Vad berättar bild nr 2?
Jag kan ingenting om hur man läser av, så jag kan bara gissa…
Vanligtvis när jag ser sådana här bilder så brukar jag tänka att det är en fridfull plats, en plats vid sjön/havet…
Men när jag kikar på bilden så känner jag inte alls så, utan mera tvärtom. Kan inte såga om något hemskt har hänt där, bara att det inte är stilla och fridfullt.
Kan inte heller något om sånt här, men har en känsla av att någon har drunknat där en gång i tiden.
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

Jag är inte heller någon expert, men kände genast ett tryck över magen och känslan av att det kan vara en lång man.
Jag tror att din son såg en kvinna bakifrån.
Tycker inte att det känns otäckt
Ha en bra dag! // Pernilla

Verkar konstigt men det känns som om jag tappar alla tänder framme i munnen.??????? Ett stort gapande hål.

Jag ser en kvinna som föder ett barn …..
och en hel del annat också !!!
Jag ser barn som leker där runt omkring.. Återkommer om jag ser och känner något mer..

Jag får upp en ledsen kvinna i skogen.. en pojke eller man som simmar och kämpar mot vatten .. brrr

Det är något som kommer upp ur vattnet.
Jag tror inte att det har med vattnet att göra. Jag känner också ett tryck över bröstkorgen men jag tror snarare att det handlar om en mas som fastnat under ett träd som ramlat. Kvinnan jag nämnde är hans kvinna som sörjer.
Känner att där finns en kvinna oxå från andra sidan.. Känns som att det har hållt på att byggas något där.. Vet inte varför jag känner det så, men som att kvinnan letar efter någon där.. Hmm.. Frustration kommer upp.. Får inte till mig mer nu, blev stopp..
Jag ser en kvinna och en man som haft en hemlig kärleksrelation där och hennes man kom på dem.
Det hände inget dramatiskt mer än att det uppstod bråk men paret hade haft många möten där innan dem upptäcktes.
Jag undrar vet du #0 vad som har hänt där eller vill du veta bara?
Bra fråga pernillaa!

denna bild säger mig ingenting tyvärr.
Är den från norrland?
Hmmm vem har inte sett en kvinna bakifrån??? 

Jag berättar här vad som hände:
En sommarnatt för ungefär 3 år sedan satt min son som då var 16 år inne i vår sommarstuga och såg på tv. Vi andra hade gått och lagt oss för kvällen. När han sitter där i fåtöljen så tittar han utåt mot denna lilla sjöbod och där ser han 4-5 människor i gamla kläder, bl a en kvinna i vitt huckle och lång klänning med förkläde. De andra var män. De står en bit från denna sjöbod vid strandkanten och gräver med spadar. De står intill varandra alla.
Sonen tror att han ser i syne så han gnuggar ögonen gång på gång och tittar ditåt, men han ser samma sak. Detta pågår i ca 10 minuter, enligt honom. Sen är de borta.
Kan tillägga att det finns inga som helst möjligheter att det står människor där och gräver, då endast vi och en annan släkting var på denna ö just då och ön ägs av släkten. (Denna lilla sjöbod används av en släkting till förvaring av div saker.)
Kanske jag skulle ha berättat detta redan från början känner jag nu, jag ber så mycket om ursäkt för detta. 
Hoppas någon kan känna av detta och ge en förklaring vad dessa människor gjorde där, vilka de var och vad de grävde efter.
Lycka till! 
Eva

Jag har fått se det Hellas fick fram och det är imponerande! Helt otroligt Hellas, du är jätteduktig!
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Skulle också vilja se vad Hellas fick fram! 
Dum fråga men vad är ett huckle?
Kram

Ett huckle är en scarfs på huvudet.
Jaha. Tack! 

Jag håller med Elisabeth, Hellas är jätteduktig, hon prickade in i princip allt, på min förra bild som jag visade! Imponerande! 
Eva
Otroligt. Hellas..lär mig! 
Har ni provat gräva i marken där själva?
Det kanske finns något i marken där? kanske föremål?
#19 Det är upp till evaste60 att kopiera in det jag tog fram i den tidigare bilden så det tror jag att hon får bestämma.
Kvinnan har jag i den här bilden sett men jag lät det vara och släppte det hela, man får gå rejält långt bak i tiden 188 talet skulle jag gissa på med tanke på klädsel och huckle
Det fanns även med ett barn som kvinnan sörjde över.
Jag kände endast av platsminnen/energier så det handlar absolut inte om en länk/kommunication med andra sidan.
Låt det hela vara, på alla platser finns det alltid glädje och smärta, Yin och Yang, det är livets gång helt enkelt.
Jag såg oxå den här kvinnan i klädsel och huckle, känner mig duktig som fick fram bara det då bilden var svårare än den förra.. Jag tycker jag faktiskt prickade in bra på förra bilden oxå :-)

