Helgens mässor
Det är ju mässor runt om i landet den här helgen och jag önskar alla er som ska på en mässa en underbar dag/helg! Ni får gärna skriva här i tråden och berätta vad ni har gjort på mässorna :)
Kramar
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag har ju jobbat på mässa i helgen och alltid lika härligt att få träffa så mycket folk och få höra om så många öden.
Och så många berättelser om bevis om andevärldens exixtens.
Men måste få berätta om en egen väldigt stark upplevelse.
Jag höll en av storseanserna på Helsingborgs mässan.
Förkyld och ngt trött efter en hel dag i mässan.
Men o vad andevärlden hjälpte mig så det blev inte så tokigt ändå.
Men en kontak som kom igenom lär jag alldrig någonsin glömma
Det var en dam och jag fick lämnat en beskrivning och sittern sa att den kände igen detta.
Då exploderar en Ballong för precis där jag står är det dekorerat med en massa Ballonger här höll på att hända en olycka för jag gjorde nästan i byxorna *S*
Då säger min sitter att ngt bättre bevis på att det var hans farmor kunde han alldrig få.
Så berättar han att alla kalas när han var barn skulle Farmor ha med ballonger och hennes stora nöje var att sticka hål på dom så dom smällde vilket sittern inte alls tyckte om utan han var rädd för det men farmorn tyckte det var lika roligt varje gång.
Så får säga att våra vänner kan vara rent fantastiska när dom visar vem dom är i bland.
Lasse

#tarotlasse
Hahahaha…vad kul… Häftig farmor

#tarotlasse
Hahahaha…vad kul… Häftig farmor

Jag har ju jobbat väldigt mycket på mässor under åren tidigare och jag håller med dig att det är så roligt med alla dessa möten och jag känner igen det där med att få hjälp av andevärlden när man är sjuk, det försvinner den stund man jobbar :)
Vilken stark kontakt du fick men jag förstår att du blev rädd när ballongen exploderade
Kram
Elisabeth
#1 Va härligt meddelande! :-)
Men asså, i dag var jag på mässan I Sthlm, vad den nu hette? *S Först och främst försökte jag att finna Jane, men neee, jag är visst helt omedial hahaa… Sen gick jag mest snabbt fram mellan stånden ( säger man så ;-) ja, man vill ju inte känna sig snål eller så, om man inte köper..om ni fattar ( jag är bedrövlig på att tycka "synd" om folk *fniss*
Men, iaf, det första jag gjorde var att fota min aura/chakra… kändes ganska seriöst asså. Ja, för jag är/eller har iaf varit helskeptisk hur dessa svar/avbildningar är/har varit *S
Men, iaf så var min aura stooor, och nästan bara orange, gul och lite grön. Och ovanför huvudet varvdet som värsta gula glorian..och det tydde nog bla på att jag fick så mycket insperati0n och idéer ovanifrån, men att jag bara har kvarvdet i min hjärnatyp, och inte vågar låta det börja flöda. Och att jag var kreativ, konstnärkig osv… Och sen var mitt pannchakra någenog på G. Men iom med min hjärna bla, så blir det lite kaos…hahaha… OK…bla bla bla…m.m…
OCH det jag kände var det viktigaste var, att det var massor av förändrinar på gång för mig själv ( osg ja, jag ska jobba med mig själv, eller nåt)
Ja, jag måste ju också nämna, att jag var mycket jordad :-) Jädrans asså, det blir skönt att visa exet hahaha….
Men blev som lite chockad i kväll då barnen kom hem. Då frågar exet mig, om hur många andekontakter vi fått? ( träffades ju nån dag innan hos en av våra nätvänner) Jag nämde nåt, och han sa inget mer!?!? HELT otroligt!!!!
Jom måste ju nämna att vi hälsade på Skruttan å Jocke!! Jag och Skruttan fick ögonkontakt, och pekade på varann *skratt* Och sen var det kramkalas…

#5 Vad synd att du inte hittade Jane. Det var intressant det du skriver om auran, stämmer väldigt bra ju ;)
Kram
Elisabeth
#5 åh Bybo vad jag sände ut tankar till dig så du skulle hitta mig!
skruttan var förbi och sa du var där! - men nej - ingen Bybo:-(
Du får komma o kramas då jag är i avesta den 8 april(storseans där då)
#1 vad kul Lasse
Att Du fick så bra fysiska bevis:-) härligt när andevärlden ger dessa klara bevis - kan bara säga att efter Stockholmsmässan är jag djupt ledsen i själen att se allt humbugg - det är få som håller måttet(mitt mått) och verkligen är representanter för andevärlden - Jag brukar passa på att se andra medium eller sk medium arbeta när jag är ute - och av dem jag var på var det endast Spirit(öga) Jocke som verkligen arbetade med länk!
En del var rent ut sagt så bedrövliga så det var lynchstämmning - hualigen!
Så just nu försöker jag hela mina själsliga sår - och försöker se en mening med dessa kiviksmarknader! För varige mässa jag är med förstår jag varför jag drar mig för att deltaga!
Men det skojiga med mässorna är ju kuldkornen som faktiskt finns där och alla underbara männskor man möter:-)
Kram Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

#0 Lasse, vilken berättelse, det måste ha blivit många glada leenden.
Piafia, kul du har haft i helgen, jag önskar att jag varit med er
och visst verkar dina aurafärger stämma väldigt bra överens med verkligheten
.
#7 Jane, vad sorgligt att det är på det sättet, man får väl innerligt hoppas ändå att de som betalade för en sittning ändå kände sig nöjda så med det de fick.
Tyvärr är det ju sådant spektakel som drar ner mediumskapet så enormt
.
Fast ärligt talat, jag förstår faktiskt inte hur de vågar sitta och hitta på att de har en länk och dessutom ta betalt, kan det vara så att de faktiskt tror sig kunna??
Ja det kan ju förstås bara de själva svara på så den frågan får väl bero.
Själv skulle jag aldrig våga vara oseriös med berått mod, jag skulle skämmas + att det säkert straffar sig längre fram.
#9 Ja ja tror det tror det:-( sen skryts det om vem som dragit in mest fläsk!, Hua!
Sittningarna var jag inte ute och tittade på utan detta var de sk storseanserna!
Kram Jane
#10 Jaha, var det storseanserna, ja det är ju lika illa det :(

