propparna går
Hejsan!
När min mamma, jag och mina 2 småsyskon bodde tillsammans för typ ett år sedan i en 4 så gick propparna hela tiden. Ibland gick det bara nån dag emellan och iblan var det längre perioder. Vi funderade ibland på om det kanske var mycket energier hemma hos oss men bortförklarade det genom att skylla på annat. Har pratat med andra men dom verkar inte ha dem problemen. När vi alla flytade på olika håll har ingen av oss systrar dem problemen. Men min mamma har precis samma problem fast hon bor i en ny lägenhet. I fredags så gick det 8 proppar på en dag.
Tror ni att det kan bero på mycket energier?

Visst kan man tänka på el-fel i lägenheten och be en elektriker se över allt. Men, men i alla fall håller inte den teorin.
Jag har en mycket nära vän med mycket energier hemma hos sig. Hennes proppar och glödlampor går konstant. Teven sätter på sig själv, men det "roligaste" är en sådan där gammal klocka med lod, som man måste dra igång manuellt.
Vara enda gång som hon har varit i nöd och jag har kommit på besök, så har andarna fått för sig att jag är rätt person för att hjälpa till. Så då har klockan (som inte har fungerat på 20-30 år och därför står undanställd i städskåpet) börjat slå.
Varenda gång så har den slagit precis så många slag som motsvarar det antal timmar som det har tagit tills vi har fått den hjälpen som hon behövde. Det var hon som reflekterade över det.
Den sista gången så slog den 13 slag (det visade sig att det tog 13 timmar) men då fick jag nog och sa till dom att dom överdrev, för en klocka skall aldrig kunna slå 13 slag. Sedan dess har det varit lugnt.
(Med klockan alltså, de andra besöken fortsätter)

Ursäkta en försynt fråga från en som är nyfiken men inte vet så mycket i ämnet. Men vad är "orber" för något?
Finns det inte något som man kan göra åt det? Inte bara att det är obehagligt men väldigt irriterande och kostsamt när propparna går hela tiden. Mindre trevligt när man sitter och tittar på en film och propparna smäller, speciellt när propparna är slut.
Du som undrar vad Orber är för någonting. Du kan gå in och kolla på foton. Men det är väl typ ljuspunkter som kan röra sig på ett sätt som är oberoende hur vinden blåser eller bara sätta sig nånstans. Tror jag. Inte den kunnigaste i ämnet..
Verkar vara kortslutning i ngn apparat som hon har. Moderna säkringskåp har jordfelsbrytare som slår ifrån, så fort man kortsluter. Det räcker att en föremål vilket som helst kommer i beröring av en strömledande tråd (-fas). Annars tyder det i första hand att trömledande tråd kommer i kontakt med (O) ledningen. Att detta ska beropå en utomsinnlig verkan kan man nog utesluta.
Visst är Orber energier, vad ska det annars vara. Men inget säger man behöver se saken i den abstrakta världen. Här handlar det om att propparna går, om man tillåter sig vara i verkligheten en stund. Studera fenomemet" så hittar man svaret. att det sedan fins både Orber o andar i vår omgivning är ju uppenbart.
Ja visst det kan det ju vara. Men KOLLA så inte det finns ngn apparat som inte överbelastar säkringen. Om inte det fins då kan man ta en diskussion om energier. Den biten är ju intressant.

Hej igen! Tack för era svar. Att vi är omgivna av energier har jag alltid trott, men jag trodde att det var s k jordbundna andar man kände av då eller andar som kom på besök. Ordet orb har jag aldrig hört tidigare. Ser aldrig något konstigt, inte ens på mina egna foton.
Vad gäller elektriska föremål har jag upplevt en del. När min första make dog slutade lampan i bokhyllan att fungera exakt i dödsögonblicket. Den gick helt enkelt sönder. Senare, när jag satt och tänkte på honom, exploderade en glödlampa i en bordslampa så att skärvorna yrde. Annars inga fel på säkringar o dyl. Men jag kunde känna närvaron av honom. Dock såg jag ingenting.
Har upplevt en hel del annat också, men det hör inte hemma under rubriken "elektriska saker".

