Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 16199 ggr
[djurgalen]
0

spökplatser

här kommer en spökplats som jag värkligen rekommenderar för dig som bor nära västerås:Engsö slott.jag har varit där tre gånger och det är lika spännande varje gång!här spökar:en spökhund,spökhästar,en kvinna vid namn Britta bååt,den puckelrygige dvärjen anders luxemburg och en sten som kallas trollstenen som man inte får röra(då drabbas man av olyckor!).för dej som bor nära linköping rekommenderar jag:Ekänes slott.jag har varit där en gång.spökerierna här är:en liten pojke vid namn Nisse,som sitter inmurad i slottets källare,massor av människor spökar okså i ett rum som kallas spökrummet,och mycket,mycket mer!är du intreserad för och campa,och bor nära askersund?(askersund liger i närke)då ska du åka till husabergsuddes camping!här spökar:3 vitklädda kvinnor och en pojke med svart huvud,som vakttar en skatt i närheten av campingen.på torstagskvällar lyses campingen upp av ett konstigt ljus…

ps är du intreserad av någon annan spökplats?tveka inte att höra av dig till mig!

alexandra09
0

finns det någon i karlstad?=)

[Pirkkolino]
0

#0 Det finns spökplatser även I Sigtuna. Den visste du väl. eller. Glad

[djurgalen]
0

den enda spökplatsen jag kan nära sigtuna äe venegarns slott.

i ett rum på slottet finns en röd blodfläck som aldrig går att tvätta bort.det var magnus av shachnen som mördade sin tjänare här.

ps.venegarns slott är inte öppet för almmänhetenRynkar på näsan

[Kaninfluff]
0

Finns det i närheten av Nyköping?

[Pirkkolino]
0

#3 Wenngarns Slott har varit öppen till allmänhet, har varit där många ggr. Men, nu är den till salu, att just nu vet jag inte hur läget är där. Sigtuna är Sveriges äldsta stad. Det finns mkt platser utöver Wenngarn var man kan känna forntidens aktiviteter.Glad

MileyLoverXx
0

finns det vid typ Dalarna?

witch
0

Så gott som alla gammla gårdar och herrgårdar har spöken. Även platser där det har varit krigshandlingar är väldigt hemsökta. På festningar vimmlar det av spöken och energiminnen.

Frågan är väl snarare var det Inte finns spöken…. ;)

[djurgalen]
0

det finns en bra sida om man är intreserad av spökplatser.den heter www.paranormal.nu (det blir lite jobbigt att skariva om spökplatser till allaTungan ute)

[Pirkkolino]
0

#7 Det var klokt sagt. Jag undrar också om det finns "spökfria" ställer på jorden någonstans. Jag tror inte det. Skrattande

witch
0

Hihi nej precis.;)

They're everywhere……:D

[djurgalen]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer lite bilder på Engsö slott!(jag har tagit kort på slottet år 2008)

[djurgalen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är trollstenen i Engsö kyrka som bringar olycka till den som rör den!

Leonesse
0

#1 Du har Hammars Gård i Väse utanför Karlstad.

Hammars Gård är nämnd i flera spökböcker och har många historier bakom sig. Här bodde Soop-familjen, och det sägs att det är Sophie Soop som sätter skräck i folk runt om på herrgården.

Hammars Gård på värmland.org

Hammars Gård på Paranormal

Dock vill jag bara säga att av alla bilderna som visas, så är ingen den korrekta utav herrgården. Det huset som visas hör inte ens hemma i närheten av Hammars Gård i Väse, eftersom alla de husen är helt i sten.

Den riktiga herrgården ser ut så här(och gör än idag):

Hammars Gård, Väse

……………………………………..

Mer spökerier på olika platser i och runt Karlstad kan du läsa om i den här artikeln:

Det spökar i Värmland

[djurgalen]
0

det svart-vita fotot är väl inte hammars gård eller?det står under hammars säteri.

