Tittar in
Jag jobbar med min bok men det står stilla nu….ikväll var jag på en kurs som inte handlar om det mediala.
Men jag fick så mycket kontakt med anhöriga och vänner till både kursledaren och kursdeltagare.
Jag sa inget till någon för jag visste inte vad dem skulle säga och jag kunde ha förstört hela kursen.
Det var inte lätt att vara tyst när en av "gästerna" står och hoppar upp och ner hela tiden för att få mig att reagera.
Nu känns det som jag svikit dem som kom och ville ha kontakt. Nästa måndag är andra delen av kursen så då får jag se om dem kommer igen.
Förmodligen kommer dem att ta kontakt under veckan så jag kanske får veta vad dem vill. Tycker ni att jag ska säga något då?
Hej och hå och kramar från Jeremina! 
Jeremina, ett gott råd, försök gå tillbaka ett snäpp och var noga med att vara stängd när du inte ska jobba medialt.
Själv släppte jag en del på det för en tid sedan och det "straffade sig" vilket blev väldigt jobbigt tillslut.
Just nu är jag i balans igen och bestämmer själv när jag vill ha kontakt och när det inte passar men jag vet att det räcker med att slarva lite så är det köärt igen.
Du måste ju kunna vara enbart Jeremina också :).
Du vet ju vad viktigt det är att hantera detta på våra egna villkor, annars blir vi ju mer knasiga och tossiga i skallen än vad vi är i vanliga fall
.
Jag tycker inte att du ska berätta av den anledningen att på denna kurs är du Jeremina och andevärlden måste lära sig att respektera det
.
Precis vad jag trodde själv men jag tänkte inte ens på det så jag ska nog stänga av medvetet innan jag åker dit nästa gång! 
#2 Gör det och försök ha disciplin för din egen skull
, det hemskt svårt att stänga av så jag kan bara önska dig lycka till.
Berätta gärna hur det gått
Det ska jag göra Hellas..kram 
Hellas och alla andra: I natt har jag haft ett elände utan dess like…jag har haft så många med mig i sovrummet och bett att dem ska lämna mig ifred men inte.
Vilka dem varit vet jag inte och alla pratade i munnen…hoppas att natten som kommer blir bättre.
Kram Jeremina! 

Kära nå´n, det blir för mycket för dig.
Ditt fokus måste vara att stänga ner nu, dubbelkolla dig flera gånger om dagen och be den guide om hjälp att endast tillåta h*n själv att vara i kontakt med dig.
Det kan du göra inför nätterna också, h*n får vara din "Door keeper".
Var jättenoga framöver så ska du se att det sedan kommer fungera jättera, det är du som bestämmer när du vill öppna upp, inte tvärt om
.

#5 Jag tror att du är för snäll Jeremina
Det handlar om som Hellas skriver att ha stark disciplin, vara riktigt bestämd att det inte är ok med besök förrän du själv säger till. Självklart kan man få besök ändå ibland men det här verkar nu vara väldigt mycket och det tar massor av energi av dig. Jag håller tummarna för att det blir lugnare nu för dig.
Kram
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jeremina..de kanske vill vara med och skriva boken? Bara en tanke…
U R us

