Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 2127 ggr
Crystal78
0

Evigt Liv..

Efter att sett ett program på tv2 om möjligheten till evigt liv där det bland annat togs upp tankar som att vi skulle kunna klona oss själva och sen byta kropp när den andra "tagit slut" fick det mig att fundera över hur vårt andeliv skulle påverkas då? (Alltså en möjlighet att leva med samma personlighet för evigt.)Skulle vi ändå kunna komma över på andra sidan? Vad tror ni? Glad

Merlin-pappa
0

Hej!

Jag har på känn att det inte skulle fungera rent biologiskt (sett ur ett andligt perspektiv) att klona sig …. Jag tror att det bli komplikationer och att den andra kroppen blir oförmögen att fungera ….

Jag tror LIVET sätter stopp för det ….

Jag är ju ingen biolog, men skulle kunna sätta en femma på att det är så ….

Vad tror ni andra??

Gustav-IV
0

TS: Det finns ingen annan sida.

Tara
0

#2 Hur vet du det? BerättaGlad!

Merlin-pappa
0

Jag är helt säker på att Gustav-IV har fel!! - Min erfarenhet talar mot det du säger ….

Kanske är det du som inte finns?????

BigBear
0

Skulle vara kul att se fejset på den som bara tror att det blir becksvart och tyst när man dör……fejset efter dödsögonblicket alltså!

Men var och en får väl se själva hur det är, med tiden! Cool Och det är det coola i sammanhanget! Tungan ute

Merlin-pappa
0

Hej Big Bear!

Som yngling, i slyngel-åren, så fick jag många hälsningar från andra sidan. Det var vänner/bekanta/arbetskompisar/släktingar m fl som just avlidit, och ville (av välvilja och ren kärlek!) meddela sig till mig att de just avlidit.

De visade sig för mig och "talade" om sin belägenhet ….

Fast det var inget tal i vanlig mening, utan tankeöverföring och den är blixtsnabb ….

De ser ut som du och jag …. ingen skillnad …. men ok, de hade just avlidit och man kanske inte hinner att ändra sig så mycket då - vet inte ….

Sista gången var det en kär gammal arbetskompis som hade tagit livet av sig …. det kändes så trist och ledsamt …

Men nu vet jag att min arbetskompis har det bra där hon är …. Nu har hon frid i själen …..

Glag Påsk, Big Bear!!!

Gustav-IV
0

#3. Hittills har jag inte sett något som tyder på att man skulle gå vidare. Inget vetenskapligt säger heller att det skulle vara så, och det mest troliga att man faktiskt bara dör.

Dock är jag inte helt säker på att det är så, vill gärna hitta något som skulle tyda på att det finns en "andra sida", men som sagt, inget verkar peka på det.

Tara
0

#7 Ja där ser du, det kan finnas en andra sida fast inte du vet. Beviset får du den dag du dör och då med all säkerhet har du svaretFlört

Merlin-pappa
0

Hr Gustaf IV ….

Tänk så här ….

Vad händer med ett glas vatten som står på bordet i en vecka?

Det förångas sakta ….

Tror du på vattenånga?

Ser du vattenångan?

Troligtvis (hoppas jag verkligen!!) så tror du på vattenånga. Men den syns inte ….

Precis som med andar!! De syns inte, men finns inte ändå!

De tillhör antingen ett parallell-universum, eller en annan dimension.

-----------------------------------------------------------

Tror du Gustav på livet INNAN födseln?

Det är lika naturligt som livet efter döden ….

------------------------------------------------------------

Hade du Gustav varit med om så mycket som jag och en del andra jag lärt känna, så hade du inte tvekat ett ögonblick på att det finns ett liv efter "döden" ……

Ställ dig uten en stjärnklar natt och titta ….

Du kan lugnt fundera på vad som finns därute …. Det mesta är vakuum och strålning ….

Ser du strålningen??

Hoppas inte det ….. Men strålning är som livet …. Energi!!!

Energi är oförstörbart, precis som livet (själen!) själv ….

Det är bara det att själen tar en annan form efter döden …

precis som energin omvandlas från den ena energiformen till den andra ….

………………………………………..

Var inte orolig Gustav ….

Livet börjar efter döden!!!! - hehe

Crystal78
0

#1 Visst känns det som att det är biologiskt omöjligt.

Men OM möjligheten fanns kan man ju undra hur det skulle påverka länken till den andra sidan.

Var en tanke som satte fart. Har nog inget bra svar själv riktigt. Tyckte det var en intressant tanke i alla fall! Foten i munnen

Gustav-IV
0

#9. Egentligen kunde jag säga lite kort: Vilken otroligt korkad jämförelsen", men…

Ånga finns och kan mätas. Strålning finns och kan mätas. Energi finns och kan mätas.

