Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: diktercitatvisdomsord
Läst 1028 ggr
SumacWarmi
1

Inför varje val

Jag har precis läst ut "Schamanens cirkel" av Olga Kharitidi, och jag fastnade för speciellt en sak. Den högg mig riktigt i hjärteroten så jag ska göra en ansträngning för att integrera detta i mitt liv.

Det handlar om varje gång man ställs inför ett val, det kan vara livsavgörande val likaväl som vilken mjölk man ska köpa. Jag skriver av direkt från boken (detta citat finner intresserade på sida 174 i 1997 års upplaga, inbunden bok).

"Nu ska jag berätta för dig om den Första Regeln. Den är av yttersta vikt, och du måste komma ihåg den. Den Första Regeln är att du medvetet måste pröva och ifrågasätta alla val du gör i ditt liv, från de allra viktigaste till de allra minsta vardagsbesluten. För varje beslut du ställs inför, måste du fråga dig om det du väljer uppfyller de fem nödvändiga attributen. På det här sättet kommer du alltid att hitta rätt väg. Dessa fem attribut är sanning, skönhet, hälsa, lycka och ljus. När du fattar ett beslut på det här sättet, kan du alltid vara säker på att det är rätt. Du kommer att vara i kontakt med ditt sanna Själv, ditt hjärta, och du kommer att skapa en oövervinnerlig viljekraft i dig själv".

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!

Annisangel
0

hmmm, intressant det där! Tack för dom orden Skrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

Choklad
0

Glad ok..var inte detta ett Tecken så säg! Jag har den boken, men läste den just efter det att min man gick över till andra sidan.så det var inte så mycket som fastnade så att sägaRynkar på näsan.tror nog att jag ska läsa den igen. Jag tackar och bugar…

U R us

[outgrundlig]
0

Tack för det citatetSkrattande

SumacWarmi
0

Det var en mycket intressant bok. Förutom detta handfasta råd så fick jag även många tankar rörande mig personligen. Nu är jag visserligen en anhängare av idén att man aldrig okritiskt ska svälja allt man läser, men mycket av det som står i den här boken kändes äkta. Hennes resor är ju hennes, men det var intressant att läsa dem. Alltid lär man sig något nytt, och jag tycker om att plocka det jag för stunden kan ta till mig. Kanske resten (det jag inte kände mig avslappnad inför) känns naturligare för mig nästa gång jag läser boken. Eller inte. Men det jag kunde få ut något av, det var en hel del.

Och Tecken, jo… jag tror ju inte på slumpen. Jag tror att vi alltid kan få hjälp på vår väg, bara vi har ögonen öppna för Tecken och synkroniciteter.

Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!