Tråden "Att få Ge"...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror så mycket på villkorslös kärlek, omtanke till mina medmänniskor…sådana jag känner och även de jag inte känner och jag älskar att få "ge" för att få glädja andra.
Energin som skapas av att få göra någon annan glad måste vara en av de vackraste gåvor och krafter…skulle den ha en färg skulle den nog vara sagolikt vacker.
Så ÖN….jag vill skapa en tråd för att "ge" . En tråd där vi vågar ge vidare något från/av oss själva för att glädja någon annan. Helt villkorslöst!
Min innersta önskan är att denna tråd får liv genom detta frö jag nu sätter och att den fortsätter och bevisar hur mycket omsorg och kärlek vi har inför varandra. Att vi kan göra en kärleksfull handling även till en "främling". Har du något du kan tänka dig att ge bort, något du själv skapat, köpt eller så…något du tror kan glädja en medmänniska? Det kan vara precis vad som helst…bara det skänks bort av kärlek och glädjen av att få ge.
SÅ…jag kommer skänka bort en tavla jag gjort till den som vill ha "henne". Jag kommer även betala frakten…min enda önskan ÄR att du som vill ha henne, verkligen VILL ha henne. För att hon ger dig en fin känsla, kanske rent av lite magi och kärlek*ler*
till er alla
från Eleri-låt-oss-skapa-ringar-på-vattnet

Vilken underbart fin tavla! Den utstrålar harmoni! Du är en mycket duktig målarinna eller konstnär!
Och vilken härlig tråd du skapat!
Ska fundera på vad jag själv har för något i mina gömmor som kan uppskattas av någon annan. En riktigt bra bok kanske.. Återkommer

Gillar tanken bakom denna tråd, mycket vackert tänk, lika fin som din tavla, jag är övertygad att dom flesta på denna sajt hade varit ödmjuka att få din tavla, speciellt när du ger din tavla under hjärtliga former.
Kram från mig till er alla.
Ja om jag får vara med o Ge.. Jag har ingen sak att ge, men jag kan erbjuda någon distanshealing.. Det är villkorslös kärlek för mig iaf..
Ååh, vilken vacker tavla Eleri!! Hon utstrålar hopp och frid och ger mig värme i mitt bröst!
soffe, att ge distanshealing är en underbar gåva att ge*ler*
Tack för era varma ord om min tavla och mitt initiativ till denna tråden*ler* 
Tack Mammi, underbart att du känner så*rörd* Låt oss hoppas hon finner sitt hem, där hon kan sprida just detta
Ja det är det Eleri.. Healing är underbart :-)
Eleri vilken fin tanke du har och ett stort varmt hjärta för oss alla!
Lika fin ängel med sina fina budskap har du gjort igen.
Jag blir så glad när jag ser henne hon gör mig lugn och trygg Jag önskar att en viss vän här på sajten som inte mår så bra nu skulle få ta del av din tavla jag vet att den skulle bli mycket uppskattad.
Men det finns säker fler som behöver få ta del av ängeln.
Många kramar /Kerstin.
Oj vad konstigt det blev här då………*s*
Föresten har jag nog några stenar om det är någon som känner för det jag tycker om att dela med mig till mina väner.
Va gulligt av dig Eleri med att dels skänka denna fina tavla och dels att du starta en sån fin tråd…..
Jag har inte mycket att skänka, men i vardagen så gör jag små tjänster om jag kan…och blir så glad över bara det….en kan ju inte så mycket nu p g a sjukdomsbilden….
Men för mig är glädjen fullkomlig när jag ger hellre än får, men idag har jag även lärt mig att ta emot av glädje, för man ser vilken glädje det ger den som ger….
Så tänk på det….även en liten sak är så full av kärlek från den som ger….
Jag permamenta min dotters hår, och jag såg hur nöjd o lycklig hon blev över resultatet…..för hon tappar så mycket hår nu, och det hör till hela processen av hennes magoperation…..kroppen reagerar så mot den snabba viktnedgången….men det kommer att stabilisera sig efter ett tag…..
Och detta gjorde mig oxå salig av lycka……
Hoppas verkligen att din tavla kommer till någon som verkligen uppskattar den och behöver den…..Har oxå förstått att det finns några här på ön, som kan behöva en sådan uppmuntran….
Kram till dig Eleri för en sån fin tanke, men det är ju du i ett nötskal…
EIja
Jättegulligt jag älskar dina tavlor:D!