Du får tro vad du vill, men att jämföra liv med vattenånga på det sätt som du gör är väl inte vidare smart.

Merlin-pappa
0

#10#

Jag tror att den andra sidan inte kommer tillåta en effektiv kloning …. Mitt läskiga häx-ex berättade en hel del om detta ämne …. och jag har anledning att tro henne ….

Jag tror att det skulle bli kaos på andra sidan om kloning skulle funera …. Det vore som att fuska ….

#9#

Ursäkta kompis om jag förargade dig så här i Påsken …. Det var inte meningen ….

Vi kan väl säga så här då …

Jag har upplevt knackningar, fotsteg, fått klara hälsningar från andra sida, svävat ur kroppen, blivit räddad från en säker död minst sex gånger (på olika sätt), fått hintar om framtiden (sett det som filmsekvenser), kopnverserat via knackninar med andra sidan, mm mm

Allt jag upplevt tyder på ett liv efter döden!

Jag kan knappast begära att du ska tro mig … snarare tvärtom!!

En sak bara …. Du har ingenting att vara rädd för!!!

Fast det verkar ju som en otäck resa, den efter döden, det håller jag med om ….

Tala om att tappa fotfästet, när man "tar ned skylten …."

Mysan59
0

#0 Fy, jag skulle verkligen inte vilja leva för evigt!

På den här planeten alltså… Vilken mardröm!

Jag förstår inte dom som söker evigt liv.

Crystal78
0

#13 Nej själva tanken skrämmer mig faktiskt. Visst är jag nöjd med mitt liv nu men att leva förevigt på denna jord känns faktiskt inte så lockande.

Mysan59
0

#14 Nej tänk att behöva arbete år ut och år in i 1000-tals år Flört

Tänk vad många man känner som skulle dö omkring en, i olyckor osv.

Jag tycker det är jobbigt att bara ha levs i snart 50 år… Tungan ute

Men jag hoppas verkligen att när man dör, så lämnar man bara kroppen kvar och går vidare till nåt annat!

Merlin-pappa
0

Har ni tänkt på att ni var födda förra årtusendet!!!!

Det låter som om det var ruskigt länge sen ….. hihi

Mysan59
0

#16 Ja, det är helt otroligt egentligen! Flört

Fast jag märker att jag hakade upp mig på fel sak här i tråden, det handlade ju om kloning och om vad som händer med själen då.

För det första så hoppas jag dom slutar med såna här experiment, det är läskigt.

Vi ska inte leka Gud över allt och alla!

Jag förstår din tankegång, Crystal78, men jag kan inte svara dig, för det är för invecklat för mig. Cool

Choklad
0

# 9  Merlin..du har verkligen ett passande namn!GladIstämmer i allt det vackra du skriver!

U R us

TantAlma
0

intressant läsning… Jag tror inte att min klon känner och tänker mina tankar om en den ser ut som jag eller fungerar som jag, min egen klon måste ju ha en själ för att fungera och  jag tror inte att det bara är att flytta in.

Merlin-pappa
0

#18#

Tack Chocklad!! - hihi - du är ju en riktig goding! ….

Ursäkta skämtet!

Jag skriver mina tankar utan cencur ….

Tänk om man kunde göra det som Merlin kunde göra, det vore spännande …. Har du sett TV-serien om Merlin på söndag kl 18:45??

Kram till er alla ….

Free-spirit-minded
0

#11 varför är du på denna sida så mycket?

Gustav-IV
0

#21. Vad fan har du med det att göra? Varför är du här?

Free-spirit-minded
0

#22 Skulle bara se om här hände något kul

Choklad
0

# 20 Nej , men jag har filmenGlad Både den tercknade och den "riktiga"

U R us

Merlin-pappa
0

Jag tror att Gustav är lite putt för att han inte fått något påskägg!!

Helts seriöst Gustav! Upp med humöret!

Du får allt ha en bättre ton och ha lite mer stil till de andra.

Inga svordomar tack, det är ohövligt!

Har du bara negativa kommentarer, så kan du lika gärna försvinna från denna sajt och lämna folk ifred!

Du retar bara upp folk, sluta med det, tack!!

skrult
0

#22 Suck

Gustav-IV
0

#25. Om du inte gillar mina inlägg så anmäler du dessa till en moderator.

