Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 2700 ggr
Zynell
0

En dröm om död.

Jag skriver inte särskilt ofta på forumet, men hade i natt en dröm som jag skulle verkligen uppskatta om någon ville tolka.

Det börjar med att jag är jagad, som är ett vanligt tema i mina drömmar. Jag är inte ensam om att jagas, men jag känner inte människorna som flyr tillsammans med mig från tankarna, bilarna och soldaterna från 1 och 2:a världskriget.

Vi flyr in på en kyrkorgård. Jag känner igen den som den kyrkogård där stora delar av min familj är begravd, på riktigt dvs. Vi gömmer oss på kyrkorgården och lyckas komma undan våra förföljare.

Plötsligt är jag helt ensam och står vid en grav. Blir lite rädd inför gravstenen, men lägger efter en stund märke till en äng en bit bort. Grön och tilltalande äng - där döda människor sysselsätter sig.

Jag hoppas över staketet in till ängen och går emot dem döda. De är konkreta, tydliga och vänliga. Sysselsatta med sitt. Både män, kvinnor och barn.

En av dem får min uppmärksamhet. En ung pojke som cyklar på en trehjuling. Han är runt 3-4 år och är min son (fast inte i verkligheten, bara i drömmen). Jag älskar honom och vill att han ska bli lycklig. Därför tar jag honom i min famn och vill lugna honom inför att gå över till den andra sidan. (Han var kvar eftersom han var rädd för det).

jag håller i honom länge och säger gång på gång "Believe in the heart, where the man is", eller "believe in the man, where the heart is". Om, och om och om och om igen. Hela tiden upprepar jag dessa ord till pojken tills han är tillräckligt lugn och säker på att sätta sig på sin trehjuling och cykla in i eftervärlden.

I nästa stund befinner jag mig i ett kök där jag står upp och berättar för mina två vänninor om hur jag hjälpte min son över. (Känner de inte i vaket tillstånd) Samtidigt som jag gör det bryter jag i kraftig gråt och de bara sitter där och fortsätter smutta på sitt te.

Sedn vaknar jag. Vad tror ni?

Choklad
0

Ok..Jag tror att detta var en reinkarnationsdröm.

Du blir jagad, alltså är du rädd för något och naturligt nog så flyr du. Då är nästa fråga; vad flyr du ifrån? Det var krig, så du flyr från kaos och konflikter. Konflikter i ditt inre.

Siffran 1 står för, nytt, början på något nytt, kreativitet, egenutveckling

Siffran 2 : balans tjänande

Det andra här skrivet från din dröm är nog just vad det ger sig ut att vara…

Att du varit en soldat en gång; en engelsk sådan, och att du sedan har gått över i andra liv. Du hjälpte pojken som kan vara du själv, och sa att han/du ska lita på ditt eget inre, din egen visdom. Trehjuling …hjul visar en evig cirkel av liv i detta fallet känns det som. Och siffran 3 står för tre-enighheten; modern fadern, och sonen eller; kropp, sinne och själ. kommunikation. "Tredje gången gillt"

Köket representerar dig. Kvinnorna är dina inre känslor. Något inom dig tar det lugnt och läker sig, och resultatet blir att du gråter, dina känslor svallar över och ger sig utryck på detta sätt. Alltså håller du på att läkas inifrån, ditt inre barn är snart hemma i lugn och trygghet, dit du sände det.

U R us

Zynell
0

Tack för ditt din tolkning. Hade ingen tanke på att detta kan vara en reikarnationsdröm. Hade en sådan dröm förr där jag är än till idag helt övertygad om att jag iakttog mitt gamla jag från 1940-talet. Annars brukar inte jag minnas mina drömmar särskilt bra.

lillajex
0

Jag måste bara berömma Choklad för hennes oerhörda kunskap inom drömtydning!! Vad du är DUKTIG!!!!!

/lillajex

tong
0

Instämmer helt "3"

choklad har hjälpt mig att tyda mina drömmar och jag har blivit en hel del klokareGlad

Tack och beröm till dig choklad.

varma hälsningar Carola

Choklad
0

O tack så mycket! Vad snälla ni är! Glad Bara roligt att få hjälpa till…

U R us

EmmaRJV
0

#0 mitt vanliga tema är också att bli jagad ;S jag blir det i nästan varje dröm väldigt otäckt …Sen är jag tröttare på mornarna en jag brukar när jag drömt att jag blir jagad :/

Zynell
0

#6 Så är det för mig också. Jag minns inte mina drömmar särskilt ofta, men när jag väl gör det är jag på ett eller annat sätt jagad och oftast är den jagade kraften okänd eller osynlig. I andra fall handlar mina drömmar om min gamla skola och fd klasskompisar. två vanliga teman för mig. Ingen aning vad det kan betyda.