Har tittat på fotona med de märkliga fenomenen. Har aldrig sett sådana på några av mina foton. Syns dom i verkligheten också eller bara på foton?
Dina uppleverser är säkerligen äkta fenomen. Det handlade om ockulta energier eller hur man nu ska utrycka det. Det är tyldligt vi människor är kalibrerade på olika våglängder när det gäller energier.
Hej!Helt klart beror det på att det är starka energier i omlopp & andevärlden kan ta sig dessa uttryck för att visa att dom finns med oss!Ofta kommer detta i intervaller,stereoapparater,datorer,glödlampor mm som går sönder!Säkert kan du ha väldigt starka energier själv också!Kanske får du lätt "stötar" osv…!Härligt när man får uppleva detta men lite småtjatigt då man får byta proppar & glödlampor stup i ett:-)Jag vet hur det är
Ljus/Anna
#13 Om man får lätt stötar kan det bero på energier från andevärlden ??
Undrar för detta händer mig ganska ofta, jag får stötar av allt jag tar i ibland tycks det som.

#14 Det beror nog mer på att ditt energifält, din aura är väldigt stark just då.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Hej Tita!Visst kan det bero på andekontakter men det mest troliga är att du har väldigt starka energier själv!Jag vet hur det är…blir alltid stoppad i tullen & får gå åt sidan,apparaten tjuter i ett över vissa chakran..Lite pinsamt…
Tror att du har väldigt mycket energi & visst kan man också själv "slå ut" elektricitet mm!
Ljuskram//Anna
Om man har dessa starka energier är det possitivt alltså eller negativt??
Kan man ha för starka energier, och vad beror det på ??
Se det som positivt!Jag får en känsla av att du är på väg att utveckla din medialitet!Börja med Meditation & försök att se trädens auror/energifält mm Tror att du kommer att lyckas mycket bra
Oj det låter spännande =) tack för svaren .
Två gånger har larmet börjat tjuta när jag gått in i affären,radion börjar ibland brusa när jag går förbi.Håret står åt alla håll
för att det är så elektriskt ……jag får stötar från bilen m.m
Det är inte riktigt så kul…..
Kan bli rätt påtagligt ibland…Känn dig laddad
Kram
Ja,det kan bli lite väl mycket.
Vad beror det på,att man är så elektrisk?
Om det är auran som är stark då………vilken nytta kan man ha av det?
Min katt gillar det inte alls för när hon nosar på mig så får hon en stöt på sin söta nos.
Om du har väldigt mycket energier inom dig så kan det visa sig på det här sättet sen är ju djur,särskilt katter väldigt känsliga för energier också som du säkert märkt av:-)Säkert har både du om kissen känt eller sett en del där hemma…Kanske försöker andevärlden använda dig som "kanal" för att göra sig påminda!Tror att du kan ha mycket hjälp om du mediterar samt utvecklar din medialitet i en cirkel eller liknande
Kram
Ja,Daisy brukar stirra in i väggen på något som inte jag ser.Hon reser inte ragg eller så,så jag tror inte det är något negativt…………..men jag ryser ofta ,men bara ett ben i taget
och bara då från knät neråt eller en annan gång från knät uppåt.
Det pirrar ofta huvudet….
Jag mediterar ibland,men det är ett tag sedan nu
Precis den känslan du har av"pirrandet" får man av energier eller då andevärlden finns med:-)Likaså de rysningar som du får…dom behöver ju en del energi för att "komma igenom":-)
Då är de riktiga energitjuvar
Nog kan dom vara det allt…!Själv kan jag känna mig rätt "tömd" efter tex en seans!Så visst är det så!Hoppas Daisy & du få många positiva upplevelser framöver:-)
#27 Tackar,jag vill ju utvecklas och den här sajten har hjälpt mig mycket ,har fått jätttemycket näring….
Vill också rikta ett Tack till Elisabeth och Ewa som håller igång den.
Inom ett år har du kommit väldigt långt med din andliga utveckling tror jag!!Kram till dig

#28 Det gläder oss att höra att övernaturligt är utvecklande 
Tack Tiia!
Kramar//Ewa och Elisabeth
Elisabeth
Man blir lätt beroende av sajten…men det känns bara positivt
Här får jag alltid svar och inget känns för dumt för att fråga

#31 Här anser vi att det inte finns några dumma frågor! 
Elisabeth

Vad är det som göra att energifältet eller auran blir starkt så att man får stötar?
På 80-talet gick det alltid sönder massor med lampor, när jag tände dom och jag var över huvud taget väldigt elektriskt, fick massa stötar osv.
Detta sker nästan aldrig längre, nu är det andra saker som "händer" istället…
Vi har haft problem med spöken hemma i lägenheten, men det verkar nästan ha försvunnit. För en tid sedan berättade min dotter att propparna gått flera gånger när hon varit hemma hos sin pappa.
Jag har då alltid undrat om det är dottern som gör att propparna går (p.g.a hennes energier) eller om det handlar om spöken.