Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 2360 ggr
Britt-Marie
0

OT: Djur tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er!

Alla ni som har djur och som känner för att lägga in en bild på sitt djur och berätta om det lite här, skulle vara kul höra lite om vad de tycker om och har för egenheter.

Det här en bild på vår Cremis. Han ser lite mallig ut där han ligger och solar sig en sommardag.

Cremis är väldigt kelen katt och han älskar då man går och bär på honom över ena axeln.

På morgonen skall han vara med och bädda och då skall man baka med honom på magen, vilket inte katter brukar gilla, men det gör han. Och så tar jag hans bakben och cyklar lite grann med dem och så skall klappas, klappas tassar och tusssas, tussas kinder. Ibland undrar jag om han är en katt eller en lite baby..

Britt-Marie
0

Det här är vår Gose som finns i Katthimmlen seden 16 Februari 05. Han blev nästan 16 år skulle blivit det den 9 April samma år som han dog.

Saknar honom ännu. Han gick ofta med oss på promenader. Men gick vi för långt så satte han sig bra ned och jamade i högan sky, så då var det bara att vända. Och då sprang han före oss med fin svansföring.

Han älskade att sitta och titta ut genom fönstren, det kunde han göra i timmar.

Han fanns med oss från 10 v ålder. Så han var med från det barnen var små.

[Pirkkolino]
0

Har inte själv något djur längre. Men får besök av min dotters "baby" som heter Kawaii. Han trivs hos sin "människomormor". Glad

luxplyr
0

här är våran katt Zingah och han är en helig birma, och färgen är blåmaskad heter färgen.

Våran katt är hjätte snäll och go, och han är en riktig slöhög med.

i den här bilden ligger han ute i balkongen på sol-stolen, han är hjätte duktig på balkongen för han klättrar ej på reket.

han gillar  att ligga mitt i solen fast gjärna lite skugga med i bland.Glad

evrekaw
0

Min Avatar är mitt senaste tillskott i kattansamlingen i mitt hem… Detta är en buse, en vide och ett komplett energiknippe. Den i särklass slamsigaste katt jag haft. Längtar tills våren när han får  gå ut… Då kanske man får lite mindre välta krukväxter och förstörda gardiner här hemma…. Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Britt-Marie
0

Sänder en bild som är tagen förra Påsken. När Cremis sitter på fönsterbrädet i köket och njuter av solskenet utanför.

# 3 Du som har en helig birma, är din katt också väldigt pratig av sig? Vacker är den din katt. Vår är också en helig birma och är creme färgad och av det sitt namn Cremis.

# 2 Så söt kissen i korgen är, ser verkligen ut att må gott där.

#4 din kisse är också jättesöt

bettis69
0

Min hund heter Lottis, men jag kallar henne för "korven". Hon är en taxblandning, en aning rund just nu. Hon är två år.

En underbar och klok slickepott till hund.

[Jeremina]
0

Vilka fina djur….min hund Molly älskar att vara ute och springa och idag var det ju skare på snön….Tungan ute

Britt-Marie
0

Vilka söt små vovsingar..

luxplyr
0

aa han är pratig av sig i bland Glad

Britt-Marie

chik
0

Vilken trevlig tråd! Vad fina djur ni har.

Här kommer mitt bidrag.

Min dotters chiwawa o min Napolianare. Den lille är så duktig, han hänger med dom stora hundarna..Har även 1 höna 2 hästar 1 rottis..1 katt.  O ett antal skogsmös.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Nurse
0

Vilka fina djur ni har!

Har två katter och här är min skogis på upptäcksfärd i skogen Glad

Eija
0

Här kommer min vildbasse….

Jag vill gärna påstå att han är nog en hundEinstein, har inte haft någon som är så lyhörd och snappar upp allt…Det finns så mycket som han har gjort som har förvånat mig…..

Jag har alltid pratat mycket med mina djur som jag har haft, aldrig gett komandon utan sagt som man brukar till vem som helst, och det har dom lärt sig….

Kul tråd Britt-Marie, det är så många som har så underbara söta djur här

Nurse
0
Eija
0

Saknar även lilla Gizmo som inte finns längre hos mig, han gick över bron den 1/3….en liten hund som satt ett stort tassavtryck i mitt hjärta….

Eija
0

Måste bara få sätta in en bild på min mamma o Frisco, den tycker jag säger mer än tusen ord….

Om ni undrar vad det stora röda i förgrunden är…så är det min mage och inte något annat….Förvånad

bettis69
0

Frisco ser ut som en hund jag sett i en långfilm.. Den långa vandringen?

Han ser klok ut!