#24 Nej vi har inte provat gräva på platsen, men vi har funderat mycket kring varför de grävde just där. Min mamma berättade det här för min mormor, men hon visste inget om detta (min mormor är uppvuxen på ön). Kan tillägga att denna ö har tillhört vår släkt sen 1889. Då flyttade min mormors mor och far dit.
#25 Hellas jag kan berätta att min mormors mor fick ett barn som dog endast 4 år gammalt. Så det där med en kvinna som sörjde ett barn stämmer. Måste nästan ha varit denna mormors mor som min son såg, tror jag.
Eva
Tycker det är så tråkigt när man lägger ut en bild och det ska det skickas Pm så inte alla får ta del av övningen. Känns nästan som det ska vara hemligt för vissa, så varför i så fall lägga ut bilder , Nej låt alla få ta del av innehållet annars behöver Ni väl inte skriva ut hur duktig H*N var eller hur. Menar inget illa och jag tycker det är kul med övningar, men blir lite besviken när det görs på detta vis.
#28 Jag förstår att det kanske kan vara tråkigt men samtidigt så kan man få kontakt med en person från andra sidan via ett foto och det kan bli väldigt privat.
Det finns etik och moral involverat som gör att man inte lägger ut vad som helst så för min del är det en stor självklarhet att man inte skiver det så att alla kan läsa, även om det kanske inte handlar om jättekänsliga saker.
#28 och #29 Förstår båda synpunkterna, för man blir ju nyfiken och vill veta, samtidigt som det kan komma fram känsliga saker…

Här kan alla läsa Hellas pm till mig!
Ser direkt en man runt 65-70 års åldern. Han är väldigt tunnhårig uppe på hjässan och håret är ljusgrått. Han har ett ganska smalt ansikte utan att det för den sakens skull ser avlångt ut. Han har ett vänligt och välkomnande uttryck, en man som många trivdes med att samspråka med. Jag skulle tidsmässigt vilja gå tillbaka till 70-80 talet med mannen.
Han är normalbyggd med en kropp som vittnar om ett tidigare rörligt arbete, en man som månat om att hålla igång helt enkelt. Han visar sina händer och det ser ut som om han skadat lång fingret och ringfingret så att de är lite kortare än vad de egentligen skulle vara.
Detta var en man som trivdes utomhus, han gick gärna omkring och pysslade, att detta är en sjöbod känns helt rätt eftersom jag ser mannen greja med fiskeredskap. Just den här platsen har varit hans glädje och energikälla, detta har varit en plats att använda för att ladda batterierna. Jag har även en känsla av att mannen avled på platsen eller i närheten av den.
Jag känner inget otäckt med den här platsen eller tunga energier utan tvärtom, kommer man hit finns det en närhet till det som varit, både tungt arbete men även skratt.
Jag skulle gärna vilja sätta mig ner vid ett litet trädgårdsbord och ta en kopp kaffe, kanske det finns eller har funnits ett sådant placerat utanför boden.
Jag ser även barn, lek, midsommar, en plats att mötas på.
När man känner in en sådan här plats så finns det alltid alla typer av känslor, sorg, glädje, ilska osv. Men sammanfattningsvis så känner jag "livet" här så som det är med alla dess händelser.
Jag undrar om det inte till och med varit inbrott här, uppbruten dörr, de hittade ingenting men stökade till det en del.
Ja man kan fortsätta i evighet och bakåt i tiden ännu mer än mannen jag upplevt.
#29Det kan jag förstå Hellas, men då är det väl bättre att inte nämna något överhuvudtaget eller hur?
#32 Vet faktiskt inte vad du menar nu, vad borde inte nämnas?
#33 Jag har fått se det Hellas fick fram och det är imponerande! Helt otroligt Hellas, du är jätteduktig!
Klart man blir nyfiken
skulle inte du bli det?
Inget illa menat.

#35 Visst jag förstår att man blir nyfiken, det skulle jag också bli…
Ibland kan det vara mycket känsliga saker som kommer fram. Och då tycker jag det är helt ok att skicka ett pm, så ägaren till kortet får avgöra om allt som kommit fram ska publiceras. Men i det här fallet kan jag säga, att detta hände för så länge sedan, att jag tycker det är helt okej att alla får ta del av det som Hellas fick fram! 
Tack än en gång Hellas!
Kram Eva