Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 3523 ggr
[AnnikaOhlsson]
0

Spikmattan - igen

Nu har jag vart ute och köpt mig en Shaktimatta! Jag vill hem nu direkt och testa den!! Ser SÅ mycket fram mot det. Men OJ vad vass den var… Det blir nog 5-dubbel filt första gången ;-)

Nä, men en handduk iaf!

[Pirkkolino]
0

Den första spikmatta tråden kunde inte, i alla fall jag, skicka mera kommentar. Jag var bara nyfiken att vad den mattan var menat att göra nytta. Och jag fick svar, men svara och tacka svaren kunde jag inte göra. Glad

Jane-Lyzell
0

Synd du inte skrev i samma tråd - jag orkar inte upprepa mina åsikter i detta i en ny:-) lycka till

Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[AnnikaOhlsson]
0

Jag vet dina åsikter redan. Men jag ger den en chans iaf ;-)

Frejzan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som ligger på spikmatta, ligger ni hårt på tex golvet eller lite mjukare i sängen? Det måste väl vara skönare i sängen men kanske besvärligare om man måste ändra läge o när man ska komma upp från den. Kanske inte lika effektivt heller.

Har diskuterat med min massör som säljer dom och jag ska få prova en nästa gång. Den var utlånad när jag var där förra veckan. Jag kommer säkerligen att köpa en oxå.

Pratade även med en sjukgymnast som skulle ge mig delegering till tns-apparat som vi använder till min brukare, hon berättade att om en person har sår på ena axeln så kan man använda tns på den andra axeln o det hjälper såret att läka. Hon hade gett en kvinna tns på höften och hennes sår på fötterna läkte. Antar att spikmattan oxå kan göra liknande. Eftersom tns är ström som går ner lite i musklerna o stimulerar hormonerna och det gör ju även mattan (inte med ström då förståss). Någon som vet något, av egen erfarenhet?

Däremot har jag en sorts spikklubba som jag köpt av en akupunktör som inhandlat dom i Kina. På ena sidan av huvudet är det en spik och på andra sidan är det sju lite vassare spikar. Skaftet är tunnt så den fjädrar bra. Den är skön att hamra på musklerna som gör ont.

[AnnikaOhlsson]
0

Vad jag förstått så kan man ligga i sängen eller på golvet… jag kommer iaf börja att ligga i sängen och ha ett tygstycke över den. Sen får vi se om jag "avancerar" till golv och bar hud… :-)

Frejzan
0

Blir nog lika för mig. Har en mjuk skön säng som jag kommer att lägga mattan i och senare kanske på golvet, men det är så hårt…. Jag vill ligga skönt om jag ska kunna slappna av. Är det hårt kan jag inte ligga stilla många minuter, men kanske det är annorlunda om man ligger på spikmatta.

lilla-ja
0

Köpte en matta förra helgen. Uuuuunderbar!!! Och utan handduk t o m…….

Tycker att jag får en så´n endorfinkick att jag inte använder den på kvällarna, då somnar jag aldrig.

Gubben har också provat den och tycker den hjälper bra mot hans ömma muskler.

Har inhandlat ytterligare en matta som ska bli 50-års present till svägerskan med spänningshuvudvärk och axelont.

[AnnikaOhlsson]
0

Tänkte berätta hur det gick!!

Den var helt UNDERBAR!! Jag började väldigt försiktigt med att lägga ett istoppstäcke på den, men det blev jättebekvämt och gjorde inte ett dugg ont… Sen försökte jag med en frottehandduk…. likadant där! Tillslut blev det bar hud. Det gjorde ju ont, men inte i närheten av vad jag föreställt mig! Först sved det väldigt, sen blev en liten punkt ungefär mitt på ryggen jättevarm och värmen spred sej skönt ut i armar och hela kroppen. Jag blev helt borttdomnad och "groggy". Sen kom min man och frågade om jag skulle sova länge till? Jag hade SOMNAT! Jag har hört talas om att man lätt kan somna på den, men jag var extremt skeptisk till det!

Jag funderade lite på om man skulle våga sig på att stå på den, så jag satte mig på sängkanten, lade mattan på golvet och satte försiktigt dit fötterna (hade sockar på mig). Sen lutade jag armbågarna mot knäna så det blev lite mer tyngd på fötterna… och det kändes bra. Då ställde jag mig upp! Det gjorde naturligtvis lite mer ont, men inte så farligt. Stod där i 10 minuter.

