Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 2647 ggr
Aylaflickan
0

Nybörjare med Pendel

Jag har svårt att förstå min pendel, den är otydlig i sina pendlingar och jag tycker den visar olika svar på mina frågor även de självklara (kan t ex svara "ja" på att jag heter Pippi Långstrump, vilket jag inte gör :) )

Jag renade den i vatten och rökelse innan jag provade men  som ni förstår så är jag helt ny på detta men hoppas på tips…Glad

pendeln
0

Jag har provat på pendeln några gånger.

När jag började fick jag tipset att rena den i salt några dagar, vet inte om det är till någon hjälp, hoppas det går bra.

Det är bra om det kommer in lite tips för jag behöver hjälp ibland också.

Felicula
0

I början när jag provade pendel funkade det inte alls för mig. Men så en dag, alldeles nyligen, var det plötsligt ok. Då hade jag hittat en anna pendel. Så dels kan det bero på om du och din pendel funkar ihop, men det kan lika gärna vara ifall det är dags för dig att pendla här i världen.

Om det är någon sten i den (typ ametist eller liknande) kan du testa att rena genom att låta den lidda i flingsalt som är nytt (och som du _inte_ ska äta sen), men, viktigt, kolla lite försiktigt först så att eventuella metalldelar inte blir fula av saltet.

Aylaflickan
0

Tack för tipsen. Ska prova salt och sen tränar vi vidare:)Glömde säga att den är av bergkristall.

madeilene87
0

pendeln fungerar inte så bra för mig. Visst den rör sig och svarar på frågor men den verkar inte tala sanning. Den talar sanning på alla frågor jag vet svaret på men inget annat. Det är tråkigt men kanske det är en träningssak?

LinaIsabell
0

Min pedel är jättekonstig. Den är helt säker på en del saker. Tex om jag sätter den mot ett glas och säger och frågar en "hur många-fråga" så svarar den rätt.

Ovanför handleden säger den att jag ska få en pojke och en flicka (vilket är bekräftad av ett medium).

Men om jag håller den t.ex. ovanför en sten och tänker att stenen är positivt laddad så visar den det, men tänker jag på att den är negativt laddad så visar den det (men jag tänker då att det kanske är jag som laddar stenen på det sättet`?)

Men när jag tappade bort mina nycklar, och frågade vilket rum den  var i sa den nej till alla rum, men den sa att den fanns i lägenheten. Så kom jag på att jag glömt att fråga om min systers rum, och när jag frågade den det så sa den ja. Hittade nycklarna senare i en väska i min garderob, så den ljög för mig, den elaka saken.

bettis69
0

jag har inte så stor erfarenhet av pendel, men det kanske inte är din grej om du inte förstår dig på det.

Det ska ju kännas rätt och som att du känner att du får svar och hjälp  med hjälp av pendelen,.

Jag kan bara relatera till tex tarotkort.. eller vanliga kortlek när man ska spå. Man känner helt enkelt inte att man får hjälp av vissa kortlek, medan man känner att en annan kortlek ger en väldigt mycket hjälp.

[Hellas]
0

Att använda Pendel, Tarot eller att spå med andra typer av hjälpmedel handlar om den egna intuitionen, man behöver alltså inte dessa saker egentligen utan de skulle kunna ses som en förlängd arm.
Själv köpte jag en pendel för säkert 10-15 år sedan och testade mig fram, den fungerar helt klart men jag insåg väldigt snabbt att det var smidigare att inte använda den men det är kul och ett bra sätt att "komma igång".

Många tror att man kommunicerar med andra sidan och att det är de som svarar men det handlar egentligen om en kommunikation in i det egna Jaget.

Det finns säkert andra tankar kring detta än vad jag själv har men som jag ser det är det en del av vår dolda inneboende kunskap.

Man känner av föremål, energier via Pendeln men man kan egentligen hålla handen ovanför föremålet och känna efter.

Det är bra om man är fullständigt klar med vad som är Ja och Nej med sin pendel, oavsett vad böcker säger så kan just din pendel visa något annat.

Dessutom, var oerhört noga med HUR du ställer din fråga + även vilken känsla du har i frågan och vilken bild du förmedlar i din tanke.

Som någon även säger här ovanför, kanske just pendel inte är din grej?

Det finns annars en liten bok som är ganska bra av Pehr Trollsveden "Lilla Pendelboken"

lenjon1
0

Jag brukar alltid öppna mina chakra innan jag börjar pendla. Om det kan vara en hjälp för dig.

Det kan också ha betydelse i vilket rum du pendlar. Prova att flytta runt i hemmet tills du hittar en plats där ni båda trivs.

Fråga gärna pendeln om den "tillhör" dig.

Har du provat att byta hand. Om du håller i höger kan det kanske vara en idé att testa andra handen eller vice versa.

Försök vara oerhört fokuserad på det du frågar kring. Tankar är skapande och surrar motsatta tankar kring det du frågar om blir också svaret "konstigt".

Precis som Hellas sa så är det en kommunikation med ditt högre Jag och du kan/vet redan alla svaren i din själ. Förstår du hur jag menar?

Testa och se. Annars är kanske inte pendel din "grej" eller så ska du kanske köpa dig en annan.

Lycka till och hoppas solen lyser även på dig i helgen

Kram

Lena/