Choklad
0

Jag hoppas verkligen inte att man ska kunna klona ..i vart fall så tänker inte jag välja det. Kan säga att jag och min systerdotter har en överrenskommelse, att den av oss som dör först, ska kontakta den andre…..så knasiga är vi…Flört

Tänk..då kanske man hade kunnat byta kroppar??? Hemska tanke ..eller ? tänk..det hade kunnat bli som när eremitkräftor byter skal…det blir slagsmål och den starkaste vinner..aldrig fred någonstans

U R us

BigBear
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gustav är nog en missförstådd rebell kanske? Obestämd 

Genom att anonymt och (ett skenbart) tryggt sätt kunna angripa människor som delger sina tankar på ett sådant här forum så får han utlopp för vissa av sina inlåsta känslor. Det kan vara aggressioner, misslyckanden i sitt eget liv, utsatthet av olika slag, bitterhet mot samhället och/ eller allt och alla… m.m.

Ja, jag är faktiskt hobbypsykolog också!

Och det finns alltid orsaker varför folk är på ett visst sätt, så nu ska vi vara analyserande mot Gustav tycker jag! Så att vi kan hjälpa honom komma ut ur "Anonyma Internet-garderoben" om han vill jobba med sig själv alltså! Oskyldig

Varsågod och skölj Gustav. Sedan kan du få angripa mig om du vill!

Jag tål det, inga problem……Skrattande Jag har redan min krigsmundering på mig som du kan se:

Gustav-IV
0

#26. Vad gör du här? Anser du att hennes fråga är befogad?

Gustav-IV
0

"29. Jag sysslar inte med personangrepp, vilket du gör. Om det är något jag skriver som du inte håller med om, angrip då det, inte mig.

skrult
0

#30 Ja

Gustav-IV
0

#32. Har du lite mer att komma med?

Free-spirit-minded
0

# 31 Det finns så många iFokus tänkte att det kanske fanns någon som intresserade digGlad

Gustav-IV
0

#34. Mycket konstigt svar på min fråga, vilken inte ens var ställd till dig

skrult
0

#33 Suck,du verkar inte vilja förstå i a f….

Gustav-IV
0

#36. Vad är det du menar att jag inte förstår?

BigBear
0

#31 - Jaså, du sysslar inte med personangrepp……Obestämd

Trodde att det var det du gjorde mot Pernilla och de orbtroende, men det var det alltså inte?

Okej, men frågan är om det är personangrepp när man bemöter någon som är anonym? Tror inte det i lagens mening i alla fall, eftersom man inte kan namnge och utpeka en anonym person eftersom denne döljer sin identitet och då heller inte kan lida någon verklig skada. Utan bara en "virtuell" sådan…….vilket knappast är personangrepp i verkligt motto! Men det är väl upp till dig hur du väljer att uppfatta det. Glad  Men det var ganska förutsägbar reaktion i alla fall….

Jag har min egen tolkning av det hela!

Gustav-IV
0

#38. Nu hänger jag inte riktigt med. Kan du citera mig där jag gjort något personangrepp?

Och om du hittar något, är det en ursäkt för dina angrepp på mig?

Mysan59
0

Som vanligt kommer BigBear med mycket kloka ord! :thumbsup:

BigBear
0

#39 - Sorry om jag har fel, kanske blandar ihop dig med någon annan. Obestämd

Och nej, Jag behöver ingen särskild ursäkt Gustav! Jag kör bara rakt på……men är alltid ärlig i det jag tycker. Och jag står för det! Tungan ute

Free-spirit-minded
0

# 40 Ja så är det Skrattande

Och till er alla ha en glad påsk

Gustav-IV
0

#41. Tack för din ursäkt, även om den var något krystad. Hoppas du tänker på vad du skriver i fortsättningen. Personliga påhopp är _inte_ okej.

Gustav-IV
0

¤41. Läser dina inlägg igen, och tycker de är så korkade att jag inte finner ord.

Varför är det okej med personangrepp? Kan du förklara det? Det är ok att du inte gillar mina åsikter och min tro, men personangrepp är lite för mycket. Hur fan kan du tycka det är ok?

Förstår du inte vad jag menar så är det okej, men jag är tacksam för svar.

BigBear
0

#44 - Att jag skriver "korkade inlägg…" *hehe* Ja, genom sig själv känner man ju igen andra brukar man säga…..

Det tar ju jag som ett personangrepp så då är vi lika goda kålsupare. Men sitt där och sura du! Det skiter väl jag i! Tungan ute

Gustav-IV
0

#45. Men jisses, var är mitt personangrepp? Kan du förklara dig?

Du har även ett par andra frågor du inte svarat på.

Gustav-IV
0

#45. Såg att du editerat ditt inlägg. Att jag skriver att du skriver korkade inlägg är väl för fan inte ett personangrepp.

