Är jag blåst eller?
Undrar om ni som är mediala kan hjälpa mej? Beställde en mobil på blocket och betalade den och har ännu inte fått den.. Har jag blivit lurad på denna? Jag har inte så gott om pengar så nu känns det som personen lurat mej och är väldigt ledsen för detta
Kram.
Förlåt att jag frågar men hur beställer man något på blocket ? Ring personen du har beställt/köpt mobilen av och fråga var den blir av.
Amor Vincit Omnia
Skrev kanske knasigt.. Menar att jag köpt . Jo det har jag gjort mejlat och ringt som en tok. Sist jag pratade med henne sa hon att hon skickat den, men den har inte kommit ännu. Får en känsla av att hon lurat mej. En kvinna slog upp hennes namn och fick upp en massa varningar att köpa av henne. Jag hoppas innerligt att det inte är hon jag köpt av..

Du har nog helt enkelt blivit lurad..hoppas det inte är så..
Då verkar det nog tyvärr som att du blivit lurad.
Amor Vincit Omnia
Tack! Ja jag har nog blivit totallurad 

Polisanmäl! Genast! Det har varit en del sådana fall i tidningarna på sistone, och såna lurendrejare ska inte få komma undan.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
Ja Polisanmäl!!
Tycker också du ska anmäla, så får det inte gå till.
Kram
Amor Vincit Omnia

Jag känner en som gjort likadan affär förr,o hon anmälde,de visa sig att denne person hade massor av anmälningar på sig!från samma annons på blocket..att de aldrig ger sig fast de åker dit!!
När man köper något på Blocket så kan man betala till ett speciellt konto som Blocket har. Säljaren får besked därifrån att köparen har betalat och skickar varan. Köparen får kolla varan o godkänna den och då skickar Blocket pengarna till säljaren.
Så gjorde jag när jag köpte en hundbur och det fungerade jättebra.
Jag hoppas verkligen att du får mobilen, annars tycker jag du ska anmäla det.
Hon är nu polisanmäld!! Tyvärr får jag inte några pengar tillbaka, men kanske kan jag hjälpa någon annan att inte köpa av henne mera sa polisen iaf. Jag är så skitförbannad så jag kokar grrr. Men det hjälper ju inte mej att vara arg
Kram på er!

När man ska köpa något via blocket så är det bäst att man betalar genom deras giro som är säkrast, då får säljaren sina pengar när köparen har hämtat ut varan, man ska aldrig betala direkt till säljaren.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det var inte kul att höra..du är nog för godtrogen och snäll vännen..skickar kramar till dig från Jeremina! 
Usch ja!….det är en chansning när man handlar på det viset där på blocket….och andra liknande ställen på nätet….jag har köpt en del på tradera, och det har gått över förväntan faktiskt…men där kan man läsa om säljaren direkt…
Dom som köper o säljer får liksom en bedömning på en gång, så man ser om någon är missnöjd…och det är ju bra, då känns det tryggare….
Tråkigt för dig att det blev sådär, hoppas verkligen att denna person drar öronen åt sig och slutar lura andra….
#14 Jag har också handla på Tradera en del och har blivit blåst ett par gånger. Jag kollar alltid omdömena innan jag handlar och de har varit 100% positiva men efter jag vunnit bud så har det bara rasslat till och de har bara fått negativa omd. Det har hänt 3 gånger 
Pepsan, jag håller forfarande tummen att du får din efterlängtade mobil . Det är bra du polisanmält det i alla fall. Och du, du är inte blåst, bara för snäll 

Pepsan,
En väninna till mig råkade ut för något liknande och då täckte hennes drulleförsäkring det. Så om du har en sådan, kolla upp om den gäller i detta fall.
Har inte sett något om någon speciellt konto eller giro på blocket. Inne på tradera har jag aldrig blivit lurad någon gång och detta är första gången, först nu har ilskan lagt sig
Tråkig att bli lurad när jag redan har så ansträngd ekonomi och behöver mobilen för jag har inte längre råd med bredbandsbolagets fasta avgifter på tele och tv + bredband. Nä någon försäkring har jag inte haft på många år tyvärr.
Tack alla som skrivit, kramisar till er! 
Blev lurad på Blocket likadant ett par år sedan just på mobiltelefon . Det skulle varit en julklapp. Personen var väldigt tillmötesgående. Fram till att pengarna blev betalda, sedan hörde adrig mer av henne Marlene Ivarsson hette hon. Gjorde en anmälan till Blocket , dem var väldigt tacksamma. Det gick vidare till polisanmälan, där har det stannat.
Mvh Egge

#17 Det heter Internetgirot:

Nytt

Här kan du som säljare kontrollera att pengarna kommit in innan du skickar varan.

Börja här:
Tjänsten får bara användas om köpare och säljare är överens.
Över 45 000 genomförda betalärenden
Läs mer om hur det fungerar
eller ring 08-330045 (vardagar 9-12)
Vara:
•
Betala aldrig pengar till annat än Internetgirots bankgironr 5699-9063.
•
Gör aldrig affärer med mellanhänder.
Läs fler viktiga säkerhetstips
Säljarens namn:
Säljarens e-post:
Köparens namn:
Köparens e-post:
Pris:
kronor (överenskommet pris exkl. fraktkostnad)
Fraktkostnad:
kronor (ifylles endast om köparen ska betala fraktkostnaden)
Exempel på fraktkostnader med Posten
Avgift*:
* 5% av totalbeloppet (pris och fraktkostnad), min 20 kronor och max 500 kronor
Jag godkänner de allmänna villkoren
Nu skickas e-post till köparen och säljaren. När båda parter
har bekräftat ärendet får köparen instruktioner för hur inbetalning
sker. När inbetalning har skett skickar säljaren varan till köparen.

Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus