Presentera er:
Jag tycker att det blir mer "kamratligt" och "personligt"
om nya ( och gamla) medlemmar skriver en kort presentation. Ni behöver inte gå ut med era riktiga namn utan lite om vad ni gör och intressen.
Det känns som det är lite "fegt" att inte har skapat en personlig sida/presentation och sedan skriva nerlåtande och ibland dumma kommentarer i vissa fall.
Jag tycker att jag "känner" många av medlemmarna här inne på ön trots att jag aldrig har träffat dem.
Nu har det kommit till väldigt många medlemmar och det känns som man inte kan lära känna dem på samma sätt.
Missförstå mig inte men jag tycker att det är roligt och intressant här inne och jag vill gärna lära känna alla som har samma intresse d v s det övernaturliga. Sedan kan man ha många andra intressen och det gör inte heller något om man skriver om det, för på så sätt kan man bilda sig en liten uppfattning om personen bakom inläggen.
kram till er alla från Tatsu (medlem snart i 2 år).

Bra, Tatsu. Jag har varit med sen i höstas, och gillar verkligen det övernaturliga, eller som jag skulle vilja säga, det naturliga..Och alla de personer jag under denna tid lärt känna här på ÖN. För mig finns ingen återvändo, vill bara veta mera och kunna mera.
Bor med 2 av mina 4 barn, alla vuxna nu, och min man. Läser mycket, så mycket ögonen tillåter. Men ibland, snarare ofta, saknar egen ro, inte lätt att t ex meditera när huset är fullt av folk, ingen lugn plats att gå till. Men när jag har chansen kan jag verkligen njuta av det. Tycker om konst, ja, det mesta som finns och som är positivt.
Tycker för övrigt att vi har ett stort ansvar gentemot oss själva och mot varandra, en sann kärlek lyfter alltid sig själv, och andra!
Medlem sedan nov 2008 är jag, Madde, en tjej/kvinna på 30 år som lever ensam tillsammans med min son på 15 månader. Har det mediala & övernaturliga med mig sedan barndomen, dock är det först på senare tid jag mer accpeterat det hela och försöker göra något någerlunda vettigt av min förmåga.
Kram
Amor Vincit Omnia

Hej, varit medlem drygt 2 månadare, har presenterat mej men gör det gärna igen :)
Har varit intresserad av det okända så länge jag kommer ihåg. Gjort några trevande försök till förkovring men inte tagit det längre, än…
Kvinna 40+1 år.. tonårsson i övre tonåren, gift sen 13 år och har varit tillsammans med samma man sen jag var 14 år…
Egen företagare, just nu så står jag mittemellan 2 verksamheter, vill bara fokusera på det ena men krisen har gjort att jag står med det gamla oxå, vill bara bli av med det å gå vidare… men allt har väl sin tid.
Min största brist är tålamod, jag gillar inte alls det ordet!!!!
Kram på er alla!!
Jag är väldigt soft av mej och gillar inte hårda ord eller konflikter..
Håller med dig Hellas, jag har ju varit med sen feb -08 och har skrivit en presentation på min sida, så alla nya o gamla medlemmar ni är så välkomna till min sida o kika på den o mina fotoalbum om ni vill…
Kram/Eija
Förlåt ….
, mena Tatsu…..nu var mina två celler osams igen och då går det bara inte att minnas allt klart i knoppen, suck……förlåt igen….

Nu frågar jag verkligen ödmjukt, men är det inte så som i livet att det tar lite tid att komma in i "gemet"?
Jag har presenterat mej och är en soft kvinna, lagt in presentation, bild men frekevensen på dialog med mej är ju inte som för de som är "kända" här…?
Hej Shar…jag måste säga att när jag kom in här så blev jag ganska så fort intagen i gemenskapen….men som många har skrivit här förut så har det blivit lite tomgång här…..
Vet inte vad som har hänt förutan att många av de gamla har lagt av verkar det som…tyvärr…..tråkigt om du inte känner dig riktigt inne i gamet….så vill vi ju inte att du skall känna det….
Jag själv är inte inne varje dag nu för tiden, det var jag mer förut…men i o f sig, så blir det ju mer o mer att göra där ute nu när våren är i antågande, och då blir det lätt tommare här….men ge inte upp….jag trivs bra, och detta är ju ett litet vrå att kunna sitta i o läsa om samma intressen som man delar med så många andra…
Jag kan inte varken se eller känna av som ett medium, utan har bara mött så mycket i mitt liv och upplevt saker som gör att jag tror fullt o fast på skyddsandar och ett liv efter detta…att våra nära o kära kan hälsa på och att dom finns runt oss….
Så jag önkar dig verkligen välkommen hit och hoppas att du kommer att trivas och fortsätta att finnas kvar här…
kram/Eija