Vet du ens vad ett personangrepp är? Du är ju för fan patetisk (ett personangrepp)

BigBear
0

#46-47 - Okej, du får säga vad du vill! Du är ju en ganska patetisk person själv, som bara kan sitta här och "Wina" ….hehe*

Dina inlägg är väl inte så superintelligenta heller precis! Ingen Einstein du heller kanske?? Tungan ute

Du ställer frågor du!

Och förväntar dig svar….Ojojoj! Vad ska jag göra åt det?

Nu lär jag bli sömnlös inatt! *Vojne, Vojne*

*Jag skulle nog inte tro det "gosse" Cool 

Förresten….Ang. ditt inlägg#43 - Det var ingen ursäkt från mig! Bara ironi, om du vet vad det är….

Ha en nice Påskafton!

Gustav-IV
0

#48. Har du inte något konkret att komma med? Och sluta upp med dina personangrepp!

Gustav-IV
0

#48. Har du något exempel på när jag sagt något ointelligent?

BigBear
0

Släpp det hela nu Gustav. Det är helg, njut istället av livet.

Jag spelar inte ditt spel ändå, tyvärr! Skrattande Good bye for now!

Mads
0

Egentligen så skulle ju BB & Gustav kunna starta en påhoppstråd eller något så inte andras trådar enbart till slut består av diksussioner om jag sa, han sa, vi sa…? Eller ? Skrattande

Amor Vincit Omnia

BigBear
0

#52---- Jo, det skulle väl vara möjligt!

Men…….Tyst

Var inte rädda för oliktänkande och konfliktdebatter
Det finns inga rätt eller fel
Det finns inga mer eller mindre andligt utvecklade
Det finns inga förbjudna ord (ex. svordomar)
Den som uttrycker sig med svordomar när det hettar till är inte "mindre utvecklad" , detta har inget med saken att göra.

Alla är där precis de skall vara, alla är precis på rätt nivå, hela tiden. Var förvissad om detta, så visar du verkligen att du har förstått något.

Man skall aldrig, aldrig fördöma någon överhuvudtaget för något personen skrivit på ett internetforum i ett kanske känslomässigt tillfälligt utbrott (eller avbrott för den delen). Att göra det, är för mig värre än att skälla, skrika och gapa. Även om det sker med ett tillrättalagt och godkänt skriftspråk. För det sker ju ändå i någon slags skenhelig rättfärdighet. Och det är inte speciellt andligt eller trevligt det heller tycker jag. Det gör lika ont som svordomar och hårda ord, men är subtilare och svårare att bemöta.

Det värsta som finns är när någon lite styvmoderligt säger att: "den eller den är väl inte så långt gången i sin andliga utveckling eftersom den inte kan uttrycka sig så, brukar jag tänka"

Inte snällt det heller eftersom innebär en offentlig nedvärdering av en människa i syfte att ta udden av hennes ord/budskap och misskreditera hennes trovärdighet.

Och ja, jag är en av dem som "syndat" och bråkat ordentligt ibland här inne tidigare. Men min personliga andliga utveckling den ska inte andra bedöma. Det gör jag faktiskt själv. Jag gick i söndagsskolan hos domprosten Kalm i Norrköping redan 1964, då började min andliga utveckling. När den slutar….ja, det får jag väl se…..

Och andlighet handlar faktiskt inte om att vara gullig mot varandra i internetforum. Det är ju bara teaterkonster och möjligen marknadsföring för en del personer.

NEJ, andlighet det snackar man sig inte till. Det LEVER MAN 24-7 som jänkarna säger….

Detta är min åsikt om det hela just nu och just idag! FlörtOskyldigCool

Lev i nuet & "kladd båsk"

Mads
0

# 53 Jag är inte alls rädd för oliktänkande och inte heller ser jag mig själv som mer än någon annan. Inte mer andlig heller, det jag påpekade är ju att många trådar avviker från det ämne de från början handlade om för att människor kommer in på andra diskussioner sinsemellan och kanske är det inte alltid så roligt för den som startat tråden…så tänkte jag.

Och jo rätt och fel finns faktiskt likaså mer eller mindre andligt utvecklade, dock var detta inget jag påpekade eller tyckte om någon utav er.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Gustav-IV
0

#52. Egentligen är det ju mycket enkelt. BB påstår massor saker om mig som inte stämmer. Jag har erbjudit honom att visa på det han säger, vilket han naturligtvis inte kan. Istället kommer han med nya larviga påhopp, vilka inte heller stämmer.

BB ljuger och hittar på, och leker god genom att skriva en text om hur man ska vara, men han följer inte ens hälften av dessa sk regler själv.

Jag ljuger aldrig, kan försvara det jag säger och ställer upp på mina medmännsikor vilket _inte_ BB kan.

Läs gärna BB:s inlägg så får ni se hur en riktig jävla idiot beter sig med påhopp och larviga tekniker som härskarteknik mm.

Crystal78
0

#12Det låter mycket spännande! Du får gärna utveckla skulle vara kul att höra! Glad

#17 Visst är det en svår fråga. Inte lätt att spekulera i! Men himlans kul att sätta fart på funderingarna. Flört

#52 Jag instämmer helt & fullt!

BB & Gustav ni kan väl pm:a varandra eller starta en egen tråd.

Gustav-IV
0

#56. Jag är inte speciellt intresserad av att ha en diskussion med en idiot, men att få ett pucko skämma ut sig på ett forum - ja!

BigBear
0

#57 - Jag är inte heller intresserad av en diskussion med en sådan som du. Det "båtar föga" troligen!

Och visst kan jag skämma ut mig, det gör mig inget! Glad Det är nog viktigare för dig att dölja vem du är. Du verkade ju rätt snäll och förstående mot till ex. "Pernilla i ORB-tråden" innan jag tryckte på dina "knappar". Sorry, om det var fel!

Den jag avsåg var nog "Sviskon" från början….men ibland gör man ju misstag som ändå får en funktion så att säga.

Jag bad ju om ursäkt, men du spottade på den….så vad göra härnäst? Tror du jag tänker kräla i stoftet för dina påhopp? För nu har du ju faktiskt gjort ett antal personangrepp på mig också!

Jag tänkte bara visa hur lätt det är att få folk att tappa masken….vilket visar att jag hade inte så fel i det jag skrev i inlägg #29.

Puckon skämmer ut sig hela tiden….Du är inte så dålig på det heller Gustav! Cool

Allting beror på hur du ser på det hela! Det mesta är ju speglingar i sådana här forum. Så något underliggande hos dig måste jag råkat ha väckt av misstag… Obestämd

------------------------------------------------------------------------------

För att återgå till trådämnet:

Livet är faktiskt evigt, döden är inte slutet på något sätt. Därför behöver vi inte klona oss. Vi finns ändå kvar i evinnerlighet. Amen!

MVH

Jerry

BigBear
0

#55 - Förresten, jag glömde!

Gustav IV! Jag ljuger aldrig heller, vilket du ändå påstod. Men det kan ju inte du veta förstås.

Och det inlägg som du säger att jag låtsades vara "god" med, det skrev jag 2006 på ett annat numera nedlagt forum som hette andlig.se. Du kanske var med där också?

Eftersom jag inte vill skriva i onödan (ORKA) så använder jag gamla grejor jag skrivit, ibland. Och de kanske inte passar perfekt i sammanhanget alla gånger…..Men kanske "andemeningen" går fram till någon i alla fall! OskyldigSkrattande

BigBear
0

#52 - Ja du! Du lade ju i alla fall lite "ny ved på brasan" med ditt inlägg. Men du gjorde det på ett lite försiktigt sätt, så att det inte skulle märkas, när du trodde att "faran var över" Flört Smart kicka!

Crystal78
0

#57 Bigbear du har så rätt och tur är väl det!

Dock var tanken bakom tråden lite mer filosofiskt. Vad skulle hända med andligheten OM möjligheten till kloning fanns. Därmed inte sagt att jag skulle vilja att kloning var ett alternativ. Faktiskt ganska nöjd som det är! Flört

Crystal78
0

#57 & #58

Ok, ni vill inte ha en diskussion med varandra. Va bra då har vi kommit fram till det. Då hoppas jag att ni är klara med varandra nu i denna tråd.

Mysan59
0

#62 Visst är det tråkigt när andra förstör ens trådar? Jag har också varit med om det och bad till slut Elisabeth stänga ner den. Rynkar på näsan

Crystal78
0

#63 Ja det är inte kul. Tycker det är en tråkig trend som visat sig den sista tiden på Ön.  Bara att hoppas på att folk rycker upp sig!

Gustav-IV
0

#59. Så  mycket skit du snackar! Kom istället med lite substans, men det har du svårt med, eller hur din lögnare.

Ska jag ta fram exempel på när du ljuger? Vill du det?

Gustav-IV
0

#59. Här är en av dina underbara lögner: "Jaså, du sysslar inte med personangrepp". Kan du säga emot den, eller ska jag komma med fler?

Du är en lögnare av den värsta sorten!

Mysan59
0

Gustav-IV, kan du inte lägga ner nån gång! Du sabbar trådarna!

Finns det ingen sajt med boxning eller så där du kan hålla till.

