Snart fullmåne
Jag tycker det märks tydligt att det snart är fullmåne då det fullkomligt svämmar över av känslor här på sajten.
Kan det bero på fullmånen kanske att det blivit så mycket diskussioner?
Jag vet inte riktigt hur fullmånen kan påverka oss, vet bara att jag aldrig sover när det är fullmåne, blir en varulv eller något sånt.
Samlar på mig en massa vätska och mår illa på morgnarna och humöret pendlar(nej jag har inte lingonvecka) när det närmar sig fullmåne.
Hur påverkas ni av fullmånen?
När det står i almanackan att det ska vara fullmåne på torsdag, innebär det då att det är natten till torsdag eller natten till fredag som det är fullmåne?
Någon som vet varför fullmånen påverkar oss egentligen?
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Jepp de förklarar mina katters beteende varför dom är så aktiva med full av bus just nu, haha. Likadant varje gång,

Det brukar visas väldigt tydligt här när fullmånen är på gång 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Alltså…hahaha…jag kan inte annat än skratta nu åt oss tragiska små människor som ska hålla på och bråka om småsaker.
Men varför blir det så? Någon som vet?
Har för mig vid fullmåne att vatten stiger då. Och de gör det hos oss människor också liksom djur. Alla hormoner i kroppen ändras.. är inte så insatt i detta men jag har för mig att det finns trådar om just fullmåne,
Jaha…vad intressant det där!
Det har med magnetism att göra. En del är väldigt känsliga för det. Han jag jobbar med sover nästan ingenting när det är fullmåne. Jag har tex aldrig känt av fullmånen förrän de två senaste fullmånarna. Och jag vet att jag har utvecklats en hel del. Kanske är det så att människor som är utvecklade på ett andligt plan är känsliga för magnetism. Förut blev jag lite avundsjuk på dem som kände av månen. Nu vet jag inte om jag är så avundsjuk längre. Hur kul är det att inte sova ordentligt
Haha…ja du Åsa. Det är nog kanske inte så mycket att vara avundsjuk på.
När jag sover aldrig när det är fullmåne. Kan bara inte blunda tillräckligt länge för att somna…eller har egentligen inget behov av att sova heller.
Hur känner du av det nu då? Är det bara sömnen eller?

Min man och mina barn blir helt odrägliga vid fullmåne
hyperkänsliga och sura… jag blir oxå känslig men har lärt mig att låta det bero när det är vid fullmåne.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag vet inte om jag reagerar på något mer vis. Vet inte om det har med månen att göra,men troligtvis börjar min kropp komma i en annan balans än vad den varit tidigare för jag har fått tillbaka mitt vassa humör innan mens. Om det är bra eller dåligt kan man ju spekulera om

Vad är det för skillnad på fullmåne helmåne eller ny måne.
förutom att de är vackra och magiska
Som jag frågat tidigare. När det är fullmåne på torsdag enligt almanackan, är det då fullmåne natten till torsdagen eller natten till fredagen?

Det är olika varje gång, googla på fullmånealmanacka så kanske du hittar en detaljerad.
Här på Ön brukar mycket skyllas på fullmånen men jag vet inte jag..
Det är nån som sagt om man sätter ut ett fullt glas vatten så svämmas det över vid fullmåne och lägger man ett nytt rakblad över natten så är det slött dagen efter, har ej provat själv.

men uss inte fullmåne igen! Blir så rastlös, kan inte sova får ont i benen.. Så är min mormor med men hon får ont i stortån när det är fullmåne på G
Väldigt vacker bild!
På torsdag är det fullmåne… Undrar om känslorna blir ännu mer "svalliga" då 

min gammel mormor fick alltid kraftig migrän vid fullmåne, hon fick också sina hjärnblödningar vid full måne och när hon tyvärr dog var månen suuuper stor, lite läskigt faktiskt…
Ja hon och fullmånen var visst inte bästa kompisar verkar det som!

Det förklarar varför min sömnbalans är rubbad igen 
Jag sover bra under fullmånen, men VISSA fullmånar är det hopplöst.
Flera dagar innan så går det bara inte att sova. Egentligen borde jag väl ha skrivit upp vilka det är…

Hmm…varit väldigt känslosam vid denna fullmånen. Vet inte varför. Det verkar för mig som om vissa fullmånar är mer påverkande än andra…..konstigt??
Min mån-känslighet kom på senare år. Upp till ca 30 år märkte jag inget, men å andra sidan hade jag inte den kollen på månen som jag har nu.
Sovit har ja gjort inatt….som en gris, men jag är som sagt var väldigt känslosam.
Var på Sten och mineralmässan i Gbg i lördags och min kärlek köpte sig en "Shiva lingam". Det är en sten som har en rund avlång form pga av Gangesflodens rörelser av flodens botten. Dessa stenar hämtas upp en gång om året vid fullmåne. Min kärlek som är kräfta (månen betydelsefull) känner av nåt väldigt speciellt av denna sten.
Spännande!!….