Efter detta var jag väldigt kaxig och tyckte att detta var väl inget. Så jag lade mattan på sängen och lade mig på magen…

Ohhhh….smärta!!!!!!

Mamma vilken smärta!!! Jag var inte en sekund förberedd på att det kunde göra så ONT!!! Jag ryckte till, bara för att det gjorde så in i Norden ont och det "rycket" resulterade i ett sönderrivet lår! Men men, så går det när man är kaxig! *s*

Lade mig på den i 10 min i morse innan jag gick till jobbet med. Dock på rygg…

Men jag kommer försöka på mage igen så småningom…

Frejzan
0

#8 Varför ligga på mage? Tror du får lika mycket hjälp av att ligga på rygg. Man är ju väldigt känslig på magen. Det känner man när man duschar o använder borste eller massageduk (vad det nu heter, seniliteten har slagit till ;o)

Annars kan du ju prova att sitta på en stol med en kudde på bordet som du har mattan på och ligga så. Så blir det inte så starkt tryck. Eller varför inte sitta bakvänt på stolen med kudden o mattan framför. Prova dig fram till en bra ställning så du får max storlek av mattan mot kroppen.

Mysan59
0

Glad idag! Har ju varit sugen på en spikmatta länge nu, men har inte råd.

Vi lever på 1½ inkomst kan man säga, jag har sjukersättning och sambon från bidrag…

Men! Idag fick jag deklarationen och ser att jag får 7.000:- tillbaka, så då blir det en spikmatta! Skrattande

Jag har värk i nacke, axlar, rygg, höfter, händerna, fötterna, knäna ibland osv. och det kommer och går, vet inte från dag till dag, var, när, hur det ska göra ont.

Så jag hoppas mycket på mattan!

Eleri-Twinkle
0

Var har ni köpt era mattor och vad kostar dom?Skrattande

tidgod
0

Jag skickade efter min på www.ilmrehab.se

det är en shaktimatta den kostade 590kr plus frakt

det tog bara 2 dagar så nu har jag plågat mig med gottont

i flera dagar och den gör verkligen undervärk.

Eleri-Twinkle
0

Tusen tack Tidgod:-) åh vad sugen jag blirSkrattande

Trisha
0

Helt underbart med spikmattan! Enda nackdelen - man blir beroende. Men det gör ju ingenting. För mig funkar den både som kick och avslappning. Fascineras över hur olika det känns från gång till gång, ibland bara underbart skönt - ibland får jag dra ur den ur fläsket - aaaaaj! Men ack så verksam…!!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Magi-cat
0

Kul att ni har så goda erfarenheter av era spikmattor!!

Själv använder jag shaktimattan varje dag, morgon o kväll, samt någon gång under dagen om jag ändå får ont i ryggen. Underbart!

Beroende, jaa…..SkrattandeFlört

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Frejzan
0

Det finns ju två sorters mattor. En med piggar som är en o en och så shanti-mattan. Vilken tycker ni är bäst? Ska till massören i morgon o han har mattor så jag tänkte köpa en där. Vet inte vilken sort han har för den som han hade till prov var utlånad just när jag var där sist.

Mysan59
0

Ja det verkar finnas "svenska" mattor och "ryska" mattor och kanske fler ändå.

Vore intressant att höra vilka ni har.

Tiia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en shaktimatta

Jag är helt beroende av min matta,gubben använder den också.Han var väldigt skeptisk i början,men efter en gång är han fast.

Han började tokfnittra första gången,han kunde inte sluta skratta på et långt tag.

Den frisätter ju stora mängder endorfiner, må-bra och lycko- hormoner.Jag använder den så gott som varje dag.

Frejzan
0

Köpte en shaktimatta i dag. Det gjorde inte så ont att lägga sig på den som jag trodde. Däremot vill jag gärna rucka på mig lite tills jag ligger någorlunda "perfekt" när jag lagt mig, men det är ju svårt när man ligger på mattan, men efter några ruckningar så gick det bra. Somnade o vaknade när jag legat 40 minuter.

Shar
0

Tror det får bli en sån till maken i födelsedagspresent Cool