Om du mår dåligt över nåt, så prata med nån istället för att gapa hela tiden, för det löser ingenting.

Gustav-IV
0

#57. Varför ska jag lägga ner? Varför inte du? Eller lögnaren BB?

Vet du vad det du gör just nu heter? Vet du hur det fungerar? Du kanske inte fattar, men det är inte speciellt snällt, och inte heller vidare intelligent.

Mysan59
0

#68 ???

Måste sova nu, jag får fundera ut imorron vad det är jag gör.

Fast jag gissar att du kanske menar mobbning och det var ju inte meningen om du mu uppfatttade det så.

Tycker bara du verkar så jädrans hätsk hela tiden.

Har inget emot att du har avvikande åsikter, men som sagt, men kan uppträda trevligt även om man inte håller med andra.

God natt!

Gustav-IV
0

#57. Här finns lite info om den argumentationsteknik du använder dig av:

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik

Otroligt vanlig bland wt-kvinnor, och inte vidare smart att nyttja mot personer som har en högre iq. Haha, nu använder jag mig ju själv av samma teknik, men skit samma, du förstår inte, eller?

BigBear
0

#66 - Det var väl ingen lögn precis….du gör ju inte annat än angriper mig nu personangrepp är väl bara förnamnet!

Du är bara en fullblodsidiot Gustav! Du beter dig nu faktiskt som den Psykopat du faktiskt troligen är!

Kanske dags att någon Medarbetare rensar denna tråds inlägg eller??

Så vi får slut på denna cirkus!

Jo, jag känner till allt det du snackar om ditt jävla arsel!

Gustav-IV
0

#69 Såg ditt inlägg föst efter att jag skrivit mitt. Det tyder ju på att du faktiskt tänker, vilket inläggen av BB inte gör. Han har fortfarande chansenb att besvara de påståenden han gör om mig och dig, men det är såklart rena lögner.

Om någon är intresserad så har jag en del länkar som föröker förklara hur sådana människor fungerar.

BigBear
0

#72 Jag kanske skrev till/om fel person från början, men det är tamejfan du som fortsatte det hela, efter att jag försökte avsluta!

Jag har samma länkar som dig gosse, men till skillnad från dig så har jag sjukdomsinsikt vilket inte du tycks ha!

Du kallar mig för lögnare. Snacka om att kasta sten i glashus!!

Inte kunde jag ana att du var så tokig! Då hade jag väl undvikit dig som en rabiessmittad hund!

Du verkar ju Rabiat! Sök vård FFS!

Gustav-IV
0

#71. Jag saknar fortfarande något där du bevisar att jag ljuger. Att du ljuger har vi ju redan konstaterat, men att jag gör det?

Du är inte så lite ilsken, eller? Ganska vanligt hos männsikor som ljuger…

Gustav-IV
0

#73. Återigen blandar du ihop saker. Jag Har _inte_ sagt att du sagt något om "mysan59". Var får du det ifrån?

Och att du ljuger har vi ju redan konstaterat. Vill du att jag citerar dig igen, eller?

Hur klar är du i skallen egentligen?

BigBear
0

#74 - Jag är inte ilsken alls. Till skillnad från dig så kan jag faktiskt kontrollera min ilska. Men jag talar med IDIOTER på IDIOTERS VIS. Det kan du FETHAJA! Jag är inte någon liten kärring som du kan köra med din halvfigur! FATTA??

Och ljuger gör jag inte. Du kan ju säga "jag" istället för "vi" om dig själv. Om du inte har multipla personligheter förstås! Vilket inte är otroligt med tanke på ditt beteende här i tråden.

Då är det ju vanligt att man talar om sig själv i tredje person, men det vet du väl inte kanske?

Sååå…"vi" har konstaterat att jag ljuger! Kan "vi" då ge exempel på det, förutom mitt misstag i det allra första inlägget?

Gustav-IV
0

#76. Du skriver att du inte kör med personangrepp, och du gör det. Kan du förklara dig när du påstår att du inte ljuger?

BigBear
0

Äh, det tjänar inget till att sbnacka med dig din dåre!

Gonatt!

Gustav-IV
0

#78 Du saknar helt enkelt argument. Och sluta kalla mig dåre, tack.

BigBear
0

#79 - Argument för vad?

Och jag kallar dig Dåre så länge du kallar mig idiot och lögnare, räkna med det!

Fattar inte vad du vill faktiskt!

Bye, bye!

"dagens horoskop 11e april

Väduren: En sista bakåtblick innan du måste lämna det gamla bakom dig. Något nytt ska komma in i ditt liv och du behöver förbereda vägen och stänga dörrar.

