Utomkroppslig upplevelse
Kan man ha det?
http://www.soultravel.nu/gor_det_sjalv/10-UKU-lektioner.shtml

Visst kan dè vara möjligt .. tror jag.., sen finns även
varianten med Astral resor under natten.. när vi sover..
/RL

Det har jag hört många berätta om,men har aldrig själv upplevt(av vad jag vet)

Dè kan vara dè som kan kännas som en skakning när man håller
på att somna .. eller att dè kan kännas mellanåt att
man "faller ner" in i kroppen igen.. när man vaknar
/RL
Den här frågan hade vi på en tråd förut vill jag minnas. Jag hade en kompis som blev opererad för hjärtat och hon berättade att hon svävade ovanför operationsbordet och såg sig själv ligga där. Hon sa oxå att det hade gjort ont att komma tillbaka i kroppen.

#4 Ojdå, låter som en NDU, som är väldigt lik en UKU. (NDU = nära-döden-upplevelse, UKU = ut-ur-kroppen-upplevelse).
Var på en föreläsning av fd anestesiläkaren Göran Grip för många år sedan. Han föreläste om olika fall av NDU:er. En patient, som dom hade fullt sjå med att rädda till livet på operationsbordet, kunde efteråt beskriva hur han/hon svävat uppe under taket och tittat på. Patienten kunde efteråt också redogöra för vad som sagts under operationen och vad läkarteamet gjort.
UKU tror jag är en vanlig företeelse, fast många kanske inte tänker på att det rör sig om en sådan. Själv kan jag vakna innan kroppen vaknar, dvs jag är kvar utanför kroppen så jag kan inte styra den. Kan inte röra en fena. Vet att det är då man skall släppa taget och försöka ta sig iväg och se sig omkring lite. Men då får jag baksug och åker tillbaka. Sedan får jag ordning på kroppen igen. Det påstås ju att vi lämnar kroppen när vi sover. Själv har jag bara kommit så långt att jag efter mycken möda satt mig på sängkanten och tittat mig runt på morgonen när solen tittat in. Plötsligt fick jag baksug och det blev mörkt. Nästa gång jag slog upp ögonen och verkligen vaknade låg jag åt andra hållet i sängen. Så visst blir jag lite avundsjuk på dem som lyckas susa iväg och se sig om.
Kram/Yvonne
Min syster berättade för mig för några år sen att hon hade varit och hälsat på hos mig. Hon hade sett mig komma ut från toaletten och gå in i vardagsrummet och kunde t o m beskriva vad jag hade på mig och hur jag satt på soffan. Allt detta utan att ha varit hos mig på riktigt. Det hon berättade stämde på pricken. Är detta det du beskriver #5? Vore kul att veta.
#6 Det var tröttande i alla fall
Sov flera dagar efteråt
var vaken när jag gjorde det
Jag har också "varit iväg" några gånger, men blev skrämd för jag visste inte vad det var då. Sedan jag blev medlem här på ÖN, önskar jag att jag kunde få uppleva samma sak igen, men då har jag hållit mig väldigt lugn på nätterna. Typiskt! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

#6 Ja, det låter så tycker jag. Om du kunnat se din syster också hade det kallats astral projektion.
#8 Ja, visst är det retfullt att man inte kan styra över det!
#9 Jaa, fruktansvärt!
men nu lämnade Susanne en så bra länk längst upp så när jag har testat allt som finns på den sidan, ja då kanske jag t o m dyker upp i TV soffan hos dig Yvonne!
he, he :)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Jag vet inte om vi pratar om samma sak för både min syster och jag var vakna
Jag har också upplevt ut ur kroppen under sömn två gånger. Jag förstod inte vad det var. Jag fick kraftigt yrsel.
Sedan upplevde jag en gång under meditiation och fick då också kraftigt yrsel jag var tvungen att gå tillbaka till min kropp, så yrseln avtar. Sedan har jag inte upplevt det mer.. Kanske för att jag har för stort kunskap om detta?
Istället har jag andra upplevelser