Verkligen ett häftigt kort! Snacka om att se magiskt och mysko ut, antar att det verkligen står ett barn utklädd till påsktant i dimman så jag inte ser saker som inte finns … Så läckert kort!!
Oavsett om man påverkas av fullmånen eller ej kan man ju inte skylla vilket beteende som helst på den kan jag tycka 
Härliga bilder.
Jag är en sådan som inte får sova om fullmånen får bestämma eller så drömmer jag mer och märkligare än vanligt.
Kramar
Amor Vincit Omnia

Ska jag vara ärlig så förstår jag inget av att fok blir arga vid fullmåne, själv blir jag bara pigg , full av bus och mer kramig än annars. Men alla är vi ju olika:-)
Jag håller med Mads om att man inte kan skylla riktigt vad som helst på fullmånen. Det vore ju som att säga att det är okej att våldta någon bara för att man är full.
Vi är ändå alltid ansvariga för vårt beteende. Att känna något och att agera utifrån den känslan är två helt skillda saker
# 34 Jo precis, diskussioner och att man inte alltid tycker och tänker lika förekommer ju mer än när det är fullmåne. Just nu tycker jag överlag att en negativ energi fått ta över och råda i många trådar och då kan ju var och en se inom sig själv och fråga varför ? Varför lägger man så mycket energi på påhopp om ditten och datten ?
Var precis ute på min lilla innergård och kikade på månen och visst är den full och vacker. Gå ut och kika ni också och be om att få laddas med positiv och härlig energi.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Haha..kom på mig själv med att tycka att vattnet smakar så gott ikväll! 
Jag går nu & lägger mig och tar skrivboken och penna med mig för vem vet hur många gånger jag kan vakna inatt med en massa spännande drömmar 
Amor Vincit Omnia
Jag har skrivit förut vad som händer vid fullmåne.
Det handlar om Flod och Ebb.
När det blir Fullmåne ökar dragningskraften från månen då den kommer närmare jorden, vattnet stiger, så även i våra kroppar, och ju mer vätska som trycks upp i kroppen desto mer oroligt blir det.
en liten resume bara.
Cilla
Min förstfödda kom när det var fullmåne
Säger godnatt jag också nu! Dags att åtminstone försöka sova! Lycka till med det alla känsliga där ute!
Godnattkram
Haha…tack Chik!!! 
Vad fint av dig…och vilken fin bild!
#41 Sånna bilder är diskriminerande för oss män som ser normala ut.
Ja visst är dom det. Men alla program som topmodel som går på tv då, hur tror ni det känns för oss tjejer då? 
(PS: Vet att du skämtade)
# 43 Hellre en normal man än ett krystat muskelberg som inte kan slappna av och bara måste spegla sig heeeela tiden 
Amor Vincit Omnia

#45 Hahaha, absolut! Hellre vanligt folk än dockmodeller, både män och kvinnor.
Ja ni tjejer själv är min smak Zorn kulla, dvs lite att ta på. 

#47 det är allt lite underligt att idealbilden verkar vara ganska så tvärtemot vad många tycker är vackert eller hur? Både för män och för kvinnor.
#48 Tänk så här om folk som är i normal hull var idealet då skulle många gå i konkurs.

Hehehe, varför då…?
Snart kommer bl var damtidning samt kvällstidningar med tips hur man ska göra för att kunna gå till badstranden utan att skämmas.

Japp, men de skulle ju lätt kunna skriva andra saker… fast jag vet, det absolut mest framgångsrika är att få människor att på riktigt tro att de måste vara något annat än de de är!!
Det har alltid varit bra om man vill få någon dit man vill att ge dom dåligt självförtroende. Om man blir i tutad att man inte duger och är avvikande gör man allt för att bli någon man inte är.

Precis! Det var så modeindustrin startade… genom att helt medvetet skapa kläder som kvinnor inte kunde ha, för att ge dem något att sträva efter
och där har vi tydligen fastnat och vill stanna…
Tyvärr har dom lyckats med att även göra så med män.
Ja det är tragiskt. Lider själv otroligt mycket av de där idealen. Jag borde väl veta bättre men det är så djupt ingrott i mig så…ja.

REVOLUTION!!!! Bojkotta idealen!!!