Oxen: Om du i stillhet lyssnar till ditt hjärta kan du höra vad ditt hjärta vill. Om du väljer att inte lyssna måste du acceptera att vara olycklig i livet. Det är väl synd?

Tvillingarna: Du kan inte gå vidare nu, innan du gör färdigt med det gamla. Du behöver göra dig av med ett gammalt beteendemönster för att kunna skapa ett nytt.

Kräftan: Man får drömma sig bort i bland och bara fantisera om hur livet kunde ha varit, om inte…? Men är det inte bättre att fantisera om det du vill kan göra nu?

Lejonet: Sex, love and rock'n roll, kan det bli bättre? Om man gillar fart och håll igång är det absolut läge för det i dag. Ge järnet och passa på att roa dig själv.

Jungfrun: Du får en sista chans att göra upp med en gammal konflikter, det kan vara till din partner. Forgive and forget är bättre nu, än att älta gammal skåpmat.

Vågen: Det verkar som att du återvinner partners? Är det verkligen någon idé att göra om allt igen? Satsa på något nytt och miljövänligt den här gången?

Skorpionen: Det verkar som att en gammal kärlek plötsligt dyker upp, om inte i verkliga livet så i din fantasi. Bli gärna sentimental, men kom tillbaka hit igen.

Skytten: Något du inte gjort färdigt kommer tillbaka till dig. En gammal konflikt i familjen kan blossa upp igen, men den här gången ska du inte sopa under mattan.

Stenbocken: Nu får du alla korten på bordet och kan äntligen se vilket beslut du ska ta i kärleksfrågor. Men om du redan bestämt dig ska du nog ompröva nu.

Vattumannen: Någon vill bjuda ut dig eller med dig på en fest, men vågar inte. Om du vet vem så hjälp den stackars människan på traven och gör dig själv tillgänglig.

Fiskarna: Känslorna blossar upp inom dig igen. Men kom ihåg att känslor är minnen uppbundna i energi. Du kan när du vill välja att känna andra känslor."

Gustav-IV
0

#80. Skillnaden är att jag kan visa att du ljuger. Förstår du inte skillnaden? Ska jag ge dig citat eller förstår du ändå?

Gustav-IV
0

#80. Du skriver att du aldrig ljuger, men här i tråden kan vi se att du påstår att du aldrig ägnar dig åt personangrepp, och i samma tråd kan vi se att du gör det.

Alltså, du ljuger - varför ska vi tro på det du säger?

Dessutom, du påstår att jag ljuger, men du har inget som visar att jag gör det. Du kan inte visa på en enda lögn från mig!

Du är en ful lögnare, och alla som läser tråden kan se att du ljuger. Jag ljuger _inte_.

Gustav-IV
0
BigBear
0

#82 - Vi kan ju tydligt se att du också har ägnat dig åt grova personangrepp på mig i denna tråd.

Jag kan stå för att jag har begått personangrepp på dig, men du kan tydligen inte se att du gjort precis likadant??

Du kallar ju mig allt möjligt i denna tråd, men du är kanske blind för dina egna fel och brister? Så mycket ger jag nog inte för din ärlighet! Du motsäger ju dig själv och ljuger ju som en gammal fiskargubbe!

Var ljuger jag? Kom nu med dina citat du!

Du är nog inte så lite sjuk…..stackars jävel! Jag kan bara tycka synd om dig faktiskt!

Du får väl fortsätta med dina personangrepp inatt, för i morgon när sajtvärden och medarbetarna "kvicknar till" efter sin välförtjänta påskaftonsledighet så lär de ta bort hela tråden eller åtminstone våra inlägg, dina och mina det vill säga.  

Du kan ju bara regga om dig med ett nytt nick, din fega fan!

Jag står för den jag är och vad jag tycker, det gör jag alltid! Men du gömmer dig bakom ett löjligt nick…….

Stick och brinn för fan! Din jävla fjolla! Tungan ute om du inte törs visa vem du i verkligheten är så ger jag inte ett skit för din påstådda "ärlighet".

Var en man för fan! Men det törs du inte, utan gömmer dig med en fejkad identitet som en jävla skvallerkäring!

Förmodligen är du packad på alkohol eller annat, annars är du väl bara heltokig förstås!

Men diu får väl sitta uppe och fortsätta med din pajkastning, som den löjliga figur du är! Och K*K det tror jag inte du har någon själv!

Vill du mig något mer så får du väl PM:a om vi ska fortsätta med denna sinnessjuka diskussion! Patetisk…Moi? Ja, ta en titt i din egen spegel du!  *hehe* Cool

Kom nu med dina citat så vi får se vad du menar med det!

