Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1230 ggr
hakank
0

Fin upplevelse

Jag tänkte berätta om en upplevelse jag var med om i höstas.

Min svärfar, som jag var riktigt nära, avled efter ca 8 månaders svår sjukdom. Han fick tyvärr lida väldigt mycket innan han gick bort. På söndagen efter bortgången var vi i kyrkan. Det var bland annat jag min svärmor, fru, samt hennes bror. Av någon anledning, tror det var menat, så hamnade vi i följande ordning på kyrkbänken: Svärmor, jag, min fru och sedan hennes bror.

När mässan började så kände jag plötsligt att hela min vänstra sida av kroppen riktigt frös till is. Jag kunde samtidigt känna och "se" att svärfar satt och höll om svärmor för att trösta henna och tala om att han nu hade det bra. Han satt där under hela tiden och först när mässan var slut så försvann han och kylan.

Detta var så fint att veta att han hade det bra. Detta är det kraftigaste upplevelse jag hittills varit med om.

Har vid ett flertal tillfällen efter detta kännt att svärfar varit med och stöttat mig vid olika tillfällen.

undine
0

Vilken fin berättelse och en så fantastisk upplevelse du fick…Har du delat med dig av det som hände till din svärmor..? Är hon inte främmande för sådana här saker,kunde det vara en tröst för henne i sorgeprocessen..

Britt-Marie
0

Viken fin upplevelse du varit med om. Och som #1 skriver här ovan, så om din svärmor inte är främmande för sånt här, så skulle hon få tröst av att få höra det här.

hakank
0

Svärmor är starkt kristen och tror tyvärr inte på sådana här upplevelser, så det har inte varit aktuellt att prata med henne. Har däremot diskuterat detta mycket med min fru och tror det hjälpt henne att bearbeta sorgen.

Marina2
0

Vilken underbar upplevelse!

Bra att du i alla fall har kunnat berätta för din fru,och att det har hjälpt henne i sorgearbetet. Ett starkt och tydligt bevis för hur de försöker stötta och hjälpa och även visa att livet fortsätter.

undine
0

Förlåt…Jag tänker bakofram ibland…Skönt att höra att du kunnat berätta för din fru,som med all sannolikhet har haft hjälp av det i SIN sorg….

hakank
0

#5 Du behöver inte be om ursäkt.

undine
0

OK..Tack!..kändes mig "lite" dumt…

undine
0

"Kändes mig"!??! Får nog ta mej en kanna kaffe,så jag piggnar till..

Hyperaktiv
0

Starkt kristen… Ja visst är det sjukt med alla fördomar.

jag är också kristen och har upplevt såna här saker massor av gånger, men det kan man inte säga högt i kyrkan, för då är det inte från GUD.

Men jag frågar mig; Vad är skillnaden mellan en profetia och en Medial upplevelse… Det är ju precis samma sak… Om man känner att det är något gott, så är det okey… Däremot ska man akta sig för att få in mörka makter i sitt liv.

Jag kan ofta veta vad folk känner tex… vem bestämmer vem det kommer ifrån.

Jag tror att sålänge du själv mår bra av det och det bygger upp, så är det ju ljusets krafter… Berätta det ändå för henne…

Säg då att… Gud uppenbarade det för dig att han satt där och höll om henne… Då kallas det plötsligt för en profetia och är helt ok i den kristna världen..

Vi har bara lite olika namn på saker och ting

[Jeremina]
0

Vad härligt och vilken fin upplevelse i kyrkan….Skrattande

Linda-J
0

vilken fin upplevelse… Jag kände inget efter min mormors bortgång. Jag har bett henne om hjälp men inte känt av henne.

Hon lovade mig att komma ner om hon kunde vilket jag inte har kännt av. Jag önskar verkligen att jag hade fått vara med om samma upplevelse som du

Mads
0

Vilken fin upplevelse och tack för att du delar med dig. Även om svärmor inte tror så vet i alla fall du & din fru att hennes man finns vid hennes sida fortfarande. Sådana upplevelser vårdar man ömt i hjärtat.

Amor Vincit Omnia

Elisabeth-J
0

Tack för att du delar med dig av din fina upplevelse! Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus