Tänk på Trollen!
Jag vet att man inte ska, men jag kan inte låta bli att tycka synd om alla de Troll som kommer in och hälsar på lite då och då härinne. Tänk vad jobbigt det måste vara för dem. Tänk vilken lång väg de har kvar att gå, innan de får förståelse för sina egna liv.
Men deras trams ger oss livskvalite´, efersom de lär oss något varje gång de uppenbarar sig.
Så istället för att bli ledsen och arg så vill jag hädanefter tacka dem för deras besök! Deras små elaka, stickande kommentarer ska jag ta till mig, begrunda dem och sedan kasta , och tacka för den läxan..jag önskar alla Troll lycka till i livet och att de ska vara glada i sina liv.
U R us
*skrattar* Vilket gulligt inlägg du har gjort och faktiskt tänkvärt.
Dom mår kanske inte så bra och vet inte hur man diskuterar. Du har rätt, man ska nog försöka att inte hetsa upp sig så lätt, utan andas djupt och ta det lugnt.
Jag måste erkänna att efter jag har suttit nu i några år och diskuterat på olika forum, så börjar jag behärska min ilska.
Förut hetsade jag upp mig direkt och det förekommer att jag gör det fortfarande, men det börjar bli bättre… 
Det beror nog på två saker, dels åldern (man blir lugnare med åldern) och dels att jag har lärt mig att man inte vinner så mycket på att hesta och sig och bli arg.
Fast som sagt, visst händer det att jag gör det också fortfarande. 

PRECIS!! Jag passar oxå på att tacka dem och lycka till,hoppas ni kan ta till er lite av vad som skrivs i trådarna oxå och inser ett o annat om er själva och försök att vara glad och inte vara så negativt inställd. 
(jag kan oxå "hetta" till ibland men försöker vara positiv )
(Fast jag tycker inte man ska kalla ngn Troll
…vi är medmänniskor allihop, även om vi inte tycker lika eller har en dålig dag
)
Bra tråd :-)
#3 Troll är ju ett smeknamn för att man ska känna igen de som beter sig just så som skrivet i tråden, även om de oxå är människor såklart..
#4 Jo det har jag förstått, men jag tycker ändå inte om det. Men men…det är blott min åsikt. Jag ska inte färga om tråden nu:-)
#5 Ja egentligen kunde de få heta ett annat smeknamn, varför just troll.. Är trollen i skogen elaka eller..
#5 Ja just det, det är också en tanke som jag har, jag tycker om Troll de som är i skogen.( Gillar din Avatar, älskar katter)
Och jag kan hålla med dig Eleri, det finns ju de som säger sin ärliga åsikt, och det ska man ju få göra, och då blir de kallade troll…vilket ju är fel, enligt min mening. Jag ville bara få lite uppmärksamhet att "trollen" faktiskt är elaka, men att de inte riktigt vet varför? Så jag undrar hur ska man behandla dem? strunta i deras inlägg?Eller kanske hjälpa dem? Skapa en egen tråd för trollen?
För egentligen så är det ju uppmärksamhet de vill ha…det jag verkligen tycker är jobbigt är att de kan vara så elaka, de har ingen som helst empati, vet de egentligen vad de slänger ur sig? Jag kan också bli riktigt förbaskad på dem, men det är ju det de vill,,ha bråk…så vad ska man göra?
U R us
<--- Orb eller dråll?
#9 Gillade du inte ditt namn Sviskon?
#9 Se där har vi ju dig, välkommen hit! Säg nu vad du har på hjärtat, jag ska lyssna…
U R us
Trollen kunde variera högst avsevärt både i storlek, utseende och lynne.
Ibland sades trollen vara mycket lika människor och ibland totalt väsenskilda. Vid sidan av trollen förekom också jättar, vättar och vittror. Samma namn har på olika orter används för olika väsen, där de småväxta kan sorteras in i kategorin oknytt.
Ett internettroll, eller bara troll, är en användare som skriver artiklar eller debattinlägg på Internet (framför allt över Usenet och på internetforum) med huvudsyfte att reta upp övriga användare. De är mestadels ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och rent allmänt skadar sinnesstämningen hos övriga användare.
Knackiliknaaackkk!!! talking about me?? 

Man blir vad man äter eller var det heter?
Precis! Man ska inte ge apan bananer
Men snälla, sluta med att älta nu raringar.
Att vattna ogräset föder ännu mer ogräs så låt dem vara och tralla runt bäst de vill.