Vem skickar glädje?
Fick pm ikväll från en person här på ön om att det är mycket glädje kring mig och livskraft m.m.
Själv upplever jag att det kom en liten bärande puff någonstans ifrån så livet faktiskt blev lite lättare att leva. Men det är ingenting som kommer från mig.
Så vem är den skyldige?
Vem är det som har skickat glädje till mig?
Vem det än är som har gjort det så är jag otroligt tacksam och otroligt mottaglig för mer! 
Kram och tack
Ha en bra dag! // Pernilla
Nej men vad trevligt att få glädje skickat till sig bara så där 
Hoppas nån vill slänga på mig lite glädje också 
Fast än verkar ingen ta åt sig… Ska bli spännande och se vem det är.
Absolut inte jag…
Härligt pernillaa. Hoppas personen ger sej till känna.
Tyvärr är det inte jag som skickat.
Men skulle behöva bli skickad till. 
Kram

det där var väl ändå lågt
lågt? ja kanske, men det är ju dessa trädar åxå..
Men Sviskon..om du nu tycker att sajten försämrats, varför bidra med ännu mer dålig stämning? Jag är en av dem som försökte "lyssna" till din synpunkt, hur du tänkte…det blir svårare att "se" din poäng om du fortsätter att "hoppa" på folk…
Men du Sviskon, om du vill ha en seriös diskussion om denna sajt, så sitt inte då och var spydig i trådarna, för då blir det direkt upprörda känslor och massa tråkiga påhopp.
Så…. ge dig nu.
#0 Varmt glädje Kram. 
Sviskon du behöver verkligen glädje och livskraft skickat till dig….jag ser en olycklig ledsen person bakom denna fasad, verkar som du vill ha uppmärksamhet till max….men tyvärr så kör du den tråkiga vägen….
Så jag sänder dig massor av glädjekramar och hoppas att du oxå känner dig älskad för det är vi alla betjänta av…..
Va härligt Pernillaa att du känner av denna glädje som du har fått från någon…..där ser du att det finns de som tänker på dig……
kram/Eija
Så barmhärtig är inte jag som du #10.
Den här tråden är Pernillaa,s. Den som inte ger stöd och glädje åt henne, kan öppna egen tråd. Så tycker jag. Kram till dig Pernillaa. 
#11, Jag mena absolut inte att ta bort fokuset från Pernillaa heller, om du trodde det……
Det var bara så att jag ansåg att denna person som går in över allt och ger sina griniga komentarer verkar verkligen må piss och vill ha uppmärksamhet, och därför inte skall behöva förstöra allas glädje över andra…så min mening var bara att försöka även ge den personen lite uppmuntran i glädjens tecken…
Så ser jag det, men andra kan ju ha en annan åsikt det förstår jag, och låter det så vara….
Fast då kanske man skulle öppna en tråd då, och fråga personen vad det är som fattas och varför denna är så grinig o sur….hmmmm….kanske en idé….
#0, jag får framföra en ursäkt till dig Pernillaa, om det ser ut som jag av någon orsak inte skulle ha gett dig stöd, för så ville jag absolut inte att det skulle se ut…
..är så ledsen isåfall
Eija: Det är absolut ingen fara. Tycker du gjorde helt rätt! Håller på dig och tycker du verkar vara en fin och rättvis människa och väldigt omtänksam! 
Pirkkolino: Du är då så gullig så jag skulle vilja äta upp dig ibland!
Tack för att du är så snäll och omtänksam du också!
STOR KRAM
Eleri-twinkle: Jag har också försökt se neutralt på sviskons kommentarer men håller med dig. Det är svårt när det blir förolämpningar med en gång.
Mysan59 och Mia-38: Jo jag blev så himla glad igår. Behövde den glädjen till idag nu när jag sätter mig och läser alla dumma kommentarer alla slängt på varandra.
Kan man inte skicka glädje till flera samtidigt? Tycker isf att alla som kan sånt där ska sätta sig och skicka glädje till alla här på sajten eller åtminstone till Sviskon!
Det är så trist då alla ska bråka hela tiden! Nu ger vi varandra glädje och så försöker vi hålla sams!
pernillaa, Jag har tänkt mycket på dig iallafall! Igår upplevde jag själv mycket glädje mitt i all min "misär", så någon måste ha skickat lite glädje till mig också!
kram
Pernilla, vad får dig att tro att glädjen du sprider kommer utifrån någon annan än dig själv?
Din glädje kommer ju från ditt innersta som du delar med dig av till andra människor.
Det känns viktigt att skriva detta till dig eftersom det handlar om att du måste tro på din egna kraft.
Kanske det handlar om att du hittat hem lite granna, att några saker i ditt liv börjar klarna och då tänker jag förstås på det andliga som kommit in i ditt liv.
Hittar man hem så börjar man även kunna känna trygghet och glädje, man får tillit till människor och vågar då öppna upp sig en smulla och bjuda på sig själv.
Det är ingen som skickar dig glädje, det kommer från dig själv.
Kram och ha en bra dag
Pernillaaaaa….du får äta upp mig …..men….jag smakar inte gott….om du inte gillar surkål…den varan äter jag sååå mycket. 
Jajamän.. jag kan låta gullig och är det också mot människor vilka förtjänar att jag är det. Men…det finns såna vilka behöver ingenting av mig. Jag slöser inte bort min dyrbara energi, att förgäves försöka förändra andra människors elakheter. Det är inte min plikt på jorden. Och den är dessvärre bortkastat tid. Om människan inte förändrar själv sitt tankesätt. Vem kan göra det då. Min åsikt är. Absolut ingen.
Att enligt mig……..Du ska glädjas av allt i livet som känns bra för dig och då kan du automatiskt sprida gjädje till andra också. Och de som inte kan göra, varken det ena eller det andra, får lära sig då.
Jabb, nu skickar jag
tankar åt dig och stor kram. Pirkkolino
Nu kommer ni väl att bli sura på mig med , men..om man tänker efter och swr det från den ljusa sidan, …ligger det inte något i det som sviskon sa? att det har något med orberna att göra? Missförstå mig nu rätt, jag tycker det är väldigt intressant med Orber, så jag menar inget illa…Kram till dig Pernilla
( vi härhemma fotograferar också orber)
U R us
Jag läste en artikel i tidningen idag. Det handlade om en kvinna som åkte tåg och nära henne satt en man med ansiktet förvridet i smärta eller sorg.
Hon tyckte synd om honom och önskade där på plats att den smärtan skulle försvinna.
Nästa gång hon tittade på mannen såg han glad och avslappnad ut.
Ett litet barn skrek och mamman såg helt slut ut. Hon önskade att barnet skulle bli glatt och nöjt, vilket barnet blev.
Så summa summarum= våra önskningar om andra påverkar hur dom mår.
Så positiva tankar om våra medmänniskor är faktiskt god ide 
Men hörni, kan inte nån av er öppna en sajt för bara bilder, med Orber och andra fenomen?
Kan inte du, pernillaa göra det, för du verkar ha så väldigt mycket intressanta bilder.
Vad tycker ni om det förslaget? Så slipper vi dessutom en massa påhopp och otrevliga kommentarer och alla blir nöjda och glada. 
ÄNTLIGEN IGEN!!!! 
EN som blev glad i alla fall 

