Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1525 ggr
[akumas7]
0

Andlighet

Hej hej, jag e ny här och har kollat runt lite på siten.

Jag har lite funderingar kring saker jag varit med om i mitt liv. Jag vill gärna veta vad ni tror och tycker fråb egen erfarenhet.

Jag är en tjej på snart 20år, jag har diagnoserna ADHD, Asbergers Syndrom + några andra som går att ta bort. Jag upplevde en paranormal händelse första gången når jag var 8år gammal och nyligen hade flyttat in i mitt nuvarande hus. Det var en man (sog ut som en lång skuga) han stog backom min far som var i mitt och min lille syrras rum mitt i natten pga att min yngsta syrra var magsjuk. Pappa tyckte deta var jätte jobbigt och kanske därför blev han vägled? Jag tror nämligen deta var min gammel farfar Emanuel ;)

Efter det hände det ingenting på några år, till det att jag flyttade upp till mitt nuvarande rum där vinden brukade vara. Det är lite utbygt där nu sa att jag får plats.
Jag kända att någon tog i mitt ben när jag låg i sängen, inte hårt, utan på ett lungnande sätt men jag blev räd ändå :P Jag var runt 9-10år då.

Sedan gick det 4-6år innan nästa händelse intreffade. Det var någon som slängde ett glass på golvet inne i badrumet, jag gick och kollade om det kanske var jag som ställt ett glass för nära kanten eller något. Det duma var att det inte var något glass som gåt sönder alls. Jag letade i hella huset! Några veckor efter det så satt jag vid datorn och genom glasset på datorn såg jag att det stog någon några meter backom mig. När jag vände mig om var det ingen där. Några veckor efter det satt jag vid datorn igen (jag gör det varje dag) som jag brukar och jag kände hur nackhoren reste sig och hur det känndes som om någon stog precis backom mig. När jag vände mig om så var det ingen där. Yterligare någon vecka efter det så satt jag vid datorn igen och jag hörde/kände att någon gick bredvid mig (fick till och med en vindpust på mig när dena person gick förbi) in i rumet som är precis bredvid datorn.

Sedan har yterligare saker hänt i deta hus som att en svart skuga flytit snabbt över väggen emot mig. Jag har även sätt en lång figur ur ögonvron och hört honom öppna dörrar . Dörren öppnas aldrig men jag hör att den öppnas. Det hände även en gång när min bästis var här för bara några månader sedan att han gick fram till henne och tog luften ur henne? Hon sa att hon kände tryck över bröstet. Det ände jag kände den dagen var att han var mer närvarande an vad han brukar vara. Det e möjligt att det var pga att vi pratade om honom just då.

Det är nämligen ebart jag som lägger märket till dena man och han vissar sig inte för mig i tydligare form en skugor, han gillar mer att använda ljud & skugor.

Jag har även varit med om andra häppnans veckande saker som att jag e väldigt deprimerad över något så kommer det in en ande i mitt rum och jag blir genast lungnare och tänker att det var nog inte så farligt ändå. (deta hände dock bara en gång)

Jag har även känt mig fysiskt atakerad en gång, jag vacknade mitt i natten och kunde inte sluta tita på en speciel punkt på vägen. Jag kände att något var fel, när dena 'sak' började gå mot mig kände jag hur hjärtat skulle hoppa ut ur munen på mig. Jag blev pralyserad. (jag var inte det innan, jag vacknade vid 4 på natten av okänd anledning, tände lampan vid sägen och kollade på punkten) När han komm precis upp vid mitt ansikte så antingen så ploste han mig i ansiktet eller så gick han igenom mig. Jag tror dock det var den första för det var varm luft som kom.

Jag är inte våldsam av naturen, jag är väldigt djur vänlig, älskar hästar och katter. Marsvin e ett av mina favo djur och jag älskar att gå promenader i naturen. Jag måste dock erkäna att jag e väldigt slarvig med saker och ting ;P Jag samlar på ädelstenar och älskar att skriva novel mm. Deta skriver jag pga att många har fåt intrycket av att alla med ADHD är agressiva och våldsama. Deta är dock inte falet, men jag har temperament det kan jag inte smita ifrån, men jag e inte våldsam!

Lite frågor angående det jag skrivit.
Jag undrar om jag är mediel pga det jag varit med om eller är det av någon anna naledning jag är med om dessa saker?
Om jag är medial tycker ni att jag ska utveckla den eller är det säkrast att inte göra det? (jag tycker att det e mycket obehagligt med andar igentligen)

Elisabeth-J
0

Du är öppen och mottaglig för energier och dom andar du har sett och upplevt i huset behöver inte bero på just huset för det kan mycket väl vara så att det är nära och kära som vill visa sin närvaro och du har känt dig lugn vilket tyder på det också. Om du vill utveckla det här så gör du det om och när du känner dig redo för det, det är bara du själv som kan känna om du vill eller inte och när det är dags. Jag har träffat många med ADHD och jag håller med dig om att alla är inte våldsamma :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

lykkan
0

Du har fått sesibiliteten som många vill ha. Var inte rädd, de vill bara kolla läget emellanåt. Om det är de som tidigare bott i huset så brukar de dyka upp om man tex. bygger om eller gör andra förändringar på huset (egen erfarenhet).

Annars är det nog som Elisabet skriver…nära och kära som vill se hur du mår.

Jag har också träffat många med ADHD och aschberger…min erfarenhet är inte att de är aggresiva, men däremot kan de bli frustrerade om saker bryter deras viktiga rutiner, jag vet tex. en person som är ett geni på schack …men bara om denne får spela med de svarta pjäserna, tvingas personen ifråga att spela med vita så knyter det sig och denne kan inte spela schack då..

Det finns kurser att gå där man kan öva sin mediala förmåga…jag tycker absolut att du skall hålla den vid liv då det både är utvecklande och i många fall läkande…Lycka till1

lykkan

[akumas7]
0

Tack så mycket för era svar. Det ända problemet är att det kan vara
svårt att finna kurser under 2000kr. Jag har inte så mycket att lägga ut. Det går nog att finna något skulle jag då tro.

Tack Igen // Kram