Det okända 8/4
Kopierat från www.tvplaneten.se
Del 11 av 12. Familjen Allstedt har i 20 år försökt vänja sig vid den övernaturliga aktiviteten i deras villa i byn Lugnet, men aktiviteten blir till sist så intensiv att Jörgens dotter Sara inte orkar bo kvar hemma. När familjen till slut berättar för andra i samhället om sina upplevelser visar det sig att de inte är ensamma - i området bor flera personer som har upplevt liknande, oförklarliga, fenomen. Caroline Giertz och mediet Camilla Öhrnberg försöker reda ut vad, eller vem, som stör friden
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det oända.. det programmet har jag nog inte sett 
Nej skämt å sido, det låter som ett bra avsnitt ikväll.

I kväll blir det hockey final mellan HV 71 & FBK. Vinner FBK i kväll så är SM-GULDET i hamn. Så här blir det hockey, får kolla på anytime i morgon.
"Vandra i skönhet"
Kram Xinluo
Ikväll blir det Det Okända som vanligt 

Tur att vi har 2 tv:n så då kommer båda att bli nöjda
Jag ser på det okända och min man får se på hockeyn

Här blir det självklart det okända
Ha en bra TVkväll/lena
#4 Tur jag har en sambo som ogillar att titta på sport lika mycket som jag 
Tur att vi oxå har 2 tv:n här. Det Okända i sovrummet och ishockey i vardagsrummet. Ska bänka mig framför tv:n i kväll med lite gott chips. Längtar även till nästa veckas Det okända oxå
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Idag kan jag se det okända när det sänds, trots att det är hockey. Fixade idag så vi har dekoder till den lilla tv:n också. 
Å vad duktig hon är Camilla.

Åh jag blev lika rörd som camilla ikväll i det okända..nära till tårar där..hon är så klockren camilla varje gång på det hon förmedlar så henne diggar jag skarpt också.
Camilla var klockren i kväll och hon förmedlade det så bra.
Christine, Chris
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
Camilla var riktigt bra ikväll! Så rörande det var. Jag gillar verkligen henne.

Jag missade kvällens avsnitt, sonen skulle se på hockey så jag passade på att städa det sista så nu doftar det rent överallt
Får se det en annan dag.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Det var mycket känslor. Härligt att se att människors rädsla mot andar försvinner mer och mer. 
Det var ett rörande avsnitt ikväll. Camilla är duktig och kan förmedla känslor mycket fint.
Ja man blev rörd ikväll med :) det var jättebra ikväll.
Längtar till nästa onsdag då ska det vara ett annorlunda avsnitt, från Borgvattnet…

Missade också kvällens avsnitt, men får försöka se det senare.

Jättebra avsnitt. Camilla är alltid lika bra.
Hej alla okända tittare!
En fundering som dyker upp när jag läser era inlägg är:
Ni som är mediala: Kan ni känna av/se eller hur ni nu upplever andevärlden när ni tittar på sånna här program??
En fånig fråga kanske, men jag kan inte sånt här, så jag är lite nyfiken…
Popcornett
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
# 17 Tror jag rätt så skall det vara Jörgen i det programmet.
# 20 Ja jag kan känna med Camilla när hon är där i programmet. Hur känner du? Vad har fört in dig hit? JAg antar att du känner något men kanske inte litar på det.
Berätta gärna.
#Det är Jörgen som är med nästa onsdag.
Christine, Chris
#20 När det gäller programmet det okända är det mycket lite jag känner. Men när programmet förnimelse av mord det noska sändes var det några av de som var medier som jag fick fram samma sak som.
#22 Ja, och det skall visst bli ett program som är synd att missa.
Jag ska kolla på det sista avsnittet nästa vecka. Ska dessutom åka dit med en kompis i maj
Christine, Chris
Hur menar du åka dit? En novis frågar en fråga.

#25 ??
#21 Ja, det är ok, jag har inte sagt att jag inte tittar när det är han, kan tycka att han är lite flummig ibland, men också bra. Inget annat.
#28 Vi är alla flummiga
eller? Det viktiga är att det vi gör är av bra kaliber och ärligt. Har han gjort något dåligt och inte lyckats? Eller vad menar du? Jag känner igen mig själv i honom många gånger precis som i Camilla härom kvällen. Men jag har inte hans kaliber och pricksäkerhet på långa vägar. Jag behöver öva mycket.
Jag skrev alldeles nyss att han också är bra.
Alla tycker olika om olika människor, det är inget konstigt.
Men jag gillar honom och tycker han är bra. Men lite för flummig ibland… Det var allt. Jag tycker inte det är så märkvärdigt, så att det måste komma upp "hela" tiden i olika trådar. 

