Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertvtidningarradio
Läst 1090 ggr
Elisabeth-J
0

Det okända 15/4

Kopierat från www.tvplaneten.se:

Säsongsavslutning. Del 12 av 12. Prästgården i den norrländska byn Borgvattnet har ända sedan den byggdes på 1800-talet omgetts av rykten om underliga fenomen. På 40-talet fick ryktena ordentlig fart när den dåvarande prästen Erik Lindgren gick ut offentligt och berättade att det spökade på gården. Gården fungerar nu som hotell och gästerna vittnar om att det pågår något ovanligt i huset. Frågan är om mediet Jörgen Gustafsson kan sålla bland myter och sägner och hitta sanningen om vad som rör sig på gården.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Mysan59
0

Det ska bli spännande att se detta avsnitt! *Längtar*

Britt-Marie
0

Det skall jag försöka att inte missa..

trapper
0

Extra kul att det är Jörgen, som får säsongsavsluta. Han är suverän tycker jag Glad

[outgrundlig]
0

Ja, jag kommer sitta bänkad som vanligt men ett plus är att det är JörgenSkrattande

diaz55
0

Härlig avslutning med min favorit Jörgen, jag sitter som klistrad dåGlad

wolfie
0

Härligt!!Blir bänkad i kväll!!Skrattande

SumacWarmi
0

Jag med! Jag har övernattat i den prästgården. Ska kanske säga nu innan programmet vad jag såg! Jag jämför med de myter jag läste innan:

*Det ska finnas ett begravet barn under ytterdörren (eller däromkring). Jag kände inte av något barn. Slagrutan gjorde inget som helst utslag där heller.

*Det ska spöka kring ett speciellt porträtt. Jag märkte inget, men däremot gjorde slagrutan faktiskt utslag där. Kan ju ha varit en currylinje eller något, jag vet inte.

*Ett rum ska hemsökas av tre små gamla damer, som ska sitta på en soffa. Jag såg faktiskt damer, men bara två.

*Jag har inte hört eller läst något om trappan till övervåningen, men däremot fick jag en mycket tydlig känsla när jag stod och tittade nerför trappan att det var en olycklig kvinna som ofta stod och såg nerför trappan (förmodligen såg den annorlunda ut då än vad den gör nu), och hon funderade ofta på att kasta sig nerför trappan med huvudet först. Om hon sen gjorde det eller inte, det vet jag inte.

*Det finns ett rum på nedervåningen som var låst. Om det vet jag inget, men vi försökte faktiskt komma på hur vi skulle komma in där (busigt gjort, och dumt). När jag stod och höll i handtaget till den dörren kändes det som att jag fick ett rejält slag i magen. Jag tappade faktiskt luften och var ur spel en halvtimma efter det.

Så, nu har jag sagt det. Det här var många år sen, så jag minns kanske inte alla detaljer, men just dessa saker minns jag.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Tara
0

Verkligen intressant ikväll, han är bara så bra  Jörgen.

Mysan59
0

Det var riktigt bra ikväll! Vad spännande med gps:n som inte ville visa vägen mot stan, så dom fick åka tillbaka.

Synd bara att det inte hände nåt på natten när dom sov…

SumacWarmi
0

Hahaha, ja, det var ett väldigt oväntat slut, först gps:en och sen att inget hände! Lite kul faktiskt! Glad

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

wolfie
0

Väldigt bra o annorlunda avsnitt i kväll!!

Jag skulle vilja åka dit med ett litet gäng o övernatta nån gång..Skrattande

Mysan59
0

#11 Ja det skulle jag också.

[outgrundlig]
0

Verkligen annorlunda program, trevligt när alla var samlade och öppnade sig om sig självaSkrattande. Roligt slut på säsongen.

Mysan59
0

Ja, det var roligt att se kamerakillarna också Glad

tarotlasse
0

Jag har själv övernattat  där så jätte kul att se detta avsnitt.

Denna piga kunde jag känna igen var nog hon som var mest enträgen när jag var där  visade sig väldigt enkelt klädd och var otroligt ledsen.

Sedan så fick jag även kontakt med en präst, en finare klädd dam o en pojke i 10 års åldern.

men prästen var inte den samma som Jörgen beskrev så finns fler där som visar sig.

Men absolut inga vilsna eller obehagliga andar där.

Många har ju lätt att skrämma upp sig även för det ofarliga.

Lasse

felixifokus
0

http://www.tv4.se/replay    för oss som missade sändningne

christine79
0

otroligt bra program i kväll. Längtar när jag själv får åka dit den 22 maj.

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Eija
0

Va bra denna avslutningsprogram var, och det var verkligen kul att Jörgen fick kontakt med pigan, så att hon fick det sagt att hon inte hade dödat sitt barn…..

Det enda jag har hört talas om var just den där historien om gungstolen….och detta hörde jag för 40 år sen….

chik
0

Intresant.

Skulle vara så intresant o åka dit…

Ni som har varit där. har ni känt rädsla eller har det bara varit intresant.+

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Borgvattnetts prästgård har kollat på deras hemsida o det är inte dyrt att såva över o då får man frukost också.

Lena.P är jag i verkliga livet.

LinnB
0

Bra avsnitt! Satt som klistrad hela programmet.
Har velat åka dit själv länge… får se om det blir av! Skrattande
Tycker mycket om Jörgen också.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Thinka
0

Det var ett jätte bra program och så annorlunda, jätte spännade att få se kameramännen mfl också!

Britt-Marie
0

Ett bra program. Och lite anorlunda mot tidigare program.