Jag hittade en bild på dig förresten;

MedlemNizze
0

KÄRLEK BÖRJAR MED BRÅK Tungan uteSkämsKyss

BigBear
0

JA, det är ju en gammal sanning!

Men tror knappast att det gäller i detta fallet, eftersom vi inte kan nå varandra på något sätt, tydligen!

Jag tar det gärna via PM, men tydligen inte min antagonist! Han är ju anonym och kan ju regga om sig med nytt nick!

Jag får väl börja med det också, för nu är det krig! Och jag är inte någon liten ängel när folk beter sig så här sinnessjukt jobbigt (och även jag själv för den delen) Då blir jag en "Forum-Kamikaze" tills vi kan nå någon form av vettig diskussion h*n och jag!

Så då får vi väl köra loppet ut, tills vi blir bortrensade av Sajtvärden eller medisarna (vem som nu vaknar upp först efter Påskfestandet  i morgon??)

Men dåligt att det inte är någon medis här en sådan här kväll på sätt och vis…..dock är det ju ideellt arbete, så man kan inte begära att de skall vara "Censur & Tokvakt" 24-7……

Ni går jag och nannar i alla fall, så får de som är vakna leka och kasta paj bäst de vill!

MedlemNizze
0

Jag hoppas Ni reder upp allt och att vi kan fortsätta diskutera allt möjligt tillsammans.

Jag är själv anonym o trivs med det.. Men kastar inte pajjer för det. Dom äter jag upp Skrattande

Natti

Gustav-IV
0

#84. Läs vad jag skriver i #82.

Förutom att du ljuger har dina personangrepp blivit grovt förtal där du diskuterar mina eventuella sjukdomar. Är du medveten om att det faktiskt är straffbart? Vet du att jag är jävligt sugen på att lämna in en polisanmälan. Hm, ska fundera några timmar.

Är det lite kuk i moderatorn så får du en varning och flera av dina inlägg raderas.

trapper
0

#88 Det kan inte bli förtal el. grovt förtal då de inte går för gemene man härinne att identifiera dig. Du blir liksom inte igenkänd på gatorna som Gurra, den förtalade på ön..

Peace…

Gustav-IV
0

#89. Möjligt, men det är väl upp till polis o åklagare att avgöra.

Fan vad sugen jag är på att  anmäla snubben.

trapper
0

#90 Jo men det är så ,promise…Flört

Gustav-IV
0

Nu är jag sådär skitjobbig igen… Var har du fått det ifrån?

trapper
0

Du är inte "skitjobbig" Brb Brottsbalken kapitel gällande förtal, förolämpning…

Jobbar i gebitet och har själv haft utredningar som blivit nerlagda. Bland annat en kvinna som blev utlagd på "sex kontaktsidor" där en man skrev att hon sökte kontakt med män och kvinnor.. Det var utlagda nakenkort på henne där allt syntes förutom huvudet. (det gick ej att identifiera henne) mannen erkände t.o.m. att han skapat annonsen och var misstänkt för grovt förtal. Blev nerlagt då det av bilderna inte gick att se hennes ansikte och hon ansågs inte vara förtalad…

Snett kan man tycka men så är det…

[mia-38]
0

Men jösses…Vad är detta??? Kan inte en enda tråd får vara ifred från sånt här??
Jag bara hoppas snart att värden och medarbetarna kommer in och ser vad det är frågan om. Förstöra tråd efter tråd med detta tjabb!

Crystal78
0

#86 & #92 Tack för att ni tog till er min önskan om att inte skriva mer i denna tråd. Lägg er energi på något annat istället!

Jag startar en tråd i er ära. Gustav-IV vs Bigbear där kan ni hålla till och inte förstör andra trådar!

Crystal78
0

Kommer be Elisabet låsa denna tråd nu.

[mia-38]
0

Det är för tråkigt Crystal78 att folk ska få förstöra tråd efter tråd med skit.
Att inte kunna respektera när trådskaparen säger till att de får bråka i en annan tråd.

Man blir så less.

Varm kram.

Crystal78
0

#97 Ja det är jättetrist! Rynkar på näsan

Men vi ska inte låta dem förstöra eller hur?! Glad

Nu ska jag ut i det fina vädret. Ha det fint alla!

Kram

Happyspirit
0

Nu låser jag tråden och Hoppas att ni som bråkar kan reda upp det här via PM i stället. Jag orkar inte sitta och radera alla svordomar och påhopp här

Trådstartaren kan väl starta en ny tråd om ämnet eftersom den här tråden har spårat ur totalt.

Ha en härlig dag i solen det ska jag ha.Skrattande

Mvh Happyspirit

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.
Inlägget är låst för nya kommentarer