Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 12188 ggr
Ahnna
3

Siffran 23

Flera av er har säkert sett filmen "The Number 23" som handlar om en man som blir besatt av siffran 23 efter att ha läst en speciell bok. Det är en trevlig thriller, tycker jag, men "som vanligt" tänkte jag att det bara var fiction.

Nu ser jag siffran 23 överallt! Förvånad Min gatuadress är 230, mitt namn blir 23, saker inträffar klockan 23 eller den 23:e dagen i månaden och sådär. Det är lite läskigt, faktiskt…

Numerologi är ju inget nytt påfund, men hur ska man bemöta det när det händer? Betyder det nåt (för er) att en viss siffra dyker upp ofta eller förföljer en? Jag tycker mest att det är intressant, men även om jag inte letar efter siffran 23 så hittar jag det slumpvis överallt i min omgivning.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

[GunillaF]
0

Ahnna. Nu blir jag nyfiken. Hur räknar jag ut vilket nummer mitt namn blir?

Ahnna
0

Alla bokstäver i alfabetet motsvarar en siffra. A = 1, B = 2, C = 3 och så vidare. I filmen delar de siffrorna på antalet bokstäver i ordet ibland, om det inte blir nåt med 23 redan från början. (Lite som med bibelkoderna, man dividerar tills man finner det man söker, typ. Allt går ju, bara man vänder och vrider på allt tillräckligt många gånger.)

Man får också hålla utkik efter kombinationer som blir 23, till exempel om förnamnet blir 14 och efternamnet blir 9. (14 + 9 = 23.) Som sagt, håller man på tillräckligt länge så kan man nog få ut 23 av allting. Men för mig dyker siffran 23 upp överallt numera utan att jag räknar och lägger ihop.

www.stuteriprecious.se

[GunillaF]
0

#2 Om jag förstått dig rätt ska mitt namn, Gunilla, ge siffran 76?!

Eller kanske 7+6=13?

Ahnna
0

G = 7
U = 21
N = 14
I = 9
L = 12
L = 12
A = 1

Det blir 76, ja. Alltså ingen 23:a där. Men vad heter du i efternamn? vad blir det om du lägger ihop allt?

www.stuteriprecious.se

[GunillaF]
0

Om jag lägger ihop för och efternamn så blir det 229.

Dravcena
0

Som i filmen, så tror jag att man blir smått "galen" om man börjar tänka på det här. I filmen räknade han på en massa olika sätt , allt för att få det till siffran 23 och därmed fick han också allt till siffran 23. Till vilken nytta?

[GunillaF]
0

#6 Jag provräknade på kul och eftersom det inte blir 23  så är det ointressant känns det som.

penke
0

http://www.ditthoroskop.nu/se/nya_systemet.htm

http://www.annikalangle.com/numerologi.htm

jag hade två gamla länkar i .."skafferiet",det är småspännande med nuffrologi :- )

..fast,att hela tiden hitta siffrorna ..23,är väl inte numrolgi (?),det är väl "samma" som om jag ber dig tänka på ..krockodiler,så kommer du se sådana "överallt" (ja,i olika former)*skratt*

penke/ruter sjua (men det är inte numerologi) :- )

[GunillaF]
0

#8 Tack penke. Nu förstår jag hur man räknar. När man kommer till nionde siffran så blir den tionde, ett. Man räknar bara från ett till nio sedan börjar man om från ett. Om summan tex blir 14 så lägger man ihop 1+4 =5

Min siffra blev 5. Det som stod att läsa i beskrivningen passar perfekt till hur jag är som person! Kul! Skrattande

[Kaninfluff]
0

Ooh, har sett den filmen med mina kompisar. Dagen efter så hittade vi 23 överallt, i våra namn, adresser och sånt.. xD

Ahnna
0

#8 Jag letar verkligen inte efter 23, men hittar det ändå överallt. Krokodiler däremot kan jag inte påstå att jag springer på särskilt ofta. Jag förstår din tanke, men eftersom jag verkligen inte försöker hitta 23 så äfr det ju mysko att det trillar i knäet på mig hela tiden i alla fall.

www.stuteriprecious.se

sven-g
1

Mej är det 97 som finns överallt.

mabia
0

Hej Ahnna!

Jag har också siffran 23 som dyker upp…..men då i dubbel bemärkelse. Tittar ofta på klockan precis kl. 23.23.

