Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1118 ggr
LinnB
0

Svar åt min mormor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver denna tråd åt min mormor och hennes syster som verkligen vill veta.

Hon var på bröllop i helgen och då vi tittade igenom bilderna fick vi se några riktigt klockrena Orber.

Jag tror jag vet vem det är, men jag vågar inte svara henne helt säkert, så nu undrar jag om någon vänlig själ kan ge oss ett säkrare svar?
Vem känner/ser ni?

Otroligt tacksam för svar.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LinnB
0

Andra bilden.

LinnB
0

En till. Uppe i hörnet.

Vem var det som ville vara med?

christine79
0

På första bilden ser det ut som om killen får syn på orben. Men han tittar säkert på tjejens klänning..

Christine, Chris

"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se

[Jeremina]
0

Det är en kvinna som gått bort och med sig har hon ett barn…och jag känner att något gick hastigt…..Jeremina!

LinnB
0

#4 Tusen tack för svaret, Jeremina! Det gav klarhet i allt :)

tarotlasse
0

Jo det kan jag svara på du kan säga till din mormor att det är otroligt bra bilder på damm.

Detta är inte Orber orber ser helt annorlunda ut.

Dessa halvgenomskinliga vita runda klot  är typiska damm bilder.

Kan även vara vatten partiklar men då brukar det vara lite färger i detta också.

Du kan själv exprimenter med detta  genom att ställ upp din kamera på ett bord hylla eller liknande  och forgrafera rakt ut i ett rum.

Ta sedan en kuddde eller filt som du skakar framför  kameran och tar en bild till så ser du tydligt dessa runda halvgenomskinliga klot.

Du kan även ta en dänk flaska ställa in på finaste strilen  och spraja  och ta en bild till och du får återigen dessa klot men denna gången kan du även finna lite olika färger i dom också.

Är ytterst sällsynt att man får se riktiga Orber som ser helt annorlunda ut utan det är mest dessa damm bilder som folk tror är Orber.

Men som sagt vad väldigt enkelt att framställa själv.

Var inne på ett annat forum härom dagen där dom visade 2 bilder där det verkligen var riktiga Orber var härligt att få se i stället för dessa damm bilder.

Lasse

tarotlasse
0

Vill ni se en riktig orb så till min glädje har jag funnit det här inne på ÖN i kväll.

Titta på bilden på kvinnan framför kyrkan  så kan ni se en riktig orb bredvid kvinnan.

Där kan ni tydligt se skillnad på hur en orb ser ut.

tråden heter gammalt kort.

Lasse

LinnB
0

Okej, tack för ditt svar Lasse. Men det hade räck med "det är bara damm" - detta var nästan otrevligt och jag tog det lite som att du dumförklarade mig.

sandra1977
0

ta det inte så LinnB..Lasse är bara saklig.Glad

LinnB
0

Väldigt saklig.

Anledningen till att jag trodde att detta var Orber är endast för att det är i detta forum jag fått höra att det är så det ser ut.

Men okej, tack igen.

giffan
0

#6 Hur kan du då förklara att jeremina känner av något på orberna? Eller menar du att hon hittar på?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Elisabeth-J
0

#11 Man kan känna av genom en bild, det behöver inte vara Orber eller annat på bilden för att man ska känna in sånt, så hon har nog inte hittat på. :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

giffan
0

Jag tror verkligen inte att hon hitta på, men i det inlägg jag svarade på så sas det att det inte va Orber.

jag visste inte att man kan känna av bilden i sig. Trodde just att det var orberna som kändes av.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

LinnB
0

#13 Jag trodde samma sak. Nu börjar jag förstå lite bättre. Man lär så länge man lever! :)

Det Jeremina sa stämde nämligen klockrent. Speciellt om barnet. Paret som gifter sig på bilden förlorade sin son just innan beräknad förlossning för några månader sedan, i plötslig spädbarnsdöd. Kvinnan Jeremina nämner är jag övertygad om är mannens mormor, det kände jag själv. Var dock lite osäker, så jag ville ha det bekräftat av någon som kan mer :)

Elisabeth-J
0

#14 Ok, jag tycker däremot att man bör beskriva dom personer man ser i en bild så att det blir riktigt bekräftat. Om man skriver som här att det är en kvinna och ett barn så kan det vara vilka som helst, så man bör göra en bra beskrivning så man vet vilka det är för annars blir det väldigt otydligt och osäkert. Nu har du redan skrivit att det var en son, man ska inte berätta något alls om någon ska känna in eller se vilka som är där, men det är en till ny lärdom, berätta aldrig något förrän efter att du vet och kan ge feedback :)

Elisabeth 

sandra1977
0

det är som Elisabeth säger…vill bara förövrigt säga att just Jeremina ÄR väldigt duktig…Glad

LinnB
0

#15 Ah, förlåt Skäms Men idag har jag lärt mig en himla massa nytt i alla fall. Tack så mycket :)

sandra1977
0

be inte om ursäkt vännen..det är inte så lätt att veta när man inte har nån erfarenhet! hoppas nu inte att detta avskräcker dig från att fortsätta fråga o undra saker.

MVH Sandra

LinnB
0

Absolut inte! Jag behöver samla på mig lite erfarenhet, så mig blir ni inte av med i första taget :)

Ni är så trevliga. Stöter jag inte på varje dag :)

Kram Linn

sandra1977
0

härligt!!Glad

Elisabeth-J
0

Härligt LinnB! Glad Det är aldrig lätt att veta innan så du ska inte be om ursäkt för det. Man lär sig av allt hela tiden Glad

Kram

Elisabeth 

[Jeremina]
0

Jag kan svara att som Elisabeth skriver i #12 så kände jag in bilden och inte orb eller inte..det har ingen betydelse för mig. Lika lite som jag inte behöver lägga kort utan jag ser och känner ändå.

Kram Jeremina! Glad

[Jeremina]
0

Däremot så håller jag inte med om att man måste beskriva precis om en kvinna t ex alla gånger..jag gör som jag gör och så är det med det. Det är olika vid olika tillfällen.

Och vad jag vet så har inte LinnB berättat om någon son? Jag gick tillbaka och läste nu i början och kan inte se det.

Den som vill ha hjälp av mig får dem svar jag får och om det stämmer eller inte återstår alltid att se.

Jag kan inte se allt men väldigt mycket….Flört

[Pirkkolino]
0

Jag tycker att Jereminas beskrivning var helt rätt. Varför skulle hon nu skriva i öppen forum att vilka personers andar hon kände att finnas i bilden. Hon kände rätt ändå enligt henne som ladde bilder på tråden. Eller hur. Glad

tarotlasse
0

Hej Linn inte alls min mening att vara otrevlig men vill bara var saklig  har vid ett flertal ggr gått in och förklarat detta.

Och många gånger blivit otrevligt bemött och att jag har helt fel.

Detta med Orber här inne har gått fill överdrift det har blivit en hysteri man ser ju fera trådar om dagen med dessa damm bilder.

Tycker nästan detta förstör Sajten nu mera.

Men du kan ju helt klart ha en känsla av att du har med dig andevärlden även om dom inte visar sig på bild.

Andevärlden tycker det är lika härligt med bröllop och andra familjesamankomster och är gärna med oss under dessa tillfällen.

Lasse

LinnB
0

Jag vill tacka för alla svar i den här tråden! Som sagt, jag har lärt mig mycket av er, och mer vill jag lära mig! :)

Kram
Linn