Bara att du tar dej tid att skriva gör en skillnad
för mej!!
Du bryr dej, vi bryr oss om varandra!! Det gör en skillnad!
Tack för ditt välkomnande, Tusen kramar Shar
Jag tänkte nog inte att ni skulle presentera er under denna tråd när jag skrev inlägget utan på er egen sida. För när jag har gått in på någons sida och kollat vem kan detta vara så står det att ingen presentation finns eller att sidan inte existerar.
Men fortsätt gärna att skriva här det är bara trevligt
Ha en fortsatt trevlig kväll.

Hej. Jag är medlem sedan drygt ett år. Har en presentation så det är bara att gå in och läsa. Ska genast gå in själv och se om något ska uppdateras.
Kram Kerstin/xinluo
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
#9 Jaha, jag trodde också att vi skulle presentera oss här 
Fast jag har en liten presentation på min sida… Men då förstår jag hur du menar.
Hej
Mitt namn är Tove jag bor i Järpås (2 mil söder om Lidköping vid Vänern) Min familj består av Maken Janne våra barn Marika 20 år och Markus 18 år och till sist vår katt Kenzo 3 år. Vi har ett eget företag (Åkeri) med 11 st lastbilar med 22 st chaufförer och 1 liten lastbil som jag kör jag jobbar också på kontoret. Jag började vara med i fokus januari -07 då på norskskogkatt är även med i många fler sajter ex övernaturligt,healing,katter m.m vill ni läsa mer gå in på min sida där finns mer att läsa även fotoalbum. Visar en bild på missen Kenzo. Ja det var en liten presentation om mig.
# 12 Tove..välkommen ! och vilken vacker katt!
# 13 Välkommen trapper, hoppas att du ska trivas här!
Jag har varit medlem här sedan lite innan julen 2008….först satt jag bara och läste alla intressanta inlägg och annat lärorikt. Då det uppstod frågor på en del saker som jag inte förstod, så var det skönt att ha någon att kunna fråga och bolla dessa "konstigheter" med. (alla accepterar ju inte det mediala som bekant). Så när jag väl tog mod till mig att fråga, så blev jag varmt välkomnad av alla härinne. Så nu är det lättare för mig att acceptera det jag upplever och att inte skämmas för det.
U R us
jag som står bakom dalamormor,är snart en 60års kärring,fy bubblan,vad tiden går.kroppen är svag men knoppen är ungdomlig.kom in på den här sidan av en slump.blev först medlem i akvariefokus.hyr en villa av min dotter seda dec,i inventarerna ingick 1akvarium 1kanin plus att jag har mina 2katter.det övernaturliga har varit ett intresse i många många år.men jag är inte medial för fem öre.men min yngsta dotter har nog någon form av gåva,i alla fall när hon var yngre.har även en systre dotter,som känner av något.har varit på flertal seanser,även privata sittningar.och jag har haft turen att få hälsningar från andra sidan.bla,min farfar talade om att jag har tomtar med mig.har inte hört någon annan som har det.har väl upplevt något som jag inte kunnat förklara,men det har lugnat ner sig sedan jag fick hälsningar från min syster som gick bort för 4år sedan.men farfar kommer fortsätta att vara har och öppna dörrar bla,men jag känner mig lugn med vetskap att han är med mig.ojoj när jag väl kommer i gång att skriva så går det av bara farten men ska inte trötta uter med mer svammel för den här gången,jo just glömde tala om att som närmsta granne har jag kyrkan o kyrkogården,så jag kan se farfars grav frå sängkammar fönstret o bakom brusar forsen.dalamormor annmarie
Jag heter Mia och bor i Småland. Närmare bestämt utanför Nybro.
Är 40 år och har en son på 17 + katter.
Bor i ett hus på landet och stormtrivs.
Har haft lite stök här hemma av en osalig ande men numera är det bara min mormor som finns kvar här och ser till oss.
Jag tror på det övernaturliga men har tyvärr inte utvecklat det mer än så än att jag bara kan känna av om det finns nåt här.
Bakom Pirkkolino är det jag… Pirkko-Anneli. Lite till finns det att läsa på min sida. Jag blev medlem här i julen 08. 