Konstigt!!

Mvh. Mabia

Ahnna
0

#13 Ja, det är sånt jag menar! Siffran 23 bara dyker upp.

www.stuteriprecious.se

penke
0

# 9 varsågod GunillaF

Jag läste i en ..gammal klassiker "Soltecken" eller var det en annan av samma författare ?,det var innan Internet ! översättaren hade då "glömt" att svanskan har fler bokstäver,bla. prickiga vokaler så jag levde länge i ovisshet (har sådana i efternamnet)

på första länken blev jag oxå en 5:a

men,med mitt fullständiga (pass)namn är jag en 3;a ! hmm..

I boken,kunde jag summera ihop samma (slut)siffra på mitt smeknamn,o personnummer ..och några till,det var faktsik ganska många som blev..samma ! :- )

penke

penke
0

# 11 ..krokisarna kommer .. ! :- )

Jag tror jag fattar vad du menar,kan känna igen det,upprepning o påminnelsen.får du eller känner du inte något vad det betyder,vill berätta för dig.

I mitt svar ovan till GunillaF skrev jag om en bok,Livsguide av Linda Goodman,letade fram rätt bok/titel i den skriver hon bla. om 23 Lejonets kungliga stjärna.,karmiskt belöningstal,,,23 ger inte bara löfte om framgång i personliga saker,,ytterst tursam tal,,

eller tycker du bara att det är häftigt med igenkänningen ? … :- )

penke

Ahnna
0

#16 Häftigt? Nej, varför då?

Och nej, det känns nog inte som att siffran försöker berätta nåt, den bara är där hela tiden. (Eller ja, på olika ställen.) Samma med siffran 95 som har dykt upp i mitt telefonnummer, mobilnummer, postadresser på flera ställen och så vidare.

www.stuteriprecious.se

Red-Lady
0

Om jag tar nu mitt namn Britt-Marie då kommer jag fram till 115.

Det med siffran 23. Min mamma fyller år den 23 mars. Min stora töss fyller den 23 mars. Min syster man också den 23 mars.

Det är ju lite märkvärdigt. Eller var tycker ni.

Ahnna
0

#18 Helt klart skumt! Min far och morfar har samma födesedag också, vilket bara är en slump förstås, men ändå lite skoj.

www.stuteriprecious.se

madeilene87
0

jag har lärt mig att var och ett nummer delar olika bokstäver.. ex

1  2  3  4  5  6  7  8  9

a  b  c  d  e  f  g  h  i

j  k  l  m  n  o  p  ( och så vidare) jag har nummerlogin i en bok någonstans om ni vill kan jag leta upp den och skriva in :)

Vattunalle
0

Välkommen i klubbenCool

http://www.tjugo3.blogspot.com/

Choklad
0

kanske det är ett budskap i det? Balans och kommunikation….i vilka sammanhang dyker det upp dessa siffror?

U R us

Choklad
0

Jag har siffran 5 eller 50….= frihet den fanns överallt hos mig, dök upp på alla omöjliga och möjliga ställen. När jag nu vet vad det betyder så har det slutat, det var min morfar som ville säga att han är hos mig.Glad

23= 2+3 = 5

U R us

Vattunalle
0

#23 du gjorde även inlägg 23 nu :)Cool

Choklad
0

# 24,,,Förvånad jag tror vi har slingrat in oss i siffror här! hahaGlad..hmmmm

U R us

lenjon1
0

Jag har också fått till mig siffror. Ser dessa dagligen och min guide menar att det är Tecken jag ska ta till mig. Och mina två siffror står för ett datum.

Ska bli intressant och se VAD som händer den dagen. OM det blir som jag tror, vill, tänker och hoppas. Eftersom tankar är skapande tänker jag bara positiva tankar om den dagen. Affirmerar vad det är jag vill ska hända.

Och dagen är inte långt borta och börjar känna en viss spänning.

Ha en solig dag

Kram till er

Lena/

Free-spirit-minded
0

jag har 57 vet inte om det är bra eller dåligt. tror att man förstår när det är dax vad det innebär

Indiania
0

Äh, vi förlovade oss den 23 och båda döttrarna är födda den 23 och det år tursiffror för mig .Plus att jag alltid väljer slutsiffra 5 på lotter o dylikt!

" Var nära naturen - var när dig själv "