extra mottaglig?
Jag undrar om det är fler som känner att dom är extra mottagliga / mediala just nu? Eller är det bara jag?
Tyvärr är jag inne i en tyst period just nu…men i grabbens rum var det en högtalare som for över golvet…..det fanns ingen i närheten och det kan bara ha varit en påhälsning. Någon kanske ogillade att grabben spelar högt…hehe
U R us

#0 jag känner också så. Mycket sanndrömmar och känner på mig mkt nu innan det händer. Och jag känner av mitt hemspöke ganska mkt :)

Jag som inte har utvecklade förmågor kan iallafall säga att jag känner mej extra känslig, otålig, förvirrad och allmänt ur fas.
Har i och för sej ett ok hängande över mej men brukar kunna hantera det bättre än nu.
Kram Shar/Pernilla
Jag har jämt kämpat emot mina förmågor… av många anledningar, men jag har jämt kommit tillbaka till samma punkt ändå till slut, fastän bibeln säger att det är fel.
Jag har varit med i pingstkyrkan och jag tror på Gud.
MEN jag har upptäckt att pingstkyrkan har inte rätt. Jag måste ju tänka på det som är rätt för mig. Det var ett tag sedan nu jag var med i pingstkyrkan. Jag har faktiskt UPPTÄCKT att Gud har gett mig gåvor som pingstkyrkan inte kan rå på.
Jag måste ju följa mitt hjärta och vad som känns rätt….
tro mig.. jag har kämpat emot.. men ändå kommit till samma punkt igen, så jag börjar undra om inte det är det jag ska hålla på med.. mediumskap alltså.
Det känns fortfarande tvivelaktigt för mig på nåt sätt- Jag har alltid hjälpt människor med min förmåga… gratis…
men om jag nu ska satsa på gå kurser hit och dit…ja OK.. det är ett jobb det också. Men många människor omkringa VET att jag är som jag är och kanske inte riktigt tror på det jag ser och hör och känner.
Men jag VET, att jag skulle inte hålla på med detta NU, om jag inte var säker på min förmåga. Annars skulle jag säkert läggas in på en avdelning för kackel.
Tja, vi får se vad som händer helt enkelt. Jag tro på ödet. Och om det är meningen att jag ska hålla på med detta, så visar det sig säkert så småningom.
kram på er.
Jeeees; där tömde jag nog mitt hjärta för idag.
Usch.. kan ni inte ta bort mitt inlägg… känns som jag öppnat mig för mycket. 
Men OK. jag bjuder på det
kram igen

#bettis
Inte behöver du känna att du öppnat dig för mycket :-) Tycker du gör helt rätt som lyssnar till dig själv! och det är just det där att man ska lita på sig själv som kan vara så svårt. Du är säkert på rätt väg…
tack skrult.
Man kan inte alltid prata om såna här känsliga saker med människor, inte ens i sin närmsta omgivning. Men känns ju skönt att det finns lite likasinnade människor här. kram
Jag kan absolut säga att jag har varit extra öppen och mottaglig ett bra tag nu. De senaste två månaderna har verkligen varit intensiva. Det är konstigt det där. Vissa perioder är det hur lugnt som helst och helt plötsligt är det väldigt aktivt. Undrar vad det egentligen beror på ?

bettis, jag är uppvuxen i pingstkyrkan så jag fattar precis vad du menar!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

jag är med mycket motaglig där det spökar i hus och så, men här hema spökar det inget alls.
Det tycker jag är konstigt, det spökade i skolan en gång där jag gick.
Då hörde jag knacknigar från tvätt skåpet fast dörren va ju i gen stängd och låst så ingen va där inne då.

jo jag har kännt ett tag att det har varit ljusfläckar som dykt upp lite här och var.. jag börjarr fundera på om jag är mottaglig
jag är också med i Pingst kyrkan… men jag är så uppkäftig så jag skiter faktiskt i vad dom tycker och tror. jag tror på GUD, och han har gett mig förmågan att skilja på andar, och att profetera (se in i framtiden) och att känna av de dödas närvaro…mm
Det är ingen människa som kan tala om för mig vad som är rätt och fel!!
Jag följer mitt hjärta och Gud ger mig frid i att vara medial… jag kan bara inte kalla det för det i kyrkan… men jag hamnar ofta i diskussioner som tex handlar om, vad är det för skillnad att vara synsk eller att vara profetisk… Ingen skillnad alls faktiskt… inte för mig i allafall, och absolut inte GUD. Han är ju ULTIMAT GODHET! och han älskar mig trots att jag även ibland beblandar mig med de mindre goda andarna också…
Det gäller bara att inte ge demonerna näring om man vill ha GOD kraft.. Utan be dom fara och flyga!! Vänligt men bestämt..
Men bry er inte så mycket om vad andra människor tycker.. följ ditt hjärta… Gud har ju gett oss en fri vilja, använd den
Och Jo absolut, det händer mycket i andevärlden nu….

Tyvärr, inte extra medial, tvärtom, känns det som, fast skulle önska det..Våren vill väl ta sin plats av tiden så det blir mindre tid till Meditation o d
Vi har kommit av oss lite här på ÖN också, med meditationer t ex. Kanske dags att återuppta det igen?
#13 Det tycker jag du gör rätt i, att följa ditt hjärta. Det är så lätt att man blir placerad i fack och förmanad i pingstkyrkan. Det viktigaste är ju att Gud finns i ens liv och att man känner att Han är med.

Har nog en ganska lugn period just nu men har haft en intensiv period fram till dec. förra året ca. Däremot har jag upptäckt att min telepatiska förmåga ökat markant! 
Vet inte om det är fler än jag som tycker att intresset för andlighet/andevärlden ökat otroligt mycket? Många verkar "öppna" upp sig i min omgivning och är väldigt intresserade just nu.

#2 jag drömmer också riktigt SANNA drömmar ,,läskigt sanna har dock drömt hur jag skulle göra på ett prov,innan min kille gjorde slut så jag har varit väl föreberedd ,jag känner på mig långt innan något händer också ..Det är något på min gård som gör att jag får ont i huvudet så fort jag kommer hem ,,någon som vet vaad det skulle kunna vara /: