Synd
Om vi lämnar nu så segrar trollet/ trollen….synd att du Eleri slutar, jag kommer att sakna dig jättemycket! Jag tänkte också sluta men..jag är för nyfiken för det så..trots all dålig stämning härinne så tänker jag stanna och se hur utvecklingen fortsätter…mycket intressant, faktiskt.
U R us

Jag tänker att genom att bara vistas och skriva i de trådar man själv finner positiva styr man åtminstone sin egen delaktighet på sajten.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Efter natten kommer dag 

Hmmm du ger dig aldrig va? Undar vem som är det värsta trollet egentligen?
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Så bra att du choklad finns kvar, har en del obearbetade drömmar som om du har tid och lust framöver kanske kan hjälpa mig med
Men bara om tid och lust finns.
Kram Carola
Vem? Aldebaran..menar du mig? Du har ingen aning omhur envis jag kan vara..visst,,,jag kan va ett troll..men jag är snäll
U R us
Jadå Tong..jag finns här ..om nu inte trollen atackerar mig som de gjorde med orberna….jag kanske också blir obekväm en dag
U R us

Kan vi inte alla försöka se våra "Troll" med lite humor ? När man som jag inte varit inblandad i diskussionerna och bara läst dem inser man att våra troll trots allt är lite gulliga och småroliga i sina kommentarer ( inte i alla men i många). Trollen beter sig faktiskt som Choklad skrev i en annan tråd som busiga pojkar och som gör allt för att reta upp mamma.. Och skam att säga men de lyckas… Jag tror att det bästa är att ignorera dem eller svara med lite humor det verkar ha funkat bäst..(eller hota med förtrollning
oxå i en annan tråd) det biter visst hårdast. o brukar kallas kvinnlig list (hihi) Sen förstår jag givetvis att de som blivit påhoppade blir ledsna och tar illa vid sig.. men gör inte det! Och hoppa inte av detta forum bara för att detta!!
Kom igen alla låt detta forum vara den underbara plats som det verkade när jag hittade den och inte ett ställe för pajkastning, hårda ord och avhopp!
/lillajex
Instämmer helt och hållet med dig lillajex. Vi får ta trollen som de smågrabbar de är..lite på skoj…
U R us
Varför bryr man sig om vad andra säger och tycker? För att ens egna känslor/blockeringar gör att vi tar åt oss. Den dagen de känslorna löses upp bryr vi oss inte om dumma kommentarer. Så sätt igång och jobba med er själva istället för att ta åt er. Jag har kommit så pass långt i min egen utveckling så att när jag drabbas av något känslosvall så tänker jag, istället för att reta upp mig, jaha vad händer nu och varför och så tar jag reda på det istället för att slösa energi på ändlösa och meningslösa diskussioner. Det är lika för alla vare sig man är den som retar upp andra eller blir retad av andra.
Börja tänk på vad ni upplever och se det som att det är intressant. Ställ er lite utanför det som sker, gärna samtidigt som det sker, så kommer ni att se på saken med andra ögon. Det är era egna upplevelser som är intressant här i livet och att förstå dem. Att ta åt sig och börja älta och grubbla är det bara vänsterhjärnan som står för.
Kram på er
Åsa
Kan jag instämma helt i här också asamaria….först blev jag så himla arg, men så tänkte jag att det är ju just det de vill….men det är faktiskt intressant ..men synd att de ska få härja så här, så att folk lämnar..så härinne ser jag inte trollen…
här är det lugn och ro..
U R us
#0 Håller med….återkommer efter påsk! 

Det är upp till var och en vad man väljer att lägga sin energi på, man kan välja att se en hel del med ett leende och vända ryggen till eller så väljer man att gå in i det i en känslostorm, det sistnämda är jobbigt då det tar en massa onödig energi som man hellre kan lägga på något roligare och trevligare, man kan välja att starta en intressantare tråd, läsa och skriva där istället. Välj att ignorera istället för att munhuggas och ge tillbaka med samma larv. Det är då ni visar er egen styrka och ger inte den näring dom vill ha, för det är just den ilska och sårbarhet dom vill se. Stanna rakryggade, le och välj den energi som ger positiv näring istället för negativ. Känns det jobbigt ändå, ta en paus ett par dagar eller mer så du inte påverkas av dom energier som tar din kraft, kom in och sprid er glädje och positiva energi, det är glädje och styrka!
Det finns några som är bittra och vill ge små gliringar mellan raderna till andra här också, ni som gör det kan göra det direkt till personerna istället och ni väljer som sagt själv vad ni vill hålla för energi och vi är många som ser det som lyser igenom dessa små ord i raderna, jag önskar att ni vänder all negativ till något positvit. Gillar man inte sajten och innehållet här så behöver man inte heller vara här och ge gliringar. Alla har sin egen tro som var och en ska få ha utan att någon ska göra elaka påhopp. Som Sajtvärd blir jag utsatt för gliringar och personliga påhopp många gånger, sajtens regler har inget med mig som person att göra och tycker någon illa om mig som person, som medium eller Sajtvärd, uttryck gärna det men våga göra det personligt istället och stå för vem du är i så fall. Det gäller även gliringar och påhopp mot andra här, gör det personligt och våga tala om vem du är, dessa påhopp från anonyma är fegt och det sätter vi inget värde i.
Fram för mer positiv energi istället nu och skriv lite intressanta och trevliga inlägg, ignorera det som nu pågår där energin dränerar, höj er egen energi och hjälp till att höja varandras tillsammans!
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
# 9 asamaria
Mycket klokt skrivet….håller fullständigt med dig! 
Kram, mabia
Tack vännen
Kram Åsa

Tråkigt bara att människor som inte mår bra ska få andra till att må dåligt hoppas verkligen inte att du lägger av Eleri för det här

Det finns inga problem det finns bara lösningar
Jag håller med dig Åsa. Jag är där du är också. Jag ser alltid på mig själv utifrån och iakttar processen och ifrågasätter mig själv och mina upplevelser. Men ibland tillåter jag mig själv medvetet att ryckas med, nästan mer bara för kul skull för att få iaktta processen i dess helhet. Lite roligt måste man ju få ha! 
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Håller med Pernilla..Ärligt..är det inte så vi alla känner innerst inne? Så vissa små sötnosar roar oss ! Rätta mig om jag har fel…
U R us
Hur menar du med "så vissa små sötnosar roar oss"? Är visst trög idag… 
Det börjar T och slutar på ll…
U R us
Nä förlåt mig Choklad men jag fattar verkligen inte. Hahaha…. 

Själv ignorerar jag faktiskt bara trollen. Svarar man dem så matar man dem. Få de inga svar är det inte roligt längre och då letar de upp roligare ställen att bråka och dumma sig på.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!
men pernilla då
troll
U R us
hahaha ja det kan man undra…
U R us
#22 jag instämmer med det du skriver.
Det gäller att inte nappa på de beten de lägger ut. Trollen dyker upp i olika skepnader.
Nä jag kunde också tycka att sviskon var rolig där emellanåt….men till en viss gräns. Känns som om det var intrång i alla mina trådar så då var det inte så roligt längre.

Sviskon ! Så sött!!! Du är allt ett litet charmtroll