[djurgalen]
0

ett riktigt kusligt ställe i småland söder om värnamo är Toftaholms herrgård.här kan man se drängen Matts hänga och dingla i en snara fastknyten i en av takbjälkarna på vinden.han tog livet av sig här pågrund av svartsjuka.om du vill se Matts hänga och dingla i sin snara,ska du bäge dig till herrgården en natt då det är fullmåne.(det är bara då han visar sig)

botakt
0

#6  Säters Mentalsjukhus Fasta paviljongen ska det spöka i.  Gamla Falu fängelse ska det  spöa i med =)  Men så har vi ju Sollerö gravfält och kyrkogårdar lite överallt  i dalarna =)

christine79
0

Är det någon som har varit på Sollerön i Dalarna?

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Elisabeth-J
0

Det finns många kända platser runt om i landet och världen men det finns ju massor av platser som är mindre kända. Att göra en bilresa och stanna till vid olika platser och känna in energier kan ju vara ett semestertips :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Hukanson]
0

UPPMANING TILL ALLA I NÄRHETEN AV LINKÖPING !!!!!!

Befria lilla Nisse som sitter inspärrad på Ekänes Slott . Han är säkert ensam och olycklig och längtar hem till sina föräldrar . Varför skall han sitta straff när det är preskriberat ????

[djurgalen]
0

jag har hört att det bringar olycka att öppna källaren…

Leonesse
0

#14 Jo det är Hammars Gård. Det hette Hammars Säteri förr i tiden.

[djurgalen]
0

får jag avbryta ämnet om spökplatser en stund?jag undrar om ni har testat ouija och/eller Anden i glaset någon gång?det har jag,och jag fick kontakt med en ande!OBS!anden i glaset och ouija kan bjuda in onda andar som kan(om man har riktigt otur)stanna i sitt eget hus!

Merlin-pappa
0

Hej!

Jag känner till tre platser i 08-området där jag själv upplevt en del saker …. Läskigast var vid en grotta i Huddinge kummuns stora skogar. Där skedde det senare ett ruskigt mord som t o m var med i Efterlyst (TV3) ….

Om någon är intresserad, så kan jag ge en närmare beskrivning hur man hittar de där platserna …

Jag vill inte att ni går till grottan!! Jag har försökt göra det två gånger sen min första upplevelse, men kom aldrig dit. Ena gången bröt en kamrat ihop, och vägrade att gå vidare …

Andra gången så började det helt oväntat att regna …. skyfall, från en nästan klarblå himmel ….

[djurgalen]
0

vart ligger Huddinge?

jag vet en annan grotta som liger på gottland nära visby.rövare har rånat folk på pengar här,och sedan dödades offren.rövarna är såklart döda idag,men skatten ska visst ligga nergrävd någonstans i grottan!men trammpar man där den ligger nergrävd dör man på fläcken(enligt myten).idag så är grottan blockerad med en låst dörrRynkar på näsan

Merlin-pappa
0

Hej!

Huddinge ligger ca en mil söder om Stockholm.

Var ligger Gotland?? - hahahaha

Spännande med din grotta ….

En av de andra platserna jag skrev om ligger i Trångsund, också det någon mil söder om Stockholm.

I Trångsund ligger det en herrgård, det lär spöka.

Der levde det en liten piga som blev dränkt när hon var ung på 1700-talet. Eventuellt kan det vara det jag känner när jag besöker en liten vik i närliggande sjö …. Men då får jag kalla kårar när jag besöker platsen …..

[djurgalen]
0

jag tror jag har hötalats om trångsunds herrgård.

är den öppen för besökare?

Merlin-pappa
0

Hej #26#:an ….

Jag vet inte om Trångsunds herrgård är öppen för allmänheten ….

Jag visste inte ens om att den existerade …. Men "fann" den för några dagar sen …..

Ghost-rider
0

Dagen före Valborgsmässoafton ska jag besöka en grotta man bara kan ta sig till med båt, jag ska paddla kajak dit. Grottan heter Rödgavels grotta och ligger vid Vättern. Den ena grottan kan man ta sig in i med kajaken men den andra får jag simma till. Om det spökar vet jag inte men det är alltid intressant med grottor.

Merlin-pappa
0

Håller med dig ….

Det var just vid en grotta jag fick ett läskigt varsel …. Dryg tio år senare skedde där ett bestialiskt mord ….