Klockan!
en märklig sak….klockan stannade och visarna
stod och slog på klockslag.
jag satte till baka klockan vad tiden var
och gick där ifrån och när jag kom tillbaka
så visade tiden på samma klockslag som den stannade på
och stod och slog med bägge visarna.
jag kan inte ställa om den..för den går bara tillbaka..
underligt

Det kan bli så när batteriet är slut så prova med att byta batteri och se om det blir bättre.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

det var det första jag gjorde och ställde den rätt,
jag skaka på den och allt för att få den att funka..
Men icke då den bara ställde sig där den stannade./squaw
Det är inte visarna som har fastnat….söker den logiska i första hand som du säkert förstår….annars så verkar det vara något som du skall uppmärksamma angående detta tidpunkt, och när du kommer på, så förstår du nog vem eller vad det är som pockar på…
kram/Eija
Du har inte satt in gamla batterier heller?
Annars är det väl så att du ska inte stirra dig blind på tiden. Alltså inte tiden på klockan utan den tid som omger oss. Att du ska ta dig tid för dig själv och inte stressa. Klockans tid är ju något som är påhittat. En modernare sak. Förr styrdes vi av sol o ljus. Vi klev upp strax före solen o ner vid solnedgång. På vintern kurade vi skymning o det var inte någon stress. Klockan stressar oss. Vi ska hinna så mycket.
#0 Din klocka lever eget liv och min TV har blivit galen. Den byter kanaler själv. Och nu är bara kanal 3 som gäller. Jag byter den till annat kanal och några minuter efter är kanal 3 framme igen. Den som vill leta efter logiska förklaringar, varsågod. Jag ger upp. Spöke får kolla på kanal 3 så länge han vill. 

#3 alla logiska tänk bara sätt går alltid i första hand
#4 inga gamla batterier heller
det ligger så mycket i vad du skriver god tid och inte stressa
men ska tillägga en annan sak som hänt oxå ..när jag gick
till sängs i går kväll så stängde jag av huvudströmen till
datorn…men i morse när jag skulle använda den så
stod den på och bildskärmen blinkade…
(finns bara jag här)
låter som vi är uppassade i alla strömförande bitar
men du, kanal 3 är inte dumt det heller
det finns säkert nåt logiskt i detta
Kram Squaw
#6 Ja, det finns säkert logiska förklaringar för de flesta händelser. Men, jag har givit upp att leta de förklaringar. För att när jag känner i mig sammanband med händelserna budskap som från tomma intet, missar de logiska förklaringar sin mening. Idag får jag kolla på vilket TV-kanal jag vill.
Hur är med din klocka då? Kram. Pirkkolino
Vad var det för klockslag? Kanske något med siffrornas betydelse ? Eller en på minnelse av något slag?
U R us
Apropå klockor. Min syster jobbar på ett äldreboende och nu i natt blev hon så säker på att det spöka där.
Så här var det.
Hon var inne på avdelningen bredvid för att göra något, då small piano luckan till, hon blev smått rädd men sa endå lite för sig själv… är det någon här får ni gärna ge er till känna för mig men var försiktiga så ni inte skrämmer mig.
Strax därpå börjar visaren i klockan att snurra runt runt i flera varv, oj oj oj nu var min syster riktigt säker på sin sak… det spöka. Hon går tillbaks till sin vanliga avdelning och drar sig för att berätta för sin jobbar kompis, men gör det i allafall, varpå denne säger.
Jasså ja du ser varje natt ställer alla klockor om sig så att det skall gå rätt för nästa dag, så det var inga spöken.
denna gången.
#9 Just klockan kanske inte hade med spökerier, men nog tror jag det finns dom som är o hälsar på ändå. Tror det finns många andar just på ålderdomshem. Sådana som väntar på att någon ska gå över (anhöriga) eller sådana som jobbat eller bott där och kommer o hälsar på.
Där jag jobbat har det funnits andar. Det är många som ser dom på nätterna. Lika är det på min mans jobb. Där har varit psykiskt sjukhus tidigare och det finns några som tex spelar musik där. Han har sett dom och det är flera andra som sett dom.
Kära squaw….om du känner att det är något märkligt så känner du rätt..lita på dig själv…
Jag undrar om siffrorna har att göra med barnafödande….
Som pirkkolino skrev så har både hennes och min tv betett sig konstigt och min mobiltelefon också t ex.
Bara några funderingar från din vän Jeremina…kram jag har saknat dig! 

ja, så är det jag har oxå givit upp nu…på logiska förklaringar
jag nog vet jag inerst inne….
låter trevligt att tv är din ikväll
mycket nöje 
ja, det är nog lite värre med klockan
hur jag än försöker
att ställa om den så går den tillbaka där den stannade..
#8 ja den stannade på två mintuter i halv fyra på eftermidagen
jag har också funderat på om siffrorna kan ha betydelse
men kan inte för knippa det med något
#11 Kära Jeremina…du har så rätt så
och litat på mig själv
har jag alltid gjort

ja det är ju inte bara klockan som stannar utan min dator
hoppar igång av sig själv också och står och blinkar
tänk om det kunde skrivas också.
Kramizar har saknat dig också
#12 Och den vad man får inre budskap av saker som händer, är den som är rätt. Det är mindre betylse vad är som händer.
Tack jag är också glad att får kolla tv 4 istället som kanal 3 igår kväll. 
Kram Pirkkolino

ja så är det..och det är en skön känsla
att veta..kram Squaw