2 gånger!
Det är igensnöat på kyrkogåden där min mormor och morfar ligger. Har aldrig träffat min morfar (han dog när mamma var 4 år.)
Nu har jag försökt ta mig till graven två gånger, förra gången så gick det inte alls. Denna gång så bestämde jag mig för att plumsa igenom alla snö som är ca 60-70 cm högt. Sagt och gjort.. När jag väl kom fram till graven, kunde inte se vilken grav som var deras så kände jag ändå som en känsla av att mormor visste att jag var där?! Tror ni att hon vet att jag var vid graven? :)
//Fredrika
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
#0 Jag tror att hon vet. Du kände känslan också, lita på den. kram Pirkkolino
Tack för svaret, det är första gången jag har kännt den känslan.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Du kommer säkert känna den igen och tycka att det känns trygg att veta att mormor vakar över dig. 
tack jag hoppas på samma känsla, nu när jag tänker efter så har jag fått den när jag ligger i sängen och ska sova. Eller när jag är rädd att hon finns där. Som det är en trygg känsla som kommer. Ibland har det kännt som om hon ligger brevid mig eller håller mig i handen. En mystig känsla som känns underbar!
När jag sov där (vilket jag gjorde mycket) så en gång så hade jag glömt mitt gossedjur. Jag fick 40 kr för att köpa ett nytt, jag gick till den närmaste affären och köpte en vit liten hund. (Mitt förra gossedjur var en svart/vit hund). Den här hunden var vit som snö, liten och oskyldig. Jag tackade mormor jätte mycket och har nu sedan 2004 sovit med den varje natt, då vet hon att jag tänker på henne känns det som.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
putt.
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se