Kenzo
0

Bild min lilla misse Kenzo på detta kortet är han ca 10 månader nu är han 3 år. Kenzo är en norsk skogkatt och är väldigt kelig och pratig han älskar att vara på altanen den är inglasad  för han får inte gå ut utan koppel. Han tycker även om att vara i husvagnen där han får vara ute hela dagarn (i koppel). Tove

[Pirkkolino]
0

" Jag vill komma och hälsa på katter och hundar. Jag heter Constantina och är 13 år gammal. "

[Pirkkolino]
0

Constantina har blivit adopterad till Åbo i Finland. Hon levde här sina första 8 år. Ingen fara säger hon "jag kan många språk". Skrattande

[Jeremina]
0

Du är rolig du pirkkolino…jag hade en sköldpadda när jag var liten. Det var en rolig liten sak och snabb var han. Flört

[Jeremina]
0

Ni har så fina djur allihopa och dem verkar ha det bra som mina djur har….Kram Jeremina! Skrattande

[Pirkkolino]
0

Jeremina…….jag..eller vi..min familj..har haft många olika sorts djur..men mest reptiler..Constantina var min, hon var pytteliten när jag fick henne. Jag adopterade bort henne..men inte glömt henne. Kram. PirkkolinoSkrattande

janing
0

Vilka gosiga djur!  Här är Smirinoff och Snurre, min dotters katter som har flyttat hem till oss. Tyvärr fick vi ta bort Snurre för han blev sjuk. De tror att det var nån sorts cancer. Men Smirinoff är här och fick han bestämma så skulle han ligga i knä hela dagarnaGlad

janing
0

Här är en bild på våran Murre, 10 år blir han i juni. Hans mamma var en vildkatt och vi tog in han när han var ca 10 veckor. Då misströstade man många gånger om det skulle gå att ha honom kvar. Nu är han världens mysigaste kisse.

Britt-Marie
0

Hej på er alla!

Vad glad jag blir över att se alla ulliga och gulliga och sköldpaddan med är fin. Min yngste son har haft ormar och andra reptiler. Akvarium är också fint att se på, rogivande på nått sätt.

Här en bild på ett akvarie som min son haft.

[Jeremina]
0

#22 Mitt äldsta barnbarn älskar reptiler och vill ha en ödla men jag tror inte lillasyster hans skulle klara av det.

Hon är mycket mer hårdhänt än storebror så han får nog vänta…

Jag gillar också reptiler men inte just ormar men jag tycker inte dem är läskiga i alla fall….

"23 24

Fina kissar….Glad

[Pirkkolino]
0

#25 Oj vad vackra fiskar….min son var här när jag kollade på bilden. Jag ropade…"kom och kolla det finns bild av så vackra gröna fiskar". Han skrattade och sa…….."skriv inte så..för att de är blå". Men…jag är färgbild…Skrattande

[Pirkkolino]
0

färgblind….

christine79
0

Oj vad vackra husdjur det fanns här. Tyvärr så har jag en hel del djur hemma, så jag har svårt för att bestämma mig för vilken av dem som ska vara fotomodell just nu. Så jag återkommer när jag har bestämt mig.

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Frejzan
0

Jag hade oxå en sköldpadda när jag var liten. När jag var på golvet o kröp så kom han alltid fram o skulle vara hos mig, men mamma lyfte undan honom för hon var rädd att jag skulle skada honom. Tyvärr levde han inte så länge. Han sov alltid under ett element så mamma trodde han torkade ihjäl.

Sen har jag levt med katter hela uppväxten och sen jag träffade x-et blev det hundar och katter.

Nu har jag en hund och en katt. Hunden är en eurasier och katten korsning, mamman var blandning mellan norsk skogis och bondkatt och pappan troligen bondkatt.

(Kan tyvärr inte sätta in foto nu på jobbet, men återkommer med sådana)

Eija
0

Reptiler……uhum…är inte så förtjust i dom..ödlor o spindlar går, men inte ormar…..

Minns när min yngre son som bodde hemma ännu, skulle ta hand om min äldstes ormar medans han flyttade….då var det inte lugnt hos mig inte…..han hade stränga order att hålla dom i sitt rum och ingen annanstans……

Den lilla regnbågsboan var dryga metern lång, men den där åbäket till andra ormen var 4 meter….

En dag efter arbetet kommer jag uppspringandes till övre våningen och sonen har sitt rum rakt fram mitt emot trappan….där möter jag en  jätteorm på väg mot trappan…Förvånad….ni förstår nog vilken mistlur det blev, det var nog då jag misste min vackra sångröst för evigt…..ääähhumm!

Vad sa jag om att ormarna skulle hålla sig i ditt rum…..bara skrek jag, helt hysteriskt paralyserat…fastnaglad i trappsteget….då hörs det en loj stämma svara helt lugnt……Men, mamma han är ju här inne……jaaa! svansen ja….men huvudet är här ute……

Sonen tog så äntligen in ormen, och som tur var så kom den andra sonen och hämta dom efter ett tag….nä, inte ormar för mig inte…fast dom är fina å se på, men då på avstånd…

Britt-Marie
0

# 27

Måste skratta åt vad din son sa till dig. Men det är ju inte lätt att skilja grönt från blått som i ditt fall när du är färgblind.

Så många fina djur av olika slag som kommit in här i tråden. Kul och tack. Fortsätt gärna skicka in fler bilder.

rockygubben
0

GladDet här är min prinsessa Tia.Hon är 6 år och älskar människor.Hon är så kelig.

