känner andras smärtor
Hej
jag är ny här på sajten. Jag har varit här inne och läst många gånger men idag kände jag att jag kunde bli mer delaktig :-)
Jag har ett litet "problem". Jag har sen många år kännt andra personers smärtor på mig själv. Det gäller inte alla personer men med vissa kan jag känna riktigt tydligt och när jag motfrågar så har jag haft rätt. Jag känner det när de står nära mig och det blir svagare när de går bort ifrån mig. en smärtan försvinner inte direkt utan tonas ner. Väldigt ofta är det makens smärtor jag känner. Kan känna hur det kryper på mig utan att jag haft ont innan (utan att jag vetat om att han haft ont) och då måste jag gå bort ifrån honom för att inte få ont.
Jag har hört att man kan stänga av "känningarna" men lyckas inte. Är det någon här som kan hjälpa mig att ta bort smärtan när man väl fått det eller lära ut hr man stänger av/på? Någon som känner igen sig?
Någon som har tips på hur man "stänger av" eller ta bort smärtan man tar på sig?????
/H
Fortsätt och fråga.
Jag vet att någon kan förklara för dig på ett bra sätt.
Jag gör som du, emn har lyckats med skiftande resultat….
Hoppas nån kan svara dig snart, tyvärr vet jag inte själv hur man gör.
Välkommen förresten! 
Men gud vad trött jag blir. Skrev ett inlägg och så glömde jag uppenbarligen att trycka på skicka
Jag börjar om..Jag vet att det finns gamla inlägg om detta kanske moderator kan ta fram dessa?
Jag kan berätta om hur jag gör när jag jobbar. Man kan antingen under Meditation lägga blå färg eller guld eller båda runt om sig som skydd. Guld är bäst. Det går att göra olika tjocka lager om man så vill eller så kan man tänka sig att man ställer sig i duschen eller under ett vattenfall och låta vattnet skölja bort känslorna. Upprepas vid behov.
Kram Åsa
tack…mysan
asamaria: när jag läser ditt inlägg så känns det så självklart och rätt. jag skall försöka mig på det nästa g´ång min make eller någon annan "stör" mig… jag har ibland försökt med vitt ljus men det har inte riktigt funkat.
mitt bekymmer är oftast när jag är ute bland folk och handlar och då tänker jag inte på att "skydda" mig.
ett plus ibland kan vara när jag jobbar och kan känna vad min patient besväras av. jag märker att jag kan begränsa och styra när jag medvetet känner efter.
massera någon är inte att tala om. då har jag ont på samma ställen direkt efter :-(
jag har försökt kolla runt i forumen men har konstaterat att det är massor med inlägg, så för mig känns det som att leta efter en nål i en höstack.
kram H
Det du tar in är de energier som finns runtomkring allt.
Vi pratade om detta aldeles nyligen i den här tråden, det pratas om känslor som vi tar in och som tillhör någon annan.
Putta gärna upp den tråden genom att kommentera eller fråga vidare
Så där har jag oxå brukat känna i många år.Om tex en person i min närhet har feber,är förkyld ,eller har ont nånstans.Så har jag inte kännt skilnad på om det sitter på mej eller nån annan hemma,har oxå lätt att känna andras känslor.
Det var en ren slump att jag upptäckte det,trodde oxå att det var ovanligt tills jag började på reikikurs. Då fick jag reda på att det är vanligt bla hos många personer som håller på med healing. Fick då oxå lära mej lite om det.
Man kan stärka auran på olika sätt och sätta upp ett skydd ,för att inte behöva släppa in så mycket eftersom det kan ta på den egna energin.
~ mayolica ~
mayolica: PRECIS ….så är det för mig. jag fick förkylningssymtom och feberkänningar när jag hade en vän på besök för nått år sen. trodde jag hade blivit smittad. men när hon åkte ifrån oss blev jag "frisk" igen. Jag känner även av sinnestämmningarna. kan bli deprimmerad ibland tom utan orsak.
jag har många gånger trott att jag inbillat mig men börjat att inse att det inte är så.
hellas: jag är så ny här. var hittar man tråden (och vilken???) 
#8 Jag lade in länken åt dig i inlägg 6 men jag gör det igen här nedan.
Klicka på texten som är blåmarkerat här:
Det är så jag oxå alltid brukade tro "att jag hade blivit smittad" Men för mej har det varit till stor hjälp att bara veta att det inte är mina problem ,att inte jag är sjuk och mår dåligt.
Man kan fråga innom sej om man är osäker "tillhör detta mej eller någon annan , och bestämma sej för att man inte behöver ta andras obehag. Man kan visualisera ett kraftigt skydd runt auran ,tex ljus eller färger mm det finns många olika sätt. Det man behöver göra är att förstärka auran så att man får bättre skydd .
lycka till
~ mayolica ~
tack hellas …. så det kan bli när man e ny :-)
mayolica …ska testa det nästa gång det händer…

Jag jobbar väldigt mycket med mina känslor när jag jobbar dels som medium och dels som healer.
Som medium så får jag oftast smärtor i kroppen som visar mig vad anden hade för kropsliga problem visar även döds fall så inte ovanligt att man känner en hjärt infarkt i sin egen kropp.
Men så fort jag fått detta till mig och jag berättat vad jag känner så släpper smärtan.
Detta är ett ngt du kan utveckla för ngt man har en enorm hjälp av när man jobbar med ande världen för du kan även känna dig längre kortare smalare tjockare osv ngt som underlättar för dig när du beskriver anden.
När det sedan gäller healingen så samma sak här så kan jag ofta känna av klientens smärtor vilket underlättar för mig när jag ger helaingen så fort jag sagt åt min inre guide att jag uppfattat detta så försvinner det.
Så du som vill stänga av det så kan du ju prata med din guide eller lika gärna dit eget inre och säga i från att du inte vill känna av vid just det tillfället.
Men som i allt andligt arbtet så krävs diciplin och att man håller sig stängd när man inte jobbar.
Men det är träning som gäller att stänga ner för öppna behöver man alldrig träna på för öppna gör man automatiskt bara man tänker på andlighet.
Men stänga ner måste man lära sig att göra själv och ngt som kräver träning och ngt som man i början får göra flera gånger om dagen.
Hälsningar Lasse
tack lasse fär dit underbart långa inlägg.
jag är som sagt var novis på alla möjliga vis. jag har trott/hoppats på att jag har något extra hela tiden men tidigare har rädslan satt stopp för allt. jag har fått förklarat för mig att jag kommer veta när jag är redo. NU är jag redo och NU har jag börjat våga lita på mina känslor. Jag har en intuitiv förmåga som jag vågat lyfta fram och lita på och som hjälpt mig och min dotter från många problem/olyckor.
jag märker många gånger att jag kan känna en persons personlighet genom att titta på bilder. (har varit till hjälp när vänner träffat någon ny :-) )
den mediala biten har jag börjat våga utforska. jag har flertalet gånger sett personer i mitt inre men inte vågat utveckla vidare, men i förra veckan fick jag möjliget att "se" om jag fick kontakt med någon och där fick jag samma känsla du beskrev ovan. Jag kände mig kort. fick inte till propotionerna fysiskt. det kändes konstigt, riktigt konstigt.?
jag tror att jag måste finslipa egenskaperna för att kunna tona in bättre. För min del är det en sak jag behöver bli bättre på …. att meditera.
e lite nyfiken… kan du se om jag är medial eller ser du något mer om mig? kram Halle

Halle medialitet är ingen gåva enbart för vissa.
Alla mäniskor är mediala ser det som ett av våra sinnen.
Alla kan utvekla sin medialitet till det bättre-
Jag jämför det med att alla kan sjunga men alla blir inte proffessionella sångare men alla kan träna upp sin sångröst så den blir bättre.
Samma sak med medialiteten att träna upp sin medialitet och sin intuition är ett långt jobb och det krävs många timmars övning innan man blir bra och man får nog räkna med 3 till 5 års flitigt tränande innan det börjar bli riktigt bra.
Så sök dig till en medial utbildning eller till ngn medial cirkel där du kan finna verktygen för at tränna upp just dina sidor av medialiteten.
SÅ svar på din fråga om du är medial är alltså ja vist som alla andra mäniskor.
Lasse