Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 686 ggr
poppcorn
0

Se framtid?!

hej allihopa igen!

Jag vet inte hur jag ska börja detta inlägg. men jag har tidigare sedan barnsben drömt "sanndrömmar" men nu på sistonde så har jag fått sån där deja vu känsla ibland MEN att jag har kunnat säga vad som ska hända. Annars så brukar ju Deja vu vara en känsla där något händer å man känner - Jag visste att det skulle hända! Men nu har jag flera gånger kunna säga vad som kommer att ske. Som i lördags var jag hemma hos min systers familj å så skulle ja ta fram broccoli ur frysen å samtidigt som jag tar i påsen så får jag som en film framför ögonen av att min hund skäller på en man som kommer in i huset.  Så jag säger till syrran att någon kommer komma, hon kollar på mig som jag var dum u huvudet, sedan går jag iväg å leker med ungarna istället. 30min senare så kommer Hennes pojkväns kompis hem till dem och bjuder in sig själv på middag.

Någon som vet något kring detta? för mig är det här heelt nytt.

Choklad
0

Hahahah det var perfekt! Förlåt att jag skrattarSkäms men jag kan se hennes min när du sa att det kommer någon…undrar hur hon såg ut och vad hon tänkte när han kom , precis som du sagt??

Så där händer det härhemma, men då är det jag som "vet" när min katt Tiger står utanför dörren. Han liksom "ropar" på mig…och då ber jag ungarna öppna dörren för honom…

"Men hur kan du veta att han vill in?Förvånad"

"E du synsk eller ??"Foten i munnen Hahah ..det är så roligt varje gång, för de ser så konstiga ut när han katten står där i dörren.

Men nu har grabbarna vant sig….

U R us

Elisabeth-J
0

Du har en stark intuition och det som hände var att du fick en föraning om vad som skulle ske. Själv har jag haft det sen jag var liten och är uppväxt med att det inte var några konstigheter eftersom min familj var uppväxt med det också. Men det blev ju galet när man upptäckte att alla inte hade det så. Att få föraningar är ju på både gott och ont beroende på vad det är som kommer att hända. Jag visste om död och olyckor innan det hände och det var fruktansvärt jobbigt men jag sa sen bestämt ifrån att sånt ville jag inte veta om ifall det inte var något jag kunde hjäpa till med att undvika och det hjälpte. Jag har hjälpt till att undvika olyckor och självmord vilket känns så bra, men oftast är föraningarna bara positiva för man är mer förberedd på en hel del, man vet och kan planera/förberda på ett annat sätt :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Hoppfull
0

#2 jag är oxå uppvuxen med detta som en helt natrulig del av verkligheten :) Mina farföräldrar hade särskilt emellan sig och farmor värmde alltid maten exakt eftersom farfar alltid "gick före" som hon sa, och hon hörde honom ställa upp skidorna och stampa av sig snön en stund innan han kom.

Jag tycker att det är lite tråkigt att vi tappat bort den känsligheten många av oss. Tänk så mycket som skulle bli enklare om vi behöll våra känselspröt ute.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Roam
0

tack vare mina föraningar har jag hindrat min dotter från olyckor när hon var liten. Det starkaste jag kände var när hon var runt 1,5 år. Jag var i vardagsrummet och dammsög. i köket hade jag en kastrull med vatten på plattan som kokade för fullt. plötsligt fick jag i mitt inre se en bild/film där min dotter sträcker sig efter kastrullen. Jag rusade ut i köket och såg då att hon då var i full färd med samma sak på samma sätt. Gissa om jag var skakig…..

(ps, eftersom vi bodde i en lgh från 50 talet så fanns det inget sidoskåp/bänk  invid spisen så bakpartiet gick inte och barnsäkra.

poppcorn
0

kan jag åstadkomma dessa föraningar på egen hand eller är det bara att vänta på att nästa ska komma?

Första gången detta hände var inte länge sedan alls, utan för ca 3månader sedan å då var det väldigt otydligt, sedan har dessa föraningar blivit starkare och starkare, alltså att "filmerna" blir klarare och klarare. Först så kunde jag inte se vad som hände utan fick bara en känsla, sedan kunde ja urskilja händelsen , å nu personerna.

Choklad
0

Det kanske bara är att vänta på att de ska komma. Men du ska nog kunna se in i framtiden så småningom….

U R us