA ÖGONBLICK.

Något vi kom på senare att i ordet BLICK så är initialerna oss 5 barn, dvs: Birgitta, Lena, Inger, Carina, Kenneth. Är inte detta också magiskt på nåt sätt.

Sen dessa magiska ögonblick som Elisabeth skriver om så JA, visst har man upplevt det några gånger.

Happyspirit
0

Absolut, jag har varit med om detta många gånger. Det är på ögonen man känner igen varandra ;))

Det roliga är att både jag och Niclas brukar känna igen samma människor. Men så har vi också levt många liv tillsammans i olika konstellationer.Flört

[marion69]
0

Jag har också varit med om det. Det känns som om man känner igen människan, fast man aldrig träffats.

Jag tror som du att själar känner igen varandra och kanske har man mötts tidigare i ett annat liv.

[Jeremina]
0

Flera gånger och inte alltid fått svar men ibland…det är en spännande känsla…Glad

[outgrundlig]
0

Detta har hänt många gånger så jag känner så väl igen vad du säger ElisabethSkrattande

Lilj-an
0

Ja ,jag kan ju berätta att jag lever ihop med ett "sådant möte" där allt stannade upp första gång jag träffade honom och kände så starkt att jag levt tillsammans  med denna man i tidigare liv.Detta var tio år sedan..

Ett medium jag besökte förra året berättade att den man jag lever  ihop med nu har jag även levt  med i flera liv…

Världen är bra liten när man t.o.m. får leva med samma man flera gånger om och om igen… Glad

[Hukanson]
0

Vad härligt du skriver Elisabeth, det känns som Attraktionslagen i levande livet. Så underbart att du börjar uppleva hur den fungerar för dig !

[outgrundlig]
0

# 11 Vad härligt det låterSkrattande

Free-spirit-minded
0

Jo det har jag, fick sedan upp bilder som inte har hänt i detta livet

sven-g
0

Några ggr i mitt liv har jag kunnat känt en persons närvaro utan att först sett den. Sist detta hände var det en kvinna för ett halvt år sedan ca. Det var i en affär, jag viste hela tiden var hon var i butiken. Kände av även innan hon kom in en energi som jag ej kan förklara. Vid dessa tillfällen som sånt här hänt har jag blivit mycket betänksam på vad för form av knytning som finns. Det är bara så att jag känner en energi som jag ej kan identifiera, och den är mycket stark. Flera gånger har jag tänkt ska man gå fram och fråga, ser att även dom känner lika.

sven-g
0

Ska tillägga i det jag skrev i #15. Vid dessa tillfällen har jag sett vad personen gort, tex vad för varor den handlat, vad tittat på, hur den tänker och väljer. Är som det är samma freqvens vi låg på, och det blir läskit på ett sätt. Som tvilling själar.

moonflower
0

Detta som du beskriver Elisabeth har hänt mig flera gånger!

Tycker det är en väldigt speciell, underbar känsla att få uppleva några sekunder som tiden står still på och jag känner en samhörighet med en helt kanske okänd person - som ett osynligt familjeband eller nåt.

Eija
0

Jag har upplevt att jag har mött en person som jag aldrig har sett eller träffat förut, men ändå känner en fruktansvärd motvilja mot…

Och sen även motsatsen…man bara känner en enorm samhörighet och precis som att man har känt personen hela ens liv….

Det lustiga i hela denna vals är att jag o min gubbe faktiskt prata om dessa fenomen igår…..

[marion69]
0

#18 Ja visst är det konstigt! Man vill ju inte känna motvilja mot någon. Det hänt mig också, och jag har frågat mig varför jag känner så. Men det kanske har något med energierna att göra.

Och så kan man ju som du säger känna tvärtom, en samhörighet och glädje

Crowone
0

Inte hänt många gånger men nu när jag träffade MIN man, kände både han och jag att det var för att vi träffats/levt ihop förut.

Flera märkliga sammanträffanden när vi möttes och känslan vi har mellan varann gör att vi känner ett väldigt starkt band mellan oss. Detta var förutbestämt! Allt jag varit med om i erfarenhetsväg är som en enda lång resa och förberedelse inför vårt möte.

Då vi träffades fanns det helt sanslösa energier som samlades runt omkring oss. Energierna är starka, mjuka och behagliga. Hans dotter som har förmågor kände av det direkt.

Så vi har våra misstankar om att vi levt tillsammans tidigare…..

Behöver jag tillägga hur bra jag mår med honom?   =D

Toyan
0

Ja det har hänt, en gång speciellt för då kom tanken direkt "nämen hej, där är du ju" det var verkligen magiskt. *ler*

Så har det ju även varit gånger när jag känt omedelbar antipati.

Merlin-pappa
0

Intressant Elisabeth ….

Det var precis så jag blev bekant med en tjej som heter Anna.

Vi gick på samma kurs, och jag så direkt att det var något med henne, och hennes ögon. Hur mycket jag än försökte, så kunde jag inte ta bort ögonen från hennes ögon. När jag väl försökte, så tittade jag en gång till …. På kursens första rast, så gick jag fram till henne och pratade kamratligt ….

Vi blev så goda vänner att folk började prata … Fy vad folk pratar illa ibland …. När kursen var slut så berättade jag att jag inte kunde ta bort ögonen, och tittade förstulet, och framför allt funderade mycket på varför ….

Det visade sig att vi hade mycket gemensamt, och kunnat hjäpa varandra med livets olika svårigheter … Bl a så har hon en stark medial sida, och vid två tillfällen har hon berättat om vad som ska hända … och det stämde exakt ….

Bl a så visste hon om att mitt dåvarande samboförhållande skulle spricka, att jag skulle få en ny lägenhet och ett nytt jobb ….

Det sa hon dagarna innan det hände …. Hon och jag har dessutom gemensamma vänner ….

En mycket intressant Anna m a o …. Det måsta vara som du säger Elisabeth …. Samma själsfamilj …..

Såå HURRA för min kompis Anna!!!!!!

Ayena
0

Detta har hänt mig också några gånger. Skillnaden mellan kärlek vid första ögonkastet och denna känsla är att man känner vid sådana möten att känslan befinner sig i hjärtchakrat och uppåt. Vid andra möten som man kallar för kärlek vid första ögonkastet ligger känslan i de nedre chakran huvudsakligen.

Tror jag……

Merlin-pappa
0

Jag vet inte vad jag upplevde, men Anna och jag är goda vänner …. det är vackert så ….

Vänskap är ju en form av kärlek ….. och håller längre ….

Mads
0

Ja det har jag upplevt och kommer nog framöver att ge det en extra tanke om eller när det händer igen Glad

Amor Vincit Omnia

[kvasthilda1972]
0

När jag jobbade i vikariepool så träffade jag enormt massa människor. Dom  personerna som jag drogs till hade mediala intressen och kunskaper vilket kom fram efter några timmar efter det första mötet. Jag brukar säja att man får träffa dom personerna som man behöver för tillfället, ibland är dom elaka men då gissar jag på att dom har en läxa där åt mig någonstans och ibland är dom snälla vilket jag kan behöva då…

Merlin-pappa
0

Intressant!

Jag har märkt att mediala personer har en märklig förmåga att hitta varandra ….

Det ligger mycket i vad Kvasthilda 1 (kul namn f ö) säger ….