Ja som vi i rummet hoppade till när den ballongen small! Helt galet. Det var trots förkylning en väldigt bra seans tyckte jag =)
Och jag var glad för jag fick kontakt med min farfar som tyckte jag var en virrig person som behövde fokusera mera. Och det stämmer verkligen, och nu kanske jag tar fokuseringen på lite mer allvar med tanke på vem som bad mig…
(det var givetvis inte det enda han sa =)
Stort tack till lasse säger ja bara!

Jag håller med dig jane, det är hemskt och det var av den anledningen jag slutade åka runt och jobba på mässor.
Elisabeth

Ja du Jane jag kan bara hålla med dig så mycket trams man får se i mellanåt på dessa mässor och dessa medium som påstår sig sitta i trance på dessa mäsor. Trams säger jag.
Men jag och en kompis gick runt på en mässa och tittade runt på vilka som hade länk eller inte och får säga att vi blev rejält upprörda i en del fall.
Det värsta exemplet som vi sett på flera mässor vet tydligen om sina brister också eftersom detta medium senare jobbat under andra namn också.
Så går ryktet ja då är det bara att byta namn.
Men får ändå säga att dom flesta jag sett när jag gått omkring faktiskt har länk.
Nu för tiden när jag är på mässor så jobbar jag så har inte den tiden att gå runt och titta lika mycket längre.
Men det blir mindre mässor framöver för det tar på en också med så intensiva dagar.
Lasse

Jag vill passa på att tacka Lasse för en informativ sittning på mässan i Helsingborg! 
Kan verkligen känna med de som söker och som får nada.
Det är ju inte vad man behöver när man famlar i blindo.
Så tack än gång 
Mvh Pernilla
#14 och #13 Desto viktigare att de som jobbar seriöst finns representerade på dessa mässor - annars blir det kiviks markand av det hela!
"Jag vill uppmana alla seriösa medium" att faktiskt vara med på dessa mässor - så att de som går dit kaN SE SKILLNADERNA! på arbete med länk och utan!
Det lite läskiga i detta med Tramset eller sk Trans demonstrationer är att det kommer in utifrån andra länder och kulturer - vilket inte är Trans i den bemärkelse av spiritualistisk lära!
De arbetar med de sk jordbundna andarna - som manefisteras igenom dem - vilket är normalt i deras kultur! Blir ju inte så hög nivå i detta kan jag säga:-) hua!(jag mådde fysiskt dåligt under denna uppvisning)
På en av storseanserna som jag var på var det nästan lynchstämning - på det sk mediumet som arbetade i någon konstig kanaliserande andlig demonstration - det hela var psychic - och dåligt sådant med - sen står han och säger att han jobbar helst en - till en - varför i hela friden gör man en storseans då? vilket för mig är kontakt med nära o kära - fanns ingen tillstymmelse till detta!
Det gör ont ända långt in i själen av att se detta - både för de sk mediumen som tror att de har kontakt - och för de besökare som tror att det är så här vi medium fungerar:-(
Kram Jane

#16 Det har du så rätt i Jane, har inte tänkt så utan slutade istället med att fara runt på mässor då det kändes som du beskriver som kiviks marknad. Sen blev det jobbigt med alla resor och hotell men man kanske ska planera om lite till hösten 
Elisabeth
#18 Japp De e rätta tackter
Kram Jane
#7 Hur kan man se om någon har en länk?
#20 är man medial så bör man kunna se det:-)
#7 Jag kände ju det asså…sprang omkring som ett fån hahaha… Var tusan var du?
#22 Hall2 i mitten:-( Vi får kramas en annan gång:-)
Kramelikram Jane
Tack! Jag hade tänkt att bege mig till Trädgårdsmässan här i Örebro. De ska tydligen ha med lite balkonginspiration och jag behöver lite inspiration då vår balkong inte är så solig.
Jag hade dock velat gå på något mer spännande, men något sådant verkar inte hända här… Finns det några "mediala mässor" att gå på?

Gå in på Ajkons hemsida www.ajkon.se
och se i deras kalender dom brukar ha med dom flesta alternativ mässor i Sverige.
SÅ där kan du säkert hitta om det finns ngn i närhen av dig.
Lasse
Tack så mycket!
Vi har mässa i maj!

Ja Ramsbergsgården ligger ju inte många mil från Örebro.
Hade inte jag haft kurs på annat ställe i landet hade jag gärna deltagit på denna mässa själv.
Det är väl stort Jubeleum på Ramsbergsgården i år så blir nog ngt extra att vara där.
Lasse
#28 Ja vi firar 40 år som spiritualistisk kursgård! den 15-17 maj - med Mässa,finns en tråd om det här inne:-)
Ja det är synd du inte kan vara med Lasse:-)
Kram Jane
#27 - Vad bra, det ska jag minsann boka in :)
#27 Du är välkommen!
Som det ser ut nu är det spikat. Jag och mor min kommer. :)
Tänkte bara fråga angående storseansen… måste man anmäla sig till den innan eller kan man anmäla sig på plats?
#32 Menar du den som Colin Fry ger? så ja den måste förbokas om man vill vara säker på att få plats!
Kul att ni kommer:-)
Vänligen Jane