Har också skrivit en liten presentation, på min sida.
Jag heter Ida och är snart 27 år. Bor i Gryckso, 13 km utanför Falun tillsammans med min underbara sambo.
Mitt största intresse är så klart mina djur då jag föder upp ökenråttor i liten skala men precis efter det kommer det övernaturliga.
Jag tror på det mesta när det kommer till det övernaturliga och är därför mkt här inne på ÖN och läser men skriver inte så ofta. Men följer med spänning alla diskutioner.
Har på senaste tiden sakta men säkert släppt lite av den rädslan jag har haft för det övernaturliga och är nu nyfiken och ivrig att få utforska det hela istället.
Kramar Ida
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!
Jag har en pres. på min egna sida här för den som vill läsa :-) Skicka gärna en hälsning i gästis oxå :-)
Jag har presentation på min sida. Tidigare hade jag Haltalotta som "nick", men vill inte sammankopplas med mitt handikapp. Jag blev medlem dec. 08.
Presentationen behövs finslipas, men det är lite mycket just nu.
Har en presentation inlagd på min sida! Titta gärna in! 
Kram Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Hej på Er alla!
Även jag har en presentation på min sida.
Kram 

Hejsan!
Jag har varit medlem här på ÖN sedan Februari 08.
Jag är 51 år här två utflugna söner. Är sambo och har en katt som heter Cremis. Och så blir jag farmor i Maj.
Har presentation på min sida, där finns foton och lite mer om mig. Titta gärna in. Välkomna!

Jag heter Linn, är 18 år och bor en bit utanför Umeå. Bor hemma med min mor, far och bror och tre stycken katter i en liten villa.
Vi har ofta besök av släktingar från andra sidan och jag uppskattar det mycket.
Jag lever för att lära :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Hej,
Jag kom väl in här i mars nångång detta år. Bor lite utanför Göteborg.
Har nu ikväll suttit och skrivit in mer om mig själv på min sida. Tack Tatsu för din tråd. Bilden på mig är två år gammal men duger tills jag har en dagsfärsk där jag ler.
Hej!
Jag heter Mona är 44 år sambo med per50, vi har tre barn och två katter. Har varit medlem på iFokus sedan 1 mars 2008, nästan genast blev jag medlem på ÖN. Tycker det här en en toppenbra och intressant sida. Hälsa gärna på och läs mera på min sida.
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Hej!
Heter Isa, halkade in här för 2-3 dagar sen. Är mest aktiv på kolhydrater. Har en presentation. lite bilder och en liten blogg som……………ooops är 2 veckor sen jag skrev i.
Titta gärna in.Har alltid varit intresserad av det övernaturliga, eller som min far säger: Det är så mycket mellan himmel och jord som man inte vet något om. Har lite konstiga upplevelser som jag undrar över. Känner mest av stämningar men är inte medial. Enligt ett medium är jag en sökare och lite tvivlare.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#puff# denna tråd är så viktig för när en del skapar en tråd så går man in och tittar på personen,,,,,men det finns inget personligt om er. Har trots detta svarat på en del trådar och önskar med det att ni ger lite av er själva när ni är beredda för det. Kram

madde heter jag, är 22 år gammal och studerar till förskolelärare. är medlem sedan några månader tillbaka och jag blev medlem här eftersom jag alltid har varit intresserad över det övernaturliga. Jag har dessutom erfarat massor med övernaturligt och skulle vilja utveckla min mediala sida någon gång i framtiden :)