Saknar men ändå inte.
Vi har bott i detta huset i precis 5 år nu.
Bodde här ungefär ett år innan "spöket" visade sej för oss på sitt egna lilla vis. Lampor som tändes, saker som försvann, knackningar i väggarna, dörrklockan som ringde mitt i nätterna (oftast runt 3-tiden på natten) m.m.
Vi vande oss vid detta och lät det vara. Tyckte till och med det var spännande men samtidigt lite otäckt vissa gånger.
Jag kunde stänga av men det var värre för min son och hans kompisar som ofta var här.
Efter hand började det bli värre. Sonens kompisar vågade inte längre komma hit, vi började må dåligt med huvudvärk och yrsel. Oförklarlig trötthet som aldrig gav med sej, rispor på sonen m.m.
Efter en tid med detta turbulenta fenomen så tog vi kontakt med ett suveränt medium som hjälpte oss att få iväg anden som var här. Han gav oss mycket dålig energi, varav vi mådde som vi gjorde.
Nu är det bara min mormor kvar här. Fast hon gör inget väsen av sej.
Nu har det varit mycket lungt här efter mediumet fick iväg anden. Och ibland saknar man det där som var spännande och oförklarligt. Nu händer det aldrig något. Samtidigt som man tycker det är skönt att han fick ro och kom över till andra sidan.
Jag får väl be min mormor stöka lite här ibland.
Ni som fått över andar på andra sidan…saknar ni dessa ibland med??..eller är det jag som är knäpp. 
Jag saknar dem också…det har varit full rulle här nu ett tag men nu är det visst en tyst period. Härhemma sker det i omgångar, det brukar faktiskt bli en hel del stökande från andevärlden när mina söner jagar dessa orbs med sina kameror…
Sedan har vi fått lösa lite meddelanden som de ville ha sagt, och när de vi gjort det så blir det lugnt.Till nästa gång
Så du kan nog vara lugn för att de vill ha din hjälp igen..
U R us
Choklad…Ja jag hoppas på att vi kan få ett eller annat besök igen. Ett snällt.
Men min mormor släpper inte in de som vill komma, sa mediumet. Jag får väl ta ett snack med mormorn. 
Jo, jag kan förstå att du också saknar, samtidigt som det är skönt att slippa för mycket aktivitet.
Ta du ett litet snack med mormor 
Bara ett litet bustreck kan vara skoj ibland. Men nu är det helt tyst och tomt här.
Även om man tyckte det var jobbigt ibland med saker som försvann så var det samtidigt lite skoj.
Inte ens katterna reagerar på nåt längre…
#4 Jag förstår lite hur du känner. Hade också lite aktivitet här förut, tills en jobbarkompis sa till mig att jag kunde stänga ner.
Jag googlade på det och stängde ner och nu händer inget, och precis som du säger, så saknar man det lite grann 
Det har varit lugnt här ett tag nu. Ingen närvaro av farmor, tills sambon skulle göra i ordning maten. Han satte i gång plattan och gick iväg en liten stund.
Sen går han in i köket igen och då är det någon som har stängt av plattan och det var bara vi två hemma och jag satt vid datan. Vi har säkert en spisspöke här.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Hej!
Så vitt jag förstår så återvänder de små gynnarna (andarna) ibland, och tittar till oss … Jag har märkt att jag blir "till-tittad" ibland, och är glad att de håller kontakten …
Senaste två veckorna har min kompis Marias avlidne pappa besökt både henne och mig. Det är i a f vad Maria och jag misstänker …. Hans lukt av rosor känns både hos henne och min, och hon intygar att han när han levde hade ungefär den lukten …. Kanske en fjollig ande?? - haha …..
Skönt att inte vara ensam …..
Kram/Stefan
Det är väldigt tyst från andarna härhemma nu..det känns rentav kusligt ( haha) …men härom morgonen så var det någon som sa med min röst, fast med en annans läte på den ( svårt att förklara)..jag vaknade av att denna någon sa något som jag inte vill säga här för det kan låta väldigt konstigt, men jag vet att jag inte drömde . och rösten fick rätt! Det den sa börjar nu hända…den dagen var jag full av energi och glädje, men sedan de följande dagarna har jag varit så enormt trött…
U R us
I mitt hus så har jag efter att ha pratat klart med "dem" upplevt att man får annat istället. Goa idee´r etc. etc.
Det är som om dessa spökerier är ett försök till att få oss att vakna upp och lyssna på dem. När vi väl gör det så behöver de inte "knarra", "blinka lampor" etc. mera. för de vet att vi fattar mera nu. Så gå vidare och ta till er för ni är redo för det! Tror jag, för så var det för mig. Men jag kan ju ha fel
# 9 Just så upplever jag det med..de vägleder en och visar på rätt väg är man gått fel….så underbarrt att få uppleva detta..men vissa saker som man ska lära sig kan vara lite svåra..men då ber jag om att få ta det steg för steg och inte så snabbt, och då respekterar de det. Men vissa kan bli lite otåliga när jag blir för lat och långsam
U R us