Ödet bestämmer
Har många gånger sagt "jag tror på ödet", utan att egentligen ha några 'bevis' för att ödet bestämmer.
men nu har jag verkligen ett klockrent bevis! okej, jag ska inte ropa hej förräns allt är klart och påskrivet, men det känns inte som att det kan gå fel nu =)
för ungefär en månad sen hittade i en lägenhet vi hemskt gärna ville ha, banken gav klartecken att bjuda en hyffsat hög summa och efter en budgivning så fick vi den. bad banken faxa papper till mäklaren och när han fått dom ringde han och sa att lånelöftet vad "vilkorligt", dvs vi skulle sälja vår lägenhet vi bodde i innan vi fick loss några pengar från banken till nya lägenheten. det vågade ju inte säljarna vänta på och vi letade ny bank för att få ett riktigt lånelöfte utan dessa förbehåll för vi skulle ju inte hinna sälja lägenheten på en dag!
allt såg ut att lösa sig och tjoff sa det så kom det en okänd köpare och la 10.000 högre bud än oss och kunde skriva papper samma kväll. snopet.
ödet ville inte att vi skulle ha den hette det och visst, det kan man tycka då ingenting vi gjorde gav resultat och allt kändes HOPPLÖST!
nu, knappt en månad senare råkade jag höra en konversation mellan min chef och en kund vars pojkvän/särbo skulle sälja sin mammas dödsbo.. i samma by fast på det stället vi egentligen vill bo (den andra låg på andra sidan byn liksom) denna lägenheten var lite mindre, men bättre planerad och betydligt billigare! inga mäklare inblandade = ingen budgivning och som det ser ut nu så ska papprena skrivas på torsdag och inflyttning i mitten av juni!
ÖDET! det kan inte vara något annat.
men vad innebär då ödet? är det våra 'förfäder' som bestämmer åt oss och rör runt där uppe..? eller vad är det som gör på detta viset? mycket märkligt att 'något' motarbetar en så mycket för att sedan visa en något bättre..! samma sak hände min mormor, och jag vet många andra (många när det gäller hus faktiskt)..
någon som har ett bra svar? =)
håll tummarna för att detta håller hela vägen!
jag tror på ödet =)
Se det såhär, lägenheten ni blev "blåsta" på är säkert mögelskadad eller något annat tråkigt, så det var helt enkelt inte menad åt er ;)
Kul att det löste sig till slut, till det bättre, och lycka till med flytten :)
#1 precis =) men är det någon som "vakar" över oss och 'räddade' oss från den lägenheten? tror inte att dom som köpte den Ville ha en t.ex mögelskadad lägenhet :P läskigt att man inte kan styra över allt själv =/ :P tack för lyckönskningarna!