Du sviskon..nu vet jag vem du är….
U R us
Hellas: Ja kanske är det som du säger att glädjen kommer inifrån mig själv. Jag vet inte. Men det var en sån oväntad glädje mitt i all ångest och jag hade inte ansträngt mig mer än vanligt för att vara glad.
Jag är i en djup depression nu med mycket panikångestattacker och jag har inte känt glädje på det här lättsamma okrystade sättet på 2 år.
Tänkte bara att det måste vara ett konstigt sammanträffande att jag får ett pm om det innan jag ens riktigt visste av det själv.
Choklad: Förstår inte riktigt hur du menar med att det skulle vara orbernas förtjänst
# 25 hmm jag menar som så att de har ju varit länge hos dig, Orber är ju andar som kommer på besök, och detta är kanske en ande som vill ge dig glädje? att det var den som gjorde så att det som hände kunde hända? De kan ju vara snabba och flytta sig var de vill. Enligt min uppfattning…
U R us
Ja det vet man ju aldrig!
Jag har mina funderingar om det men jag kan instämma med personen….kram 
Jeremina..hur menar du?
U R us
Det kanske é jag 
Ja då blir jag ännu gladare bara för att det är du isf!!! 

Jag hade rätt men personen ifråga måste berätta själv om hon vill annars kanske hon skickar pm eller så vill hon vara anonym…
Undrar bara..hur kan det först vara så mycket glädje, och sedan förstörs allt av ett litet troll ???

U R us
Jeremina…vet du vem det är som skickat glädjen till mig? Hänger inte med nu…

Va du är insnöad på troll #33!!! Släpp det nu å gå vidare…
Sviskon har ju verkligen uppfyllt målet. Vara lite tyken och några hårda ord, så lästes hans/hennes inlägg mer än 2200 ggr och besvarades över 150 ggr på mindre än 24 timmar..
Säger ju faktiskt mer om er än om Sviskon…
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Amen!!! 
Ja jag tycker också att det bör släppas nu. Jag är då inte ledsen eller arg för det. Nu är då jag glad igen.
Bara bra med urladdningar såhär….det behöver alla ibland och problemen ska upp till ytan.
så Sviskon är nöjd nu då? 'Jadå jag ska släppa Herr Sviskon..och jag ska inte bry mig om din kommentar…..
U R us