Verkligen en fin gest att ge utan att vänta sig något tillbaka..det är villkorslös kärlek det..=)
Jag känner också glädjen i att få ge utav bara mitt hjärta..en go kram,en fin tanke,att lyssna,hjälpa någon..osv.det behöver inte vara att man ger materiella saker..utan just tanken att man ger utav hela sitt hjärta tycker jag.
Tack Eleri! för att du starta denna underbara tråd.=)
Varma kramar Eva
Tack allihopa för ert fina gensvar på tråden. Jag tror vi alla har något att ge, om så några vackra ord*varm* Men det finns en aspekt till i det hela och det är att "ta emot", att våga…att känna sig värd osv:-)
Jag vill tacka er här ovan som kommit på lite saker som ni vill ge bort, jag hoppas att ni får PM från någon som önskar få just det som ni ger bort:-)
KRAMAR till er alla!
Tavlan kommer nu skickas till sitt nya hem:-)
*Kram på er*
Grattis önskar jag den lycklige mottagaren och tack till dig Eleri för ditt varma hjärta!
Kram: Mammi
Mammi fina själ, du har fått mail av mig:-)
Kram
(Oj, jag har visst kallat dig Manni i mailet, förlåt mina stavfel*ler generat* har en släng av dyselexi som kan skapa de mest konstiga ord och meningar i bland och "om-döpningar")

Vilken fin idé!!!
Man glömmer ofta sina medmänniskor, hur glada de ibland blir av att man bara säger hej, eller ler lite, bryr sig helt enkelt, tar sig tid…
Jag har själv ritat en ängel med kulspetspenna på ett linierat papper. Personen som fick det kunde se budskapet, läsa av bilden och blev otroligt glad och tacksam över denna (för mig) enkla bild. Så enkelt kan man ge någon lite värme och glädje, kärlek och omtanke.
Du har inspirerat mig till att rita en ny bild och ge bort till en person som skulle glädja sig mycket, du har gett mig en liten puff bara att verkligen göra det. Tack för det!
Och jag ska ringa till farmor…hon blir alltid så glad…
Kram på dig för din tråd!

Exelle, Du har så rätt, det behöver inte vara mer än ett telefonsamtal från ett barnbarn för att glädja en farmor. Jag är farmor och vet hur uppskattat det är.
Jag säger då bara det:
Vad go du är Eleri!!! <33333
Eleri vad du är god och fin som vanligt.Du har ett mycket varmt hjärta.
Blev så ledsen när jag såg att du skulle sluta här på Ön.
Grattis till den nye ägaren.
Många kramar/Kerstin
Alla vänner här jag har hälsningar från Eleri och hon önskar att tråden ska hållas vid liv.Jag har lovat henne att den ska få liv igen.
Sedan vill jag bara berätta att jag personligen fått äran att överlämna tavlan till en person här på Ön som blivit en mycket god vän till mig.
H*n har stöttat mig bla när min väninna hastigt gick bort samt är en person som är lätt att prata med om allt och denna person vill alltid glädja andra för h*n mår bra när andra mår bra=).
Tavlan motogs med mycket glädje och tacksamhet till Eleri som startat denna tråd.
Jag ska se om jag har något som någon vill ha.
Återkommer med det en annan dag.
Jag hoppas att denna tråd får vara rullande.
Kram/Kerstin

#22 Tack det var en mycke fin gåva av dig och det räcker mycket långt.
Vad bra att du också vill hålla tråden rullande.Hoppas på att alla andra hakar på.

Har inte sett denna tråden förrän nu.
Jag saknar Eleri här. Hon hade så fina inlägg och vackra tavlor visade hon och fin musik skänkte hon oss.
Jag försöker ge och jag tycker det är mycket roligt att ge. Har gett bort en del tavlor som jag målat jag med. Eller så kan det vara andra små saker. Eller att jag ger av mig själv till andra, en hjälpande hand, ett lyssnande öra osv.
Solblomman, hälsa Eleri så gott!
Britt-Marie
Självklart att jag vill oxå hålla denna tråd vid liv, det är ju en sån fin tanke att bara kunna ge någon något som gör den andra så glad…
Jag får gratulera pesonen som fick Eleris tavla, och känner man henne rätt så har hon absolut gett den till en som gläds och vårdar den ömt…..
Kram/Eija

Såg den här tråden nu…. Och här hos mig finns det två handsydda nallar som vill hitta sina hem hos varsitt barn. Hjälp mig att hitta dessa hem!
Kramar,
Sweethoney
och många varma tankar till Eleri, som är en mycket speciell kvinna.
Amor vincit omnia
Kul tråd!!!
Det fina med olika former av kärlek, är att ju mer man ger, ju mer får man tillbaka, och då kan man ge ännu mer …..
Jag kan ge bort en tanke ….
En gång såg jag min ofödda dotters själ …
Nu har jag förstått att skulle vi alla kunna se varandras själar, skulle det knappt finnas något våld, och det skulle finnas mycket mer omtanke och värme ….
Så tänk att alla människor har en vacker själ. Du skulle vi vara mera rädda om varandra ….
En del har förvisso mörka fläckar på själen, men det beror nog på förmycket lidande …. mer lidande än de klarar av att bära ….
Varm Kram, Stefan