Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 1439 ggr
KoPia
0

Fullmåne

I tråden Nya medlemmar (http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=98c6c63d-db59-412f-8ed5-1226c5938267)

uppmanades man av forumvärden att ställa frågor.

Jag ställde en fråga, men fick inget svar. Därför startar jag en ny tråd, där kanske någon annan kan svara.

---------------------

Hur lång är en fullmåneperiod?

Vissa bekanta säger att det ständigt är fullmåne och andra säger att det är endast en natt.

Elisabeth-J
0

Det finns ju olika månfaser och när det är fullmåne så pågår det i några timmar. Vad bra att du startade en ny tråd eftersom den tråden inte var för olika frågor, det är bättre med en tråd för varje ämne då man kan diskutera olika ämnen i trådarna.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hellas]
0

Hej KoPia,

Det skulle vara trevligt om du själv presenterade dig lite + att du även går med som medlem på Övernaturligt.
Den tråd du hänvisar till är ju riktad till nya medlemmar på ÖN.

För övrigt beror ju detta med fullmåne på hur man resonerar, visst, ser man det världsligt så är det ju fullmåne jämt då månen alltid på någon plats visar sig full.

penke
0

Hej Hellas.

Jag bara undra,så jag inte missförstått dig,det är väl bara fullmåne under ett dygn i mån-aden,någon stans på jorden,med "samma" tidförskjutning som solen/dygnets timmar ger.. ?

vissa saker o företeelser tar man så för givet att man(jag) inte ens tänkt att de kan vara på något annat sätt ..

eller

*förpuffad* :- )

penke

[Hellas]
0

#3 Precis, det var så jag tänkte

penke
0

*puh*

marken svajar inte längre :- )

penke

[MargaretaA]
0

ska man vara riktigt petig så är fullmånen exakt i kanske bara nån timme. Solen står ju aldrig still.

Ser man det ur en astrologisk synvinkel kan man räkna med att påverkan kan börja fyra dagar före, kulminera vid exakt fullmåne för att sedan klinga av bortåt fyra dagar efter.

KoPia
0

Hur lång är fullmåneperioden om man inte ser det värdsligt?

saasarasahara
0

#0 Här i Örebro brukar det vara fullmåne 2 dagar i veckan. Oftast på torsdag-fredag.