Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 2567 ggr
Tatsu
0

Påskpynt och traditioner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni något speciellt påskpynt som ni tycker extra mycket om, eller någon tradition som ni alltid gör till påsk.

Den första som vi hänger upp är vår charmiga häxa Matulda hon har en stor plats i mitt hjärta(kanske för att vi är lika bred om rumpen). Sedan har jag fått några påskpynt från Polen som också känns viktig för mig. Min mamma har målat påskskålar som vi har godis i, samt en del små  tuppar och hönor som är riktigt gamla. Gardiner med tulpaner på har jag i köket. I år blev det inget påskris vi satte några gamla dun i en buske ute samt dekorerade en ljusstake med påskdun. Jag har inte köpt några nya i år pga fågelskandalen.

I morgon blir det påskbord ungefär som julbordet men inte lika mycket rätter. Barn och barnbarn kommer imorgon så det blir till att gömma ett påskägg var åt dem.

Glad Påsk från Tatsu

Tatsu
0

Och detta är Matulda bakifrån, hon hade så bråttom att komma till Blåkulla att hon glömde underkläderna.Skrattande Visst är hon söt.

Fialotta2
0

Gubben och jag firar påsk för oss själva, så något mycket pynt blir det inte.

Två häxor i var sitt förnster, några kycklinga, en höna och några påskägg. Det är bra med lite pynt, när man ska plocka bort det. Några påskdukar har jag lagt på och gula gardiner i köket.

I morgon blir det ett litet påskbord ska vi ha, med mest sill. Övriga dagar blir det också lite extra god mat.

cattigirl
0

jag brukar pynta på min salong. köpte nya kycklingar för några år sen. jättesöta. när jag kollade på kvittot stod det kyckling med ljud, så jag tryckte på knappen under och insåg att dom hade röda blinkande ögon när dom lät….. dom kallas nu för mördarkycklingarna…..

[GunillaF]
0

Jag har sparat en del påskägg genom åren. Det äldsta är ca 50 år gammalt. Jag ställer alltid fram dem till påsk.

[GunillaF]
0

Jag målar landskapsblomman på ägg och de hänger alltid på sina platser till Påsken. Eftersom jag bor i Ångermanland så blir det Styvmorsviolen.