Dagen upplevelser 23/4
Har ni haft några naturliga -övernaturliga upplevelser idag? Berätta gärna om ni vill 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Inget speciellt… men trevligt för mig.
En synkronicitet- jag undrade över en sak som var aktuell på jobbet för ett par månader sedan, och på nästa rast sökte chefen mig för att samtala om det.
En naturupplevelse- otroligt vacker fågelkonsert för mig på väg till jobbet i morse.
En lättnad- lönen räcker till allt den här månaden också fast jag har ett par stora plötsliga räkningar.
För tillfället inget mer från min fina änglakatt, men jag har tänkt på honom idag. I morgon är det tre veckor sedan han gick över till andra sidan. Jag saknar honom!
En till synkronicitet- jag och en kollega sa samtidigt två andra kollegors namn (x och x), dessutom i samma ordning.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Inget övernaturligt här inte på denna dag.Men värt att nämna så satt vi ute i solen på lunchen idag, härlig vårkänsla.
Naturligt, lönekuvertet kom så jag har förberett mig för betalning.
Annars har det varit en bra dag och ser fram emot helgen. 
Jag har ju berättat lite i andra trådar för ett tag sedan om att jag under det senaste året drömt mycket att jag och min gamla kärlek blir tillsammans igen. Nu sedan jag flyttade har jag sett honom 3 ggr på 3 veckor efter att inte har sett honom alls på 5 år. I fredags gick hans mormor förbi mig på stan och idag träffade jag och pratade med hans ena moster. Ingen av dessa har jag alltså mött på 5 år trots att vi bor i samma stad. Kanske inte övernaturligt, men något som får mig att fundera på om det betyder något och i så fall vad ?
I övrigt en härlig dag i solen med min älskade och vilda lilla Noah. Vi satt bredvid varandra i eftermiddags på varsin gunga och gungade och när jag tittade på honom så höll jag på att sprängas av kärlek. Där satt han min lillfis, så perfekt, så underbar med sitt fantastiska leende och en go energi som smittar av sig på mamma här. Härligt är det med kärlek 
Amor Vincit Omnia
Helt ok på jobbet idag, det har rullat på.
Ikväll var jag dessutom ute doch luftade mina innekatter, de tyckte det var mysigt att knata runt i gräset och jag själv fick välbehövlig sol och energi på mig.
Kram

jag har sett någon / något i ögonvrån några dagar i sträck nu men har inte lyckats veta vem eller vad det är för ngt ännu :( men det kommer väl ;)

Idag har mina upplevelser handlat om möten med människor
I Strömsund är människor man möter avvaktande om man ler och säger hej, dom tittar lite märkligt bara, inte alla men många
Lite kul är det att se att dom inte är vana vid ett hej och ett leende från någon dom inte känner. Men däremot dom som arbetar i butikerna i Strömsund! Där är det verkligen trevliga bemötanden och det är den enda stad jag varit i där jag mött detta i flera butiker. Idag var det först inne på Team sportia, 2 som arbetade där varav en var en ung kille som praktiserade, båda ler och säger hej väldigt glatt, när jag handlade började vi prata så Robin och jag stod kvar länge och hade det jättetrevligt tillsammans med dom. Nästa ställe var lampaffären, jag letade efter en speciell lampa till hallen, kommer in och möts av ett glatt leende och hej, jag går sen runt och kikar i taket efter en lampa som jag skulle fastna för, då frågar killen mig om jag vill ha hjälp. Jag vänder mig mot honom och berättar att jag renoverar hallen och beskriver ungefär vad jag vill ha för lampa, så tittar jag upp ovanför honom och där är den! Men det är ju den jag ska ha säger jag då. Han berättar att det var nedsatt pris på lampan och han hade hängt upp den för bara en liten stund sen. Sen hittade jag 2 väggljusstakar som jag också letade efter och köpte dom också. Han var väldigt trevlig och vi pratade länge medan han fixade med lampa och ljusstakar. När jag var klar erbjöd han sig att bära ut lampan till bilen, vilken gentleman!
Dessa möten har varit fina uplevelser idag, åk gärna till Strömsund och handla när ni vill ha trevligt bemötande, bra och fin service 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
# 6 Härligt att höra

Jag har inte upplevt något speciellt övernaturligt, mer än att ha pratat med en av mina grannar här som ofta har en dröm om en avliden vän till henne. Hon säger att det är precis som budskap från personen, men hon förstår inte riktigt hur denne menar. Jag sa till henne att hon kanske skulle behöva uppsöka ett medium. Ja, vi pratade lite runt detta.
Dagen har varit fin, solig och varm. Jag och Ullis har suttit ute och fikat även idag. Sedan åkte vi till byn för att jag vill köpa 2 små ekorrar som jag skall sätta vid mina föräldrars grav. Har alltid haft 2 ekorrar vid deras grav sommartid, men nu var dessa i då dåligt skick, så jag slängde dem i höstas. Men nu hittar jag inte några som jag vill ha. Men kanske kan finna några någon annans stans om jag kommer till Ludvika eller så.
Efter sedan Ullis åkt hem, så tog jag mig en skön promenad. Sedan har jag varit ute mycket efter det med, träffat både barn och vuxna, fyrbenta och tvåmenta vänner, katter, hundar. Så dagen har varit bra på många sätt. Men jag har ändå kännt mig lite låg. Lite dålig energi på nått sätt. Jag har både skrattat och gråtit denna dagen.
Elisabeth, du skriver om hur det kan vara att gå i affärer. Här i Kopparberg tycker jag det nästan alltid är trevligt att gå in i en affär, alltid träffar man någon att prata med. Många utifrån har jag hört tycker att personalen i våra affärer är väldigt trevliga och det är ju roligt att få höra. Men idag var det ju synd att jag inte kunde finna det jag ville ha.
Nu är det snart helg igen. Och det verkar ju bli kanon väder. Då blir det nog lite grillat. Verkar som vi skall få en 20 grader. Vi har haft runt 18 grader idag och det var inte i solen.
Ha det gott!
Skall bara kolla runt lite här nu och sedan skall det bli sängen för min del. Så jag säger GOD NATT!

En låååång promenad. Stannade och tittade på vattnet som rann i diken och önskade att någon fisk kunnat simma med i strömmen. Upptäckte fåglar som kommit: Storspovar, svanar, tranor m.fl. Jag hälsade dem välkommen. När jag närmade mig vårt hus hörde jag lätet från Tornfalken som för tredje året nu häckar utanför vår tomt. Det är så härligt att följa deras arbete under vår och sommar.
Jag gick en ganska långsam promenad för jag kände att motionen behövdes med 20 % och 80% behövde själen. Och det fick den. Så i det hela en UNDRBAR dag.

# 9
Ja, fågelsången är enorm nu, vilka ljud i vår natur. På kvällarna sjunger koltrasten så fint.
Och så alla små fina blommor som börjar titta upp. Idag har jag sett krokus, vitsippor, blåsippa och små mina påskliljor, skillor .
Det är såååå vackert nu..

Idag har jag faktiskt sett änglakatten i ögonvrån några gånger! Det är idag tre veckor sedan han fick somna in, och jag saknar honom massor, men om han börjar tassa runt lite här igen någon gång ibland så betyder det ju att han fortfarande tycker om oss och känner att han hör ihop med oss. Det gör mig glad!
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
I dag gorde jag en vår kontroll av bina, såg jätte bra ut.