Bara man slapp Caroline Giertz……
#30 Jaha, Nej det kommer inte upp när jag skriver om honom men om någon kommenterar som att han är flummig då kommer det fram hela tiden. Jag träffade ju honom i helgen som var och han var inte flummig utan rakt på sak som lärare på kursen. Det är bra att ha en hög förståelse av andevärlden för att förstå honom och allt annat. OM man inte förstår sammanhangen så så kan allt vara flummigt eller hur? Du som vet en del som jag förstått det.
Jag tycker det verkade jätteroligt för dig att få träffa honom. Har absolut inget emot honom.
Vad menar du med sista meningen? 
Du verkar vara bright! Alla verkar vi ha något men en del har något som är värt att visa utöver allt annat. Och jag tror du skall visa det mera än du gör. Har jag fel så säg
# 21 nja, jag upplever mig inte som medial själv, men tycks av någon anledning dras till mediala människor och funderar mycket omkring det. Jag är både fascinerad och lite skrämd över detta, men försöker lära mig. Min pappa drömde om saker som skulle hända och kunde göra slagruta. Men jag har blivit skrämd av en annan typ av upplevelse som barn, mer åt djävulshållet och då uppvuxen i kyrkan blev det mycket läskigt. så jag har inte vågat riktigt att pröva på sånt som har med det mediala att göra.
Kram Popcornett
Ritva
#35 Tack för ditt svar. Förstår din känsla med detta. Du verkar som du säger dras till detta område så jag vill nog bara ge dig rådet att fortsätta med det och en vacker dag får du svar på dina frågor och inre undringar. Jag hoppas att du har vänner som du kan anförtro dig till ang. det du upplevt. Kram
#36 jo jag har ställt frågan om det här men det var ingen som kunde hjälpa mig, men jag har lagt det åt sidan. Förhoppningsvis kan jag få tid att utveckla och utforska det mediala för att se om jag har några jag med.
Det är bland annat därför som jag hänger här!
Kram Popcornett
Ritva
#37 Alla har det i sig med olika nivåer av erfarenheter/kunskap. Jag hoppas jag blir mer än hundra år så jag får lära mig det mesta som går att lära sig 
Kram
#26 och #27. Jag ska till Borgvattnets spökprästgård i maj med en kompis.
Christine, Chris
Hej!
Jag har länge funderat på att åka till Borgvattnet. Jag har givetvis respekt för andvärlden, men är ändå inte ett dugg rädd ….
Vi kanske skulle samla ihop ett glatt gäng och boka in oss där??
Det skulle vara kul ….
Vad tyckr ni?
#39 Tack nu vet jag vart du skall när du säger Jag skall dit. Du skall alltså till det ställe där Jörgen var när de spelade in programmet
Har en väninna som varit där och det var spännande sade hon…..
#40 Låter kul med det att åka någonstans typ Borgvattnet. Kanske jag hänger på en vacker dag om vi börjar en långsiktig planering och att vi verkligen åstadkommer något med den resan. För mig så har det inte betytt så mycket och inte intresserat mig så mycket att åka till spökställen. Vet faktiskt inte varför men tillsammans med andra goa människor så kanske det kan vara en hit
#41#
Vi kan ju fundera på att åka ….. Med lite tur kan jag få med mig en proffs-medium-kompis …. En väldigt snäll och god tjej, som är proffs-medium ….
Risken är att jag inte vill åka hem igen …. Mitt hjärta bor i norr!!
Kroppen är född i Göteborg ….. egendomligt!! - haha
Det lustiga är att jag har sett en inre bild att åka …. de jag sett var då fem människor ….. Ska bli se om det stämmer?????
Jag är en av dem som skall med
om jag får för dig? Planera vidare du och se till att det blir över en helg. Då kan jag
Välj och vraka bland andra som skall med. Kram Carol
Glömde säga att jag är från Skaraborg men bor i Göteborg nu sedan 80-talet. Mina föräldrar kom härifrån så alla min släkt är här och jag trivs i Göteborg. Kul att din kropp är härifrån Göteborg.
Tack! Och nu återstår de andra tre? Vilka blir de? Antar ni utmaningen att vara med eller skall jag ringa mina vänner?
Men å andra sidan så klarar vi oss vi två eller hur men skulle ju vara kul att ha med oss tre andra som uppfyller hennse dröm och som kan ge oss en erfarenhet av av deras liv så som vi kommer att dela med oss av våra liv……
Jag vet min väninna som åkte den gången utmanade spökena och satte sig där det det sades att det spökade och det hände saker.
Kram
Ska bli kul att åka …..
Blir det bara du och jag så blir det ju kul i a f ….. Blir vi fler blir det också bra …..
Jag är inte mörkrädd och det är jag ju glad för …. Men jag lär nog känna av våra osynliga vänner, det är jag ganska säker på ….
T ex idag har jag haft "besök" här hemma …. Det har skett nästan dagligen nu i nästan två veckor ….
Vill du ha min mailadress, så ska jag delge dig en av mina stories?
Kram,
Stefan

#47 Kan du inte berätta dem här? Jag vill med höra , du kan ju skapa en tråd under andar och spöken, snääääällla
Kram
Lillajex
OK - Det är en bra idé …..
Jag tar det under "andar o Spöken".
Det är en story om vad som hände under mitt arbete på ett Konvalecenthem ….
Som liten slyngel, så arbetade jag där …..

Åh skyndar till ny tråd!
Klart!
Nu kan du läsa under Andar & Spöken ….
Berätta sen vad du tycker …..

Se tråden
#52#
Nu lillajex har du en story till …..
Påsk-Kram,
Stefan
Nu är jag hemma igen efter Påskfirande med mina syskon. Ser att du startat en ny tråd. Skall kika på den nu
Mina favoriter i det Okända är helt klart Lena Ranehag och Terry Evans!
Det kostar bara 350 kr per natt. Gå in på http://www.borgvattnet.eu/ och läs mer.
Christine, Chris