Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 875 ggr
Tatsu
0

Bli spådd

När jag var yngre spådde vi oss hos olika damer, vi träffade aldrig dem personligen utan man gav dem en kaffemugg(plast) eller något annat som de sedan kunde se i. Man skickade en slant och sedan blev man uppringd och det var jätte spännande.

Jag har sparat anteckningar som jag skrev ner och jättemycket stämde med vad de sa. Saker som inte de kunde veta och då fanns det inte internet att snoka reda på saker och ting.
Namn och personbeskrivning, saker som har hänt och som skulle hända.

Jag hör aldrig att det är någon som gör sådant nu för tiden, vet ni om det fortfarande existerar eller går man bara på seanser nu för tiden.

Dessa kvinnor måste ju ha haft mediala gåvor men det var inte så omskrivet då.
Kom ihåg Saida som var en känd sierska och igår  googlade jag lite om henne och hennes barn.
Det stod en hel del om detta, både beröm och kritik.
Jag tyckte att hon var jättebra, såg henne på tv och läste ofta om henne i tidningarna. Fick aldrig äran att bli spådd av henne men det hade varit intressant.
Funderade faktiskt på om jag skulle ta kontakt med någon av hennes barn eller om jag hittar igen någon av de "gamla" damerna för att höra vad de har att säga nu 30 år efteråt, om de fortfarande är lika träffsäkra.

Har ni någon erfarenhet av detta med "spådamer"?
De jag hade kontakt med var helt vanliga kvinnor som hade familj och vanliga jobb men det var ett väldans hysch hysch med förmedlingen.

Jag spådde mig ett flertal gånger på tivolin också men de ville bara kolla hur mycket pengar jag hade och sedan skulle de kolla i handen. Kändes inte så trovärdigt.

Jag har varit på privata sittningar och storseanser och det är också väldigt intressant men om jag tänker efterinte lika djupgående som det andra.

Vore intressant att höra vad ni har för erfarenhet eller vet något om detta.

Tatsu

skrult
0

Hej Tatsu!

Jag var till en kvinna för ca ett år sedan som bla spådde i kaffesump och hon fick fram otroligt mycket i sumpen :-) Hon forsatte sedan att ta kontakt med andevärlden och lade kort. Det var spännande och kom ihåg att jag tänkte som dig- att det  inte är  ofta numera man hör någon som spår i kaffesump. Glad

Mysan59
0

Nån gång runt 93-94 var jag hos en zigenare (som faktiskt hette Taikon) och hon spådde mig med vanliga spelkort och var helt klockren.

Berättade vad som hänt från barndomen fram till nutiden (den nutiden som var då) av skäl som jag inte orkar gå in på här, så spådde hon inte så långt fram i tiden, eftersom vi "fastnade" lite på ett speciellt ämne.

Men som sagt, jag var mycket imponerad av henne. Och hon visste inte heller nånting om mig innan.

[Puppan]
0

Jag var å spådde mig i kaffesump för ett tag sedan. Hon fick ut helt otroligt mycket ur sumpen, och det var jättemycket som stämde in. Hon är ett medium också. Det var väldigt mysigt på sitt vis tyckte jag.