Det här med att stänga av sig från andevärlden. Hur går det till på bästa sätt?
Jag personligen "stänger" och "öppnar" inte mig, för att jag inte är någon maskin. Utan jag fokuserar mig vara som en "vanlig människa" och då ande energier låter mig vara i fred. Jag ändå vet att energier finns lite här och där, men jag ignorerar de. Det räcker för mig att energifältet av levande varelser och tetepatiska signaler gör mig emellanåt vimmelkantig. De besvärar mig mera än andarna. Andarna har accepterat, att jag söker inte deras sällskap, utan om det är något viktigt att behöva väcka min uppmärksamhet. Då märker jag det. Och den kan de göra på många sätt. Jag har lärt under mitt långa liv att läsa av spökarnas teckenspråk. Den började de själv lära mig redan när jag var bara ett barn. Men, jag kan tala om saken enbart av min egen del. För att livets "frihetslag" lyder enligt mig. "Vad som passar åt mig, behöver inte passa åt alla". Kram till er alla. Pirkkolino
#10 Jag tror nog att du gör det (stänger av), fast du har den "funktionen" inbyggd så att du gör det med automatik, utan att behöva tänka på det.
Det du skriver om att fokusera på att vara en vanlig människa handlar just om att stänga av.
Bra beskrivning tycker jag, det gäller att vara fokuserad på att vara vanlig människa.
#11 Tack Hellas. Det är väl så som du säger. Den är bara sak vad jag aldrig har försökt lära mig på något speciellt sätt. Det bara började så. När jag var barn och kände dödas närvaro, sa jag. "Nä, nu hinner jag inte umgås med dig, ta kontakt senare, om det är något viktigt vad du vill säga." Att andrarna kontaktar mig i drömmar, den saken jag givetvis inte kan styra själv. Pirkkolino
Tack för era svar…pirkkolino jag har just det problemet att jag får besök av dem i drömmarna och då blir det svårt.
Jag vet att jag är för snäll Elisabeth…
vill så gärna hjälpa och berätta..
Kursen jag var på var första hjälpen, hjärt-lungräddning..kan det ha någon betydelse tror ni?
Jag blev så utsatt för så många så jag var alldeles snurrig hela natten och jag tappar saker idag och kan inte fokusera…
Jeremina! 
Åh Jeremina, jag känner med dig. Har det liknande just nu och tycker faktiskt det är skithjobbigt. Visst ville jag så gärna utvecklas inom det här men inte riktigt fullt så intensivt kanske. Men med som så mycket annat här i livet får man kanske inte välja. Dock tror jag på att lära sig stänga av ordentligt, något jag själv måste öva på tydligen.
Kramar Madde
Amor Vincit Omnia
Jag tror att det kom så många för att det var flera som var där som är över 70 år och dem har många på andra sidan….
Kram och kul att se och höra dig i tråden Madde..krama lillfis! 
Jeremina, jag kan ju bara berätta hur jag fått göra nattetid periodvist.
Jag stänger igen mig och ber sedan min guide att hjälpa mig att vakta så att ingen energi förutom min familj och guiden själv kommer innanför min aura.
Men man måste ju förstås även vilja detta till 100%, finns det en liten del av oss som ändå är lite nyfiken så tar de ju förståss chansen.
Jag har under flera veckor tränat mig i att verkligen vara stängd när jag är på ÖN och det är inte heller enkelt eftersom det hela tiden pratas om andra sidan och dessutom visas det foton till höger och vänster men det fungerar väldigt bra, det är ibland det misslyckas men annars är det ok.
Jag vill ju tex. kunna se på ett foto utan att varje gång få kontakt med andra sidan.
Jag vill alltså välja själv om och när jag vill ha kontakten.
Kram
Jeremina…Tro mig..att min pappa fick uppleva med mig lite det ena och det andra. Andarna besökte i mina drömmar titt och tätt när jag var barn. Men, först 10 års ålder blev jag trött på deras besök. Den var då när jag började mina skjutövningar (blev jägare när ålder var inne). Då var jag arg som ett bi när jag vaknade med döda personers "inspelningar" inne i huvudet. Med mitt temperament fick pappa höra om vad jag kommer att skjuta först. Spökar, såklart. Jag fick alltid så bra råd av pappas humoristiska sätt att hantera min ilska och mina spökar. Att saken lugnade ner sig med tiden. Jag började själv hantera bättre de upprepade andebesöket i drömmar. Jag gör som jag gör annars också. Jag säger rakt ut på morgonen. Jag är vanlig människa nu och drömbudkapet tänker jag också hantera på min egen takt. Kram. Pirkkolino 
När jag läser hur jobbigt det kan vara med alla andekontakter som kommer in när man är öppen, förstår jag vad kvinnan som varnade mig för detta menade. Hon sa att man skulle passa sig noga, för hade man väl öppnat upp så visste man aldrig vad man kunde få in osv. Jag blev livrädd av hennes berättelser om vad hon varit med om, och om hur svårt hon hade det för att som hon sa " bli kvitt det" och en lång tid efter detta vågade jag knappt öppna en bok ens ang. detta ämne, efterssom jag var rädd för vad som kunde ske. Hon hade haft ett jättearbete för att komma ifrån det sa hon, och allt var inte över än för henne trots att hon försökt komma ifrån.
Nu förstår jag att hon nog aldrig lärde sig stänga om sig och därför hade besök ideligen, och såg svarta skuggor utanför fönstren mm mm
#18 Ja, förstår dig. Den vad Hellas svarade till mig tidigare i den här tråden, stämmer exakt. Jag hade inte fattat saken riktigt själv heller, för att i mitt fall har saken fungerat mer automatiskt, att "öppna" och stänga". Jag själv togs kommandot över andarnas energier så som jag berättade tidigare. Och, den regel fungerar ännu. Men, att få kommandot över levandets energier vilka påverkar mig, är sak vad jag har brottats med under hela mitt liv. 
Jag har fått pm från en person på ÖN och ska se om hon har rätt ifråga om det hon skrev om….nu kan jag inte tala om vem eller vad.
Men ni har nog missuppfattat mig för jag upplever inte hemska saker ej heller blir jag rädd utan bara så trött. Kanske en del förvirrad för att jag sovit dåligt.
Jag är mycket glad för era svar och uppskattar all hjälp jag kan få. Ikväll när jag såg på tv i ett annat rum än jag brukar så kom tanten jag såg i går kväll som stod bakom tjejen som ledde kursen.
Problemet är att hon säger ingenting alls utan tittar bara på mig. Men jag ska prova att stänga ner mer ikväll….ibland fungerar det och ibland inte….
Frågan är om jag ska fråga kursledaren nästa vecka om hon vet vem tanten är? Vad tror ni? Jag vet ju inte om hon tror på det mediala….
Jeremina. Försök sova lugn och ro. God natt.
Kram.
Tack och God Natt kära pirkkolino….kramsi 
Tack..Säg till andarna. Nu sover jag och laddar batterier.
Då sover du gott.