[Pirkkolino]
0

#32 Ja, den har alltid varit vår humor ämne att morsan är färgblind. Dina fiskars färg är, enligt mig, smaragd grön. Jätte vackert färg. Men, det finns värre saker….svenska flagga är guld-grön. Skrattande

Frejzan
0

Är nu hemma så här ska ni få se en bild på min kisse som sitter i solen o njuter. Han heter Cocos o är korsning 1/4 norsk skogis o resten är bondkatt (vilka sorter är det egentligen?)

Frejzan
0

Här kommer vårt lilla busfrö. Hon är eurasier och drygt 2 år. Heter Freja. Ligger gärna i vägen där man ska gå. Just nu bakom hjulen på stolen, så ska jag kliva upp så kommer jag att köra på henne. Ibland är hon med mig på jobbet och är förståss oxå i vägen där med. Om min brukare ska rulla iväg någonstans så står hon förståss mitt i vägen så vi får säga "tut på dig" Men mysigare hund har jag aldrig haft.

christine79
0

Vilken sötis du har #36Glad

Christine, Chris

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Britt-Marie
0

Åhh!! så många sötnosar det dyker upp här i tråden. Man blir glad till sinnes av att se alla de söta djuren.

Britt-Marie
0

Inget tamdjur, men så söta de är ekorrar. De kan bli väldigt tama om man ger dem kärlek och mat. Har upplevt många tama små ekorrar, både i min barndom och vuxen ålder. Det fanns nästan alltid tama ekorrar hemma hos mina föräldrar.

Mavios
0

Min hund Caldo. Busig och go kille på snart 15 månader.

Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

christine79
0

Idag hjälpte min sambo en söt hund som hade trasslat in sig.

Christine, Chris

[Jeremina]
0

Min yngsta búsiga kisse Mojjan…Flört

[Jeremina]
0

Den äldsta Missan…Skrattande

Britt-Marie
0

Så många sötnosar det dykt upp här. Roligt, man blir glad i sinnet av att se djur.

Frejzan
0

#37 Ja visst är hon. Du kan tänka dig man längtar efter henner när man är på jobbet. Suck, får inte träffa henne föränn i morgon eftermiddag. Är på jobbet nu. Ibland får hon förståss följa med hit och det är ju roligast för mig, men hon tycker nog det är skönt vara hemma oxå, även om hon är ensam några timmar innan husse kommer hem. Det är så roligt komma hem o möta vilddjuret i dörröppningen. "Mattes lilla älskling"

Söta djur ni har allihopa. Bra tråd det här. Man blir glad över alla trevliga, mysiga djur här. Vilda som tama.

bettis69
0

Jag måste bara visa en bild jag tog på två av mina sköldpaddor igår. Det var så soligt och fint väder att paddorna också ville åt att värma sig i ljuset från fönstret.

Här är det lillfisen som ville komma åt värmen bättre och klättrade på syster yster, kanske i tron att hon var en sten eller nåt..

Skrattande

Britt-Marie
0

# 46

Ja, djuren vill också känna av våren och sola sig lite. Härlig bild..

Britt-Marie
0

Det är ju snart Påsk och då passar det väl bra med en tupp och höna.

Britt-Marie
0

råkade trycka på sänd knappen utan att laddat in tuppen och hönan så här kommer de nu.

bettis69
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mera simons cat!! Den här är helt otroligt kul!

bettis69
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till. Väcker din katt dig så här?

Frejzan
0

#51  Den var bra. Min katt brukar oxå sätta upp tassen på min kind.

För många år sen hade jag en honkatt. Vi höll på att bygga då och bodde i ett rum o kök. Flickorna fick ha det lilla rummet o jag o x-et sov i köket. Jag sov oftast på en dyna på golvet. En morgon ville hon gå ut men ingen vaknade. Då satte hon sig o kissade mitt mellan mina knän, så jag kände det varma kisset rinna. Då vaknade man tvärt! Och hon fick komma ut fortare än kvickt… Huga.

Frejzan
0

Dublett

Frejzan
0

#50 Trodde att katten skulle vända i dörren o gå ut igen när han kommit in, för så gör Cocos ibland. Han vet inte riktigt om han ska vara inne eller ute just nu. Jamar väldigt o kommer in för att om någon minut jama vid dörren för att få gå ut igen. Knäppkatt brukar jag säga till honom. ;o)

Nu har jag börjat få ha honom ute om nätterna igen för han ska alltid ut när vi sover som sötast. I vinter har han sovit gott hela natten men nu när det börjar bli skönt ute så ska han ut vid 4 - 5-tiden på morgon, när ljuset kommer.

wolfgirl82
0

Här hemma finns en hel hög med Gerbiler (ökenråttor)

På bild en hane från senaste kullen som föddes här när han är ca 3½ vecka gammal

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Britt-Marie
0

# 55

Så söt. Hade själv möss då jag var i tonåren.  takmöss..Men blev allergisk mot dem. Men de var väldigt tillgivna och snälla och tyckte om att bli kliade bakom öronen. 3 st hade jag.