Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1031 ggr
[asamaria]
0

Drömde

Äntligen kom jag ihåg en dröm. Givetvis sov jag borta och pga det illa efter halvtid ungefär. det var nog därför jag kom ihåg eftersom jag vaknade i drömmen. Kanske choklad vill hjälpa mig tolka?

Kontentan av drömmen är att jag skyddar en person. Personen finns på riktigt, men är ingen vän eller någon jag pratat ingående med. Hon jobbade på samma ställe som mig för många år sedan och jag vet att hon bor någon mil bort. Hon är jagad av några eller någon och jag skyndar mig till henne för att hjälpa henne att gömma sig. (I verkligheten har hon en bror som mördats sedan många år och en mycket för tidigt fött barn som lever vad jag vet.) Vi flyr ner i olika källare och sitter där och väntar och oförklarligt nog så flyttar vi på oss då och då. Då röjer vi oss ju, var vi är, men ingen ser oss. Hon är rädd, jag är lugn och säker. Husen vars källare vi springer ned i är ett grannhus mittemot där jag bodde förut om det är någon betydelse i det?!

Halvdansken
0

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men jag har haft den typen av dröm många gånger (dock aldrig med någon jag känt), så jag är väldigt intresserad av en ev. tolkning.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[asamaria]
0

putt

[asamaria]
0

putt

Choklad
0

Jag återkommer..kan inte koncentrera mig just nu för jag är fortfarande arg på det där trollet. det ska man ju inte vara men…Verkar vara en speciell dröm…som en sanndröm och med en massa symboler samtidigt…Hon söker kanske skydd hos dig?

U R us

[asamaria]
0

En sanndröm? Har inte vare sig pratat eller sett henne på flera år. Uppenbarligen ser jag henne, hennes sorger och rädslor, men ingen jag tänker på så där i dagligdags. Det hon har varit med om har inte hon berättat utan jag har fått höra det av andra. I drömmen följer jag henne, jag leder henne inte. Det är hon som går iväg och jag bara följer henne. Det finns en händelse till för länge sedan. Vi var på finlandsbåten och en av mina yngre kolleger hade helt klart fattat tycke för mig. Han visade det dock inte på något sofistikerat sättSkrattande Ursäkta, men jag ler bara vid tanken. Tyckte han var väldigt komisk. Han var full, raggare, om nu det har någon betydelse, väldigt trevlig normalt, men nu liksom ångvältade han fram och skulle fram till mig och så stod han bara där och hängde över mig och ramlade omkring inget mer, mer än att han inte gav sig. De andra killarna hindrade honom och höll i honom flera gånger. Den här tjejen blev jätterädd och tog väldigt illa vid sig av hans beteende så det säger väl en del om hennes rädslor medan jag bara skrattade åt det hela. Han kom och bad om ursäkt senare på jobbet och var väldigt ångerfull.

Choklad
0

Det känns som att du ska skydda denna person som du drömmer om, och att det har något med det förflutna att göra. Ni gömmer er i en källare…i själva uppkomsten i källan till ett problem från det förflutna. Finns det något som är ouppklarat mellan er?Det kanske har något med att göra att du ska söka efter henne? Hon kanske vill dig något men kan inte få kontakt med dig?Besynnerlig dröm detta….svår att tolka..men jag känner starkt att du ska söka efter henne…

U R us