Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1542 ggr
tong
0

Turbulent...

Det var väldigt vad alla skall lämna ön. Många energier är i omlopp, alla tycks brusa upp för mindre.

Har det med fullmånen att göra?

Nä jag säger, håll ut efter regn kommer solsken. Alla dessa turbulenta energier kommer säkerligen med något gott framöver.

Jag blir iallafall kvar, trots det tillfälliga "ovädret" här inne.

En riktigt GLAD-PÅSK till er alla.

Kram Carola

Hoppfull
0

Glad påsk önskar jag till alla på ÖN jag med Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Elisabeth-J
0

Just nu är det jobbigt för många med alla känslor det innebär av dessa inlägg som nu har varit och du har så rätt tong, det är en turbolens och efter det kommer solskenet. Der finns en mening ibland med sånt som sker och det är utvecklande för alla, härligt att du står kvar och ser vad som verkligen händer, det blir spännande att se vad som kommer med solskenet snart Glad

Kram

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

Glad Påsk alla på ÖN!

Jag tänker inte försvinna jag heller pga detta tjafset.. Det får man räkna med på forum, inget som man kan undgå även om det är väldigt tråkigt.. Man kan inte förvänta sig att alla andra ska göra något åt det, man måste göra lite själv oxå.. Det är ju trots allt oxå vi medlemmar som gör forumet till vad det är och blir..

Nu tänker på vi påsken och dess firande istället :-)

Jane-Lyzell
0

Detta är resutat av internett troll! då blir det så här! De enda de vill är att söndra och trasa sönder trådar och skapa chimser elellan forumdeltagare! Dom finns på alla öppna forum , tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

pernillaa
0

Jag ser det inte riktigt som turbulens. Jag ser det som nån sorts utrensning, städning, avgiftning eller nåt sånt.

Här på ön verkar det ha legat mycket känslor och åsikter och vibrerat länge som nu fick rensas ut och så blir det bättre sen. Elisabeth har slutat röka så hennes gifter ska ut, jag har slutat snusa så mina gifter ska ut, jag släpper ut känslor som jag hållit på länge och rensar ut och vårstädar i hemmet. Det är vår så snön smälter och gammal skit följer med. Min pojkvän har slutat röka så hans gifter ska ut. Det är som om hela världen ömsar skinn lite nu för att det ska bli annars till sommaren

Jag kan känna en stor glädje i allt detta kaos. Tänk vad bra när man kan kommunicera om saker och ting, när man kan lägga upp allt synligt på bordet så att alla kan se och hjälpas åt att komma på en lösning. Och vilken enkel lösning sen!

Nä vi måste lära oss att vädra och lufta oss lite bättre.

Ha en bra dag! // Pernilla

[asamaria]
0

#2 Så santGlad

#5 Gillar ditt resonemangKyss

Jag tänker inte heller försvinna. Det lär dyka upp nya aktörer här av olika slag. Tycker det är rätt så intressant med dessa sammandrabbningar så fort fullmånen visar sig. De som tar åt sig kanske ska strunta i att kika på vissa inlägg tills att fullmånen är bortaFlört

Kram Åsa

diaz55
0

Jag blir alla gånger kvar på ÖN, finns så mycket trevligt folk här och bra åsikter.

Jag läser det som ger mig positiva energier och det andra struntar jag i.

Har alltid funnits människor som vill förstöra för andra, tyvärr! Men låt dem inte få kraft genom att bry sig för mycket.

Önskar alla en jättefin Påsk, kramar/lenaGlad

Choklad
0

Men ..lär vi oss någonsin att hantera detta? Det måste ju kunna bli hanterbart..eller ska vi bara låta detta ske?

Det känns ju onekligen lite skämmigt så här i efterhand…lite som att man vill skratta åt alltihop. Eller är det bara jag? Tänk att jag blev så arg för ..inget egentligen. Var det kanske det som jag skulle lära mig?Obestämd

Glad Påsk från mig med!

U R us

[asamaria]
0

Bingo #8. Syna allt i sömnarna av det som hänt så kanske du kan komma på något. Har det här hänt förut? Dvs har du råkat ut för samma känslostormar förut. Saker och ting upprepar sig tills att vi förstår. Kanske du kan hitta några ledtrådar i det.

Mysan59
0

Jag tycker inte det har varit så farligt med turbulensen, men så är jag inne på Familjeliv och diskuterar också, och DÄR är det turbulent Cool

Passar på att önska alla en GLAD PÅSK!

Choklad
0

jag är också medlem inne på familjeliv, men har inte varit där på länge…tur det då kanske..Obestämd

U R us

BigBear
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 - Håller med du!

Det är alltid samma visa. De som är konflikträdda kan väl bara hålla sig från den tråd som ballar ur! Vore det ganska enkelt egentligen?

För eftersom de rätttrogna vill ha bort alla som "tjafsar" eller säger emot så handlar det ju också om att de som reagerar på provokationer också har sin del i det hela.

Jag menar, om man tar åt sig av att någon säger emot eller idiotförklarar en på något sätt, antingen öppet eller "inlindat". Då visar ju även dennes reaktion på att man inte är så vidsynt, klok och förlåtande som man borde vara enligt den mall man bedömer andra igenom……

Tycker i alla fall jag! Flört

Eija
0

Önskar oxå alla här en Glad Påsk!

Och än så länge så hänger jag kvar med…..tycker att det överlag är trevliga människor här och att det då o då dyker upp ett troll är precis som väntat….

Nu hade det ju varit lite lugnt ett tag, men så kommer då denna lilla etterpåse o biter o biter…..och skapar oreda överallt….men som vi vet sen tidigare så försvinner dom efter ett tag när nyhetens behag är över……så håll ut kära vänner….

Kram/Eija

pernillaa
0

BB: Kloka ord…som vanligt! Glad

Mysan59
0

#12 Vilken bra bild! Skrattande

Aldebaran
0

Många som lämnar ÖN? 5-10-20?? På hur många medlemmar då? Tycker mest det lipas från vissa, över att folk är trötta på Orbbilder, och då skall man lämna ÖN.. Sträcker sig inte det andliga eller varför inte det mediala längre än till orbbilders vara eller inte vara så är det väl helt rätt att dom lämnar…?? Eller? Kanske? Obestämd

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[mia-38]
0

Måste man vara medial för att få vara på ÖN? Är inte de som vill lära sej eller enbart är nyfikna inom ämnet, välkomna då?

En undran bara.

Aldebaran
0

Det sa jag inte… Läs en gång till…

[mia-38]
0

"Sträcker sig inte det andliga eller varför inte det mediala längre än till orbbilders vara eller inte vara så är det väl helt rätt att dom lämnar…?? Eller? Kanske?"

Detta tolkar jag som om att man helst ska vara medial för att vara här. Men jag kanske tolkar fel…Flört

Aldebaran
0

Eller andlig. Ok en tro på det ÖN:a kan vi lägga till (trodde det var självklart)

Stannar detta bara  att ENBART presentera 100 tals halvtaskiga bilder som till 90% handlar om damm, ja då tror jag att man är inne på fel sajt.. Sedan i flera trådar så accepteras inget annat än att det måste vara någon stackars osalig ande som suckar tungt.. Alla andra förklaringar ignoreras bort, alltså är ju svaret givet från början… Detta fenomen komm ju med digitalkameran och pixlar.. Varför inte på liknande sätt innan?

Det är en sak ni kan ta upp i eran nya tråd att utreda…

[mia-38]
0

Jag tror på det som ÖN innebär. Men är dålig på att skriva om sånt i trådar.
Jag läser mycket och kan inflika ibland. Och inte i bara foto-trådar då.
Jag själv har upplevt en hel del saker och tror stenhårt på allt andligt och medialt.

Skrattande

BigBear
0

Jag fattar inte problemet egentligen…..Obestämd

MÅSTE man in i såna trådar som retar en och trycka ner sin mening i halsen på folk?

Jag tycker inte det!

Om nu några ORB-troende vill tro att det är andar så kan man väl låta dem vara ifred med sina Orber?

Eller måste man hela tiden pracka på folk det man själv tror, eller tror att man vet?

Då är det inte mycket värt att man kallar sig "andlig"……

Men medial kan du ju vara ändå, utan att låtsas vara  såååå kärleksfull och förstående!

Det är väl bra! SkrattandeOskyldigTungan ute

Alla gör ju som de vill i alla fall! Utan att fråga dig om lov….Jobbigt vad?

Mysan59
0

#22 Kloka ord, som vanligt.

[mia-38]
0

#22. Var ditt inlägg riktat till mej eller?Obestämd

[Pirkkolino]
0

Jag önskar alla en Glad Påsk. Glad

Choklad
0

Hoppas att detta är en vänlig diskussion? Så det inte börjar storma igen ….för nu har ju alla slutat  tramsa …eller ?

Man ska tro på det man själv känner innerst inne, och inte låta någon annan tvinga sig på deras tro. Frihet är en dyrbarhet, som man ska värna om…sin egen fria vilja…och att man gör misstag i livet är en nyttig läxa, då växer själen. Så tror jag iallafall--och att om man ger kärlek, ljus och respekt, så får man det tillbaka…så..ljus och glädje och en trevilg helg på er!

U R us

[mia-38]
0

Ljus och glädje tillbaka till dej med Choklad.
Hoppas helgen blir bra.

KramSkrattande

BigBear
0

#24 - Nej, inte alls. Det var mina egna åsikter om det hela bara.

Känner du dig träffad av det jag skrev så var det inte menat till dig specifikt på något sätt, utan mina åsikter om denna debatt om meningsskiljaktigheter i forumen.

Om jag skriver till någon personligen så är jag inte rädd för att namnge och adressera direkt till den personen. Själv har jag inga problem med konfliktdebatter utan jag tycker tvärtom att det är ett dynamiskt och bra sätt att ventilera sina känslor och senare kunna komma vidare.

Att bara fnysa på näsan och gå därifrån för att senare "prata skit " bakom kulisserna eller i andra trådar om den eller den personen tycker inte jag är vare sig schysst spel eller särskilt "andligt" eller ens ett vuxet sätt att hantera sådant. Man måste kunna ha en öppen debatt, om det inte går alldeles för långt med personangrepp som inte har med ämnet att göra och så vidare. Någon slags gräns kan jag väl gå med på, men den är långt ifrån nådd i de flesta trådar jag sett som stoppas eller tas bort.

Om man går iväg från en konflikt, stor eller liten så finns den kvar! Dessutom kan den bli större om den ligger och gror utan att bli utredd ordentligt. Det är bättre att "göra klart" och sedan kanske kunna enas om något vettigt i slutändan.

Detta går ju inte alltid, men ofta….

Som det nu är så kommer detta problem och tjafs om Orber att fortsätta i andra trådar i all oändlighet, tror jag!

Men om orden i mitt förra inlägg kändes träffande för dig,  får du själv känna in och ta ansvar för i så fall.

MVH / Jerry

Choklad
0

Ja det blir den …jag ska träffa mina barnbarn, det är lycka för migSkrattande

U R us

[mia-38]
0

Bra BigBear. Jag missförstod dej. Skrattande
Tycker du har bra åsikter som jag delar med dej.

Mysan59
0

Ljus och värme till er alla _angel:

Djurprataren
0

Inlägget är borttaget

Soffe
0

#32 Jag tror inte att den här tråden handlar om rättstavning va? Sins emellan menar Jane..

pernillaa
0

Jag anser att diskussionen som hållits här senaste dygnet har lett till en lösning. Eller har det inte det? Varför ska det fortsätta tryckas ner när det är påväg en lösning nu?

Jag tycker det var bra sagt av dig BB att om man vill tro att en orb är ett spöke så kan väl andra låta personen i fråga tro det då.

Jag tar emot konstruktiv kritik. Lyssnar, tackar för åsikten och väljer sen själv om jag vill lyssna eller inte. Jag kommer inte försöka övertyga någon något mer. Men jag tror på det jag tror på och vill någon annan tro något annat är det också okej. Men jag dumförklarar och trycker inte ner folk som tror på något annat sätt.

Det är väl ganska ofarlig inställning….eller?

Sluta leta er in i de återstående fototrådarna och trycka ner. Nu är det som sagt snart löst problemet så varför fortsätta? Fick ni inte ur er tillräckligt med ilska eller?

chik
0

Jag tycker ingen ting!!

Utan önskar er Glad Påsk.

O tänk posetivt..

O alla är vi olika. o tur är det.. Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Sviskon
0

Hej hej  Glad

BoFinkegren
0

Menar hon inte "schismer emellan"?

Men det kanske inte är så viktigt att förstå vad hon skriver.

Soffe
0

#37 På ditt språk menar man säkert så ;-)

Songhios
0

Nej men snälla Ni, OM det är så bedrövligt, ingen tvingar någon till nåt. Passar inte en dels upplevelser och tro så varför över huvudtaget kommentera? Det är väl inte meningen att såga varandra vid fotknölarna utan ha en öppen diskussion om det som INTRESSERAR oss som besöker forumet? JAG är en sökare och kommer att fortsätta besöka denna sida, vad en del  andra har för syfte som är oförskämda mot sin medmänniska är en gåta.(egentligen inte, handlar nog om dålig´självkänsla) Visst olika uppfattningar kan man ha och ska man ha, men varför ifrågasätta och SÅRA folk som har SIN tro? VEM KAN SÄGA VEM SOM HAR RÄTT ELLER FEL I SIN TRO OCH ÖVERTYGELSE?

GLAD PÅSK/Inga-Lill

Trisha
0

Det finns så många bra och intressanta inlägg i detta, Inga-lill här ovan, Big Bear som är så härligt tydlig och vettig och många andra. Dom som väljer att vara dramaqueens el dyl, tja det är ju deras val.

Tycker också det är givande med olika åsikter - hur ska jag annars kunna utvecklas om andra bara hela tiden säger sånt som jag också tycker eller vet nåt om. Om någon uttrycker sig idiotiskt om någon annan, skit i att svara! Ge det ingen näring. Det syns ju direkt om det är någon bitter….a som skriver. Hoppar någon rakt ner i sandlådan o skriker - "Nääääää!! Det är MIN pappa som är starkare än din!!" Well, då kan man än en gång sucka inombords när man läser o tänka - Here we go again.

Vet att mina vänner och kollegor har kämpat för att hålla stämningen igång här inne på ÖN - bra jobbat!! Nu kan vi var och en ta ansvar för hur vi skriver våra inlägg. Det är inte alltid skönt att få ge igen. En kort stund kan man få tillfredsställelsen, tänka - hah! där fick h*n! Men det smakar sk-t i munnen och själen efteråt.

Skriv vad ni tycker. Tycker nån nåt annorlunda, läs, begrunda och skriv sen tillbaka om du vill det. Ändra dig, ta in eller stå för det du tycker om det känns så.

Levande, modiga, konstruktiva trådar blir det då.

Idag kom jag in på ÖN, igår var det helt kört!! Men vet att mina kompisar medarbetarna var lite ledsna i ögat. Så jag skriver lite vad jag anser i detta.

Ha en fin påsk och var livspassionerade! BAra för att det är mycket roligare då…..

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Mads
0

Mycket kloka ord som vanligt Trisha !

Stor påsk krame till er alla !

/